

1. istuinlämmittimet ei toimi: rele (tai se mitä oli jäljellä) uusiksi. Maksaa Veholla 141€, saako mistään muualta, oisko jollain myydä?
2. Tempomat. Toimii, ei toimi, veikkaisin sitä alumiinikuorista boksia, onko mitään muuta ideaa? Missä on se servomoottori joka säätää kaasun asennon???
3. Automaattilaatikko. Edellinen omistaja on asennuttanut MB:n oman kaasuttimen korjaussarjan ja laatikkokin on tutkittu MB-osaavassa huollossa (?). No, löysin sitten pari kappaletta lähes poikki murtuneita alipaineletkuja. Letku uusiksi, nyt on alkanu auto nykimään liikkeelle lähdössä. Koska auto on laadukkaasti tehty, ei kuule moottorin ääntä ja en oikein saa selville, nykiikö se laatikosta vai kaasarin väärän syötön takia. Laatikko vaihtaa muuten suht hyvin alipaineen ja vaijerin kautta alas, ylösvaihtaminen on myös suht napakka ja mielestäni oikealla kierrosalueella. Summa summarum, ilmeisesti laatikko ja kaasari on "käyty läpi" ku kone on saanu liikaa ilmaa/alipainejärjestelmä on ollu sekasin. Vienkö pajalle vai mitä? Kokemusta ei oo ku GM:n TH350:stä ja siitäki on aikaa. Tuolla viesteissä oli kyllä ihan hyvin noita ohjeita laatikon säätämiselle. Niin, ja tämä vika esiintyy vain toisinaan, sekin vielä...
4. Keskuslukitus. Joku VIISAS on joskus käyttänyt autossa kauko-ohjattavaa keskuslukitusta. Siispä, repsikan puolen jalkatilan maton alla on otettu rosvoilla kiinni moottorille menevät piuhat. Rosvot pois, eikä mitään suojaa, joten sitä vihreää itteään oli sitte suht runsaasti... Muutama säie ehyenä. No, piuhoja uusiksi siltä kohtaa, mutta edelleenkään moottorille ei tunnu tulevan ku vähän reilu 3V, ennen piuhojen vaihtoa vaan vähän alle 2V. Eli, mitä jännitteitä mihinkin piuhaan moottorille tulee? Missä "keskuspaikka", missä menee johdot, onko sähkökaavioita kellään?
5. Moottorin kumityynyt loppu: halkasi pakosarjan. Ei kellään sattuis oleen...? En viitsi vaihtaa kumityynyjä erikseen, sotken kädet vaan kerran tälle projektille numero viis.
6. Lämmityslaite: olen puhdistanut magneettiventtiilit ja sen kattoluukun vieressä olevan anturin. Silti minimiasennossa puhaltaa kuumaa, haaleaa tai kylmää, riippuu millä päällä rönttä sattuu olemaan. Ja ilma haisee, eli pitäs varmaan putsata kennot, mutta vois taas tällekin projektille sotkea kädet vaan kerran--eli mitä vielä voi olla vikana ku puhalluslämpötila ei tasaannu? Koomisinta tässä on se, että kesällä kuumaa, kylmällä kylmää... Asteluvuilla kyllä tulee kuumaa, mutta pitäs se joskus saada pois päältäki.
7. Kannattaako vaihtaa/vaihdattaa takaiskunvaimentimien öljyt? Toisaalta tuntuu, että on vähän löysä--vai meneekö ne iskarit kuitenkin lopussa? Ei korjattavissa? Sikakalliit...
8. Nopeusmittarin kilometrinäyttö ei toimi. Oon kerran purkanu, mutta en kyllä älynny, mikä se kuuluisa osa on minkä voi itse pistää takas oikeaan paikkaan että näyttö toimii. Yksityiskohtaisempia ohjeita kellään?
Ja jos olet lukenut näinkin pitkälle, niin voin aivan hyvin tällä palstalla myös yrittää ostaa vaaleanruskean/beigen niskatuen taakse keskelle, sekä keskikyynärnojakotelon...

Pahoitteluni tästä romaanista, ei oo ehtiny oikein lukeen eikä kirjoitteleen pienemmissä palasissa pitkään aikaan. Tsemppiä syksyyn kaikille alan miehille!
-Juke72-