C200CDI automaatti, tehot häviävät.
C200CDI automaatti, tehot häviävät.
Tänään ilmeni "mielenkiintoinen" vika autossa.
Isommassa vauhdissa (yli 100km/h), kun tulee suhteellisen jyrkkä ylämäki niin moottorista katoaa tehot. Rajoittaa kierrokset n. 3000-3500, eikä vaihda pienempää vaikka nappaisi kick downin pohjaan. Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin alkaa taas toimia ja toimii ihan ok siihen asti, kunnes taas tulee tarpeeksi jyrkkä mäki.
Eli riittävästi kuormitusta niin hyytyy. Ilmeisesti heittää auton vikatilaan, joka sitten nollaantuu sammutuksessa, mutta vika palaa kun autoa tarpeeksi kuormitetaan. Tasaisella ajettaessa ei ole ongelmia vaikka vetäisi kaasu pohjassa, eli se ylämäki siihen tarvitaan.
Osaako ketään arvella, että mistä johtuu?
Olisiko esim. ahtopaineen säädössä tai ilmamassan mittarissa? Taikka moottorin ohjausboxissa?
Autossa oli kiinni PSI:n boxi, joka ilmeisesti hajosi... joten se on saattanut tuolla moottorin ohjausboxissa jotain tehdä... eli mahtaisiko vaikka kärvähtänyt sulake aiheuttaa moista? PSI boxin irrotin hetki sitten, mutta vika säilyi.
edit: vähän tarkennusta tuohon pienemmälle vaihtamis ongelmaan...
Eli hitaasta vauhdista kiihdyttäessä auto vaihtaa "mahdollisimman" nopeasti suurempaa vaihdetta sisään ja sen jälkeen ei ripeä kiihdyttäminen onnistu. Jos manuaalisesti vaihtaa esim. 100km/h vauhdista kolmosen sisään ja saa kierrokset nousemaan yli kolmen tonnin niin kierrokset laskevat hieman samantien ja sen jälkeen vaikka iskee kaasun pohjaan niin kierrokset eivät nouse millään.
Isommassa vauhdissa (yli 100km/h), kun tulee suhteellisen jyrkkä ylämäki niin moottorista katoaa tehot. Rajoittaa kierrokset n. 3000-3500, eikä vaihda pienempää vaikka nappaisi kick downin pohjaan. Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin alkaa taas toimia ja toimii ihan ok siihen asti, kunnes taas tulee tarpeeksi jyrkkä mäki.
Eli riittävästi kuormitusta niin hyytyy. Ilmeisesti heittää auton vikatilaan, joka sitten nollaantuu sammutuksessa, mutta vika palaa kun autoa tarpeeksi kuormitetaan. Tasaisella ajettaessa ei ole ongelmia vaikka vetäisi kaasu pohjassa, eli se ylämäki siihen tarvitaan.
Osaako ketään arvella, että mistä johtuu?
Olisiko esim. ahtopaineen säädössä tai ilmamassan mittarissa? Taikka moottorin ohjausboxissa?
Autossa oli kiinni PSI:n boxi, joka ilmeisesti hajosi... joten se on saattanut tuolla moottorin ohjausboxissa jotain tehdä... eli mahtaisiko vaikka kärvähtänyt sulake aiheuttaa moista? PSI boxin irrotin hetki sitten, mutta vika säilyi.
edit: vähän tarkennusta tuohon pienemmälle vaihtamis ongelmaan...
Eli hitaasta vauhdista kiihdyttäessä auto vaihtaa "mahdollisimman" nopeasti suurempaa vaihdetta sisään ja sen jälkeen ei ripeä kiihdyttäminen onnistu. Jos manuaalisesti vaihtaa esim. 100km/h vauhdista kolmosen sisään ja saa kierrokset nousemaan yli kolmen tonnin niin kierrokset laskevat hieman samantien ja sen jälkeen vaikka iskee kaasun pohjaan niin kierrokset eivät nouse millään.
C200T CDI A -00
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Testeriin.....
Muuten tuo tuskin helposti selviää.
Muuten tuo tuskin helposti selviää.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kerro sitten huomenissa, mitä testeri kertoi.
Otetaan kuitenkin vihjerivi:
Kohde yksi, ykkönen (ilmamassamittari), kerroin 1,15
Kohde kaksi, kakkonen(ahtopaineensäädin), kerroin 1,75
Kohde kolme, risti (likainen ilmansuodatin), kerroin 1,50
Musta hevonen on pakokaasunkierrätyksen tukkima imusarja
Katsotaan, tuleeko huomenna voittoa
Otetaan kuitenkin vihjerivi:
Kohde yksi, ykkönen (ilmamassamittari), kerroin 1,15
Kohde kaksi, kakkonen(ahtopaineensäädin), kerroin 1,75
Kohde kolme, risti (likainen ilmansuodatin), kerroin 1,50
Musta hevonen on pakokaasunkierrätyksen tukkima imusarja

Katsotaan, tuleeko huomenna voittoa

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Tästä saatiin kertoimeksi tuo 1,75. Eli ahtopaineensäätö se siellä temppuilee. Valitettavasti ei ollut varaosaa varastossa, joten vasta tiistaina saadaan auto kuntoon.veppe kirjoitti:Kerro sitten huomenissa, mitä testeri kertoi.
Otetaan kuitenkin vihjerivi:
Kohde yksi, ykkönen (ilmamassamittari), kerroin 1,15
Kohde kaksi, kakkonen(ahtopaineensäädin), kerroin 1,75
Kohde kolme, risti (likainen ilmansuodatin), kerroin 1,50
Musta hevonen on pakokaasunkierrätyksen tukkima imusarja
Katsotaan, tuleeko huomenna voittoa
C200T CDI A -00
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
No olis kannattanu pistää rahaa jo likoonMatti M kirjoitti:
Tästä saatiin kertoimeksi tuo 1,75. Eli ahtopaineensäätö se siellä temppuilee. Valitettavasti ei ollut varaosaa varastossa, joten vasta tiistaina saadaan auto kuntoon.

Tuo mitä Miljoona(tuntia) sanoi, kannattaa varmaan tehdä ennen kuin haet uuden osan. Meinaan ettei se senkin jälkeen vielä temppuile.. Vaikka testeri näyttää tietyn mittalaitteen olevan elämänsä päässä, niin vika-arvo saattaakin johtua ylimääräisistä vuodoista matkan varrella... Kun sen mittalaitteen vikahan kai päätellään siten, että tietyillä kierroksilla lukema pitäis olla tietty (ainakin ilmamassamittarin tapauksessa). Ja jos nyt välistä karkaa paineet harakoille, niin eihän se totuutta kerro...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Paljonkos sillä autolla muuten on ajettu?Miljoona(tuntia) kirjoitti:Aika vikaherkkä,koska kone heiluu jonkin verran aina jolloin se kumiletku
hapertuu .
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kiitoksia hyvästä vinkistä. Letkuhan siellä oli hajalla. Uusi ahtopaineentunnistin olisi maksanut 110eur, uusi letku maksoi 1,50eur, eli mukavasti säästyi rahaaMiljoona(tuntia) kirjoitti:Niin siinä kumiletkun päässä on siis ahtopaineentunnistin.
Aika vikaherkkä,koska kone heiluu jonkin verran aina jolloin se kumiletku
hapertuu .
Hankala havaita,siksi kannattaa irroittaa ja tarkistaa.

Tein suht. huolellisen testiajon ja nyt tuntuu toimivan taas moitteettomasti. Asensin boksinkin takaisin ja tehot on tallella, eli boksi toimii ihan ok.
C200T CDI A -00
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa