Mersu on romu; vikoja, vikoja, vikoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Mersu on romu; vikoja, vikoja, vikoja

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

:evil: ...ainaki taas hetken, kunnes verenpaineeni laskee. No, otsikko varmaan pisti sut avaamaan tämän viestin :lol: Listaanpa tässä taas vaihteeksi ongelmia, mitä on löytyny/tullu tässä kolmen kuukauden mersuhistoriani aikana. Eli siis, auto on 124 200T vm 1986. Tarina alkaa...

1. istuinlämmittimet ei toimi: rele (tai se mitä oli jäljellä) uusiksi. Maksaa Veholla 141€, saako mistään muualta, oisko jollain myydä?

2. Tempomat. Toimii, ei toimi, veikkaisin sitä alumiinikuorista boksia, onko mitään muuta ideaa? Missä on se servomoottori joka säätää kaasun asennon???

3. Automaattilaatikko. Edellinen omistaja on asennuttanut MB:n oman kaasuttimen korjaussarjan ja laatikkokin on tutkittu MB-osaavassa huollossa (?). No, löysin sitten pari kappaletta lähes poikki murtuneita alipaineletkuja. Letku uusiksi, nyt on alkanu auto nykimään liikkeelle lähdössä. Koska auto on laadukkaasti tehty, ei kuule moottorin ääntä ja en oikein saa selville, nykiikö se laatikosta vai kaasarin väärän syötön takia. Laatikko vaihtaa muuten suht hyvin alipaineen ja vaijerin kautta alas, ylösvaihtaminen on myös suht napakka ja mielestäni oikealla kierrosalueella. Summa summarum, ilmeisesti laatikko ja kaasari on "käyty läpi" ku kone on saanu liikaa ilmaa/alipainejärjestelmä on ollu sekasin. Vienkö pajalle vai mitä? Kokemusta ei oo ku GM:n TH350:stä ja siitäki on aikaa. Tuolla viesteissä oli kyllä ihan hyvin noita ohjeita laatikon säätämiselle. Niin, ja tämä vika esiintyy vain toisinaan, sekin vielä...

4. Keskuslukitus. Joku VIISAS on joskus käyttänyt autossa kauko-ohjattavaa keskuslukitusta. Siispä, repsikan puolen jalkatilan maton alla on otettu rosvoilla kiinni moottorille menevät piuhat. Rosvot pois, eikä mitään suojaa, joten sitä vihreää itteään oli sitte suht runsaasti... Muutama säie ehyenä. No, piuhoja uusiksi siltä kohtaa, mutta edelleenkään moottorille ei tunnu tulevan ku vähän reilu 3V, ennen piuhojen vaihtoa vaan vähän alle 2V. Eli, mitä jännitteitä mihinkin piuhaan moottorille tulee? Missä "keskuspaikka", missä menee johdot, onko sähkökaavioita kellään?

5. Moottorin kumityynyt loppu: halkasi pakosarjan. Ei kellään sattuis oleen...? En viitsi vaihtaa kumityynyjä erikseen, sotken kädet vaan kerran tälle projektille numero viis.

6. Lämmityslaite: olen puhdistanut magneettiventtiilit ja sen kattoluukun vieressä olevan anturin. Silti minimiasennossa puhaltaa kuumaa, haaleaa tai kylmää, riippuu millä päällä rönttä sattuu olemaan. Ja ilma haisee, eli pitäs varmaan putsata kennot, mutta vois taas tällekin projektille sotkea kädet vaan kerran--eli mitä vielä voi olla vikana ku puhalluslämpötila ei tasaannu? Koomisinta tässä on se, että kesällä kuumaa, kylmällä kylmää... Asteluvuilla kyllä tulee kuumaa, mutta pitäs se joskus saada pois päältäki.

7. Kannattaako vaihtaa/vaihdattaa takaiskunvaimentimien öljyt? Toisaalta tuntuu, että on vähän löysä--vai meneekö ne iskarit kuitenkin lopussa? Ei korjattavissa? Sikakalliit...

8. Nopeusmittarin kilometrinäyttö ei toimi. Oon kerran purkanu, mutta en kyllä älynny, mikä se kuuluisa osa on minkä voi itse pistää takas oikeaan paikkaan että näyttö toimii. Yksityiskohtaisempia ohjeita kellään?

Ja jos olet lukenut näinkin pitkälle, niin voin aivan hyvin tällä palstalla myös yrittää ostaa vaaleanruskean/beigen niskatuen taakse keskelle, sekä keskikyynärnojakotelon... :D

Pahoitteluni tästä romaanista, ei oo ehtiny oikein lukeen eikä kirjoitteleen pienemmissä palasissa pitkään aikaan. Tsemppiä syksyyn kaikille alan miehille!

-Juke72-
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

onko autosi muuten Saksantuonti?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Re: Mersu on romu; vikoja, vikoja, vikoja

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Juke72 kirjoitti:3. Automaattilaatikko. Edellinen omistaja on asennuttanut MB:n oman kaasuttimen korjaussarjan ja laatikkokin on tutkittu MB-osaavassa huollossa (?). No, löysin sitten pari kappaletta lähes poikki murtuneita alipaineletkuja. Letku uusiksi, nyt on alkanu auto nykimään liikkeelle lähdössä. Koska auto on laadukkaasti tehty, ei kuule moottorin ääntä ja en oikein saa selville, nykiikö se laatikosta vai kaasarin väärän syötön takia. Laatikko vaihtaa muuten suht hyvin alipaineen ja vaijerin kautta alas, ylösvaihtaminen on myös suht napakka ja mielestäni oikealla kierrosalueella. Summa summarum, ilmeisesti laatikko ja kaasari on "käyty läpi" ku kone on saanu liikaa ilmaa/alipainejärjestelmä on ollu sekasin. Vienkö pajalle vai mitä? Kokemusta ei oo ku GM:n TH350:stä ja siitäki on aikaa. Tuolla viesteissä oli kyllä ihan hyvin noita ohjeita laatikon säätämiselle. Niin, ja tämä vika esiintyy vain toisinaan, sekin vielä...
Jos loota ei saa tarpeeksi alipainetta, niin pykälät pamahtelee liian kovaa. Mutta jos vaihdot tuntuu hyviltä, niin tuskin on aihetta huoleen. Tarkista öljyt, että on tarpeeksi ja ettei ne haise kitkerälle. Jos öljy on kirkasta, niin no problem.
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Ei ole Saksantuonti, ihan originaali Suomifarkku :) En ehkä kuitenkaan tois 1986 200-kaasaribensakarvalakkimallia :D Yritin viikonloppuna katsoa laatikkoöljyt, mutta suunnittelun kukkanen lopetti senki "urakan" lyhyeen. Pitää ottaa ilmanputsari pois, että voi katsoa öljyt... No, itse asiassa nyt ku on kylmempi ilma nii sitä nykivää liikkeelle lähtöä tapahtuu vähemmän. Veikkaisin, että seokset on säädetty sillon ku alipaineletkut oli rikki ja sitä kautta sai liikaa ilmaa. Nyt siis bensamäärä on sama, mutta ilmamäärä pienempi. Saiskohan se sitte lämpimänä liikaa ku polkasee kaasua paikaltaan, että kiihdytyspumppu tukehduttais koneen ku ei oo kierroksia...?

En tiä, entinen auto Volvo 940 oli niinku minä, yksinkertainen ja ruma. Nyt on niinku vaimo, hyvännäköinen ja mysteereitä täynnä, ei hjummarra...
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Tämän aamun huomioita: vaikka lämmöt oli täysillä, tuli kuumaa...haaleaa...viileää...haaleaa...kuumaa. En usko, että magneettiventtiileissä on vika, missä muualla siis?

Auttakaa miestä mäessä :?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Juke72 kirjoitti:Tämän aamun huomioita: vaikka lämmöt oli täysillä, tuli kuumaa...haaleaa...viileää...haaleaa...kuumaa. En usko, että magneettiventtiileissä on vika, missä muualla siis?

Auttakaa miestä mäessä :?
Lämpötila-anturilta kuulostaa, paitsi jos lämpimän tulo on yhteydessä moottorin kierroslukuun, silloin voi vika olla kiertovesipumpussa.
Temson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 01.10.2003 10:43
Paikkakunta: Rovaniemi

matkamittari

Viesti Kirjoittaja Temson »

Sullako ei toimi nopeusmittarin kilometrinäyttö eli matkamittari? Mullakaan ei matkamittari toimi, joten ois kiva tietää, mistähän osasta mittaristossa mahdoit puhua? Eipähän tartteis alkaa koko mittaristoa vaihtamaan...
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kinnunen kirjoitti:onko autosi muuten Saksantuonti?
OT:
Kerro nyt vielä samalla että miten nuo viat liittyvät siihen onko auto saksantuonti vai ei? Ihmeellisiä yleiskäsityksiä tuontiautoista on liikkeellä...nehän ovat järjestäen pelleiltään ja pohjastaan paremmasta kunnossa kun vastaavan ikäiset suomiautot ja eikä tekniikkakaan yleensä sen huonompi ainakaan ole. Samoja autoja ne kaikki loppuviimeksi ovat. Ne toiset ovat vaan nauttineet paremmasta ilmastosta kuin täällä on. Ennemmin tuontiauto seuraavaksikin kuin joku suolassa haudutettu suomilahna.

Kohta meissä kaikissa asuu pieni turkkilainen :lol:
sponsored by Ahmedin mersutarha
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No perinteisestihän suomimesejen omistajat eivät pidä tuontipeleistä,ja ymmärtäähän tuon.

Itse taas en kyllä suolakylvetetyistä välitä, mutta makunsa kullakin, tykkäähän jotkut suolasillistäkin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ööö ,sekoilua... :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:ööö ,sekoilua... :roll:
Voiko muuta Torstailta odottaa, aika heikosti menee töissäkin :lol:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:ööö ,sekoilua... :roll:
Voiko muuta Torstailta odottaa, aika heikosti menee töissäkin :lol:
hehee, viime hetken väsähtänyttä työajan hyväksikäyttöä :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:ööö ,sekoilua... :roll:
Voiko muuta Torstailta odottaa, aika heikosti menee töissäkin :lol:
hehee, viime hetken väsähtänyttä työajan hyväksikäyttöä :lol:
Joo, ei jaksa, taidankin lähteä polkemaan mersua.
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Re: matkamittari

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Temson kirjoitti:Sullako ei toimi nopeusmittarin kilometrinäyttö eli matkamittari? Mullakaan ei matkamittari toimi, joten ois kiva tietää, mistähän osasta mittaristossa mahdoit puhua? Eipähän tartteis alkaa koko mittaristoa vaihtamaan...
Joo, kaverin naapuri Nummelassa on puuhastellu Mersuja about 30v ja sanoi, että joku akseli/tikku/pinni/mikälie on luiskahtanut pois paikoiltaan, helppo korjata itse. En vaan ilman tarkempia ohjeita uskalla alkaa työstämään, tai joudun vaihtamaan koko mittariston :D
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Juke72 kirjoitti:Tämän aamun huomioita: vaikka lämmöt oli täysillä, tuli kuumaa...haaleaa...viileää...haaleaa...kuumaa. En usko, että magneettiventtiileissä on vika, missä muualla siis?

Auttakaa miestä mäessä :?
Eikös tuollainen sekoilu nimenomaan viittaisi magneettiventtiileihin? Itselläni kun oli ongelmia lämppärin kanssa, niin sekä Veholta että hovikorjaajaltani tuli sellaisia neuvoja, että putsaamalla magneettiventtiilit, voi ne saada toimimaan jonkin aikaa, mutta tekohengitykseksi menee...
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Mauri H. kirjoitti:
Juke72 kirjoitti:Tämän aamun huomioita: vaikka lämmöt oli täysillä, tuli kuumaa...haaleaa...viileää...haaleaa...kuumaa. En usko, että magneettiventtiileissä on vika, missä muualla siis?

Auttakaa miestä mäessä :?
Lämpötila-anturilta kuulostaa, paitsi jos lämpimän tulo on yhteydessä moottorin kierroslukuun, silloin voi vika olla kiertovesipumpussa.
Ei ole yhteyksissä kierroslukuun. Lämpötila-anturi missä? Katossa? Lienee vaan NTC/PTC-vastus? Ihmetyttää vaan, että yksi anturi haistelis molempia puolia... Itse asiassa, kyllähän se voi niinkin toimia--mutta epäilen. Siis en tiedä :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Kokeile

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Imaiseeko lämpötilatunnistin muuten vienosti ilmaa siitä sisävalon vieressä olevan ritilän kautta eli onko imumoottori kunnossa? Esim. tupakista tai jostain muusta aikaansaatavan savukiehkuran pitäisi hissukseen vaeltaa ritilän uumeniin.
Tee kokeeksi toinenkin pieni koe :shock: . Kun lämppäri on sillä päällä, että se tuuttaa lämmintä, puhalla siihen tunnustelijan ritilään hitaasti keuhkollinen lämmintä ilmaa mahd.läheltä. Aika nopeasti pitäisi alkaa tulla lämppäristä viileämpää, jos anturi on tehtävänsä tasalla. Ei mitään maailmaa syleileviä analyysikonsteja, mutta josko antava jotain viitettä. Saattaa olla kylläkin samaa vikaa kuin rahikaisella, ts. säätöpaneelissa palaneita transistoreita 2-3 kpl :?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Juu kyllä se imu mielestäni pelaa, moottorin ääni kuuluu vienosti hanskalokeron takaa. Mutta, valaiseppas tuota säätöpaneelin transistoriasiaa, josko tutkis sen seuraavaksi
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: matkamittari

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Juke72 kirjoitti:
Temson kirjoitti:Sullako ei toimi nopeusmittarin kilometrinäyttö eli matkamittari? Mullakaan ei matkamittari toimi, joten ois kiva tietää, mistähän osasta mittaristossa mahdoit puhua? Eipähän tartteis alkaa koko mittaristoa vaihtamaan...
Joo, kaverin naapuri Nummelassa on puuhastellu Mersuja about 30v ja sanoi, että joku akseli/tikku/pinni/mikälie on luiskahtanut pois paikoiltaan, helppo korjata itse. En vaan ilman tarkempia ohjeita uskalla alkaa työstämään, tai joudun vaihtamaan koko mittariston :D
Mulla kanssa sama ongelma (vaimon w201) , mutta ei jaksa mittaristoakaan irroittaa,
kun siinä on niin kauhee homma.. (oon kerran jo irroittanut mittariston lamppujen vaihdon takia omasta w124)
Kai tuon ongelman kanssa täytyy vaan elää ... :? ??
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Jukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 12.07.2003 10:06
Paikkakunta: Tampere

Matkamittarin korjaus

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Matkamittarin korjaus ei tosiaan ole kovin paha homma. Mittaristo irti koukuilla vetämällä. Nop.mit.vaijeri ja piuhat irti. Mittariston takaa piirilevyosa muutamalla ruuvilla irti. Akseli joka pyörittää matkamittarin numeroita oli ainakin minulla siirtynyt pituussuunnassa pois paikoiltaan eikä sen päässä oleva ratas enää osunut sitä pyörittävään ruuviin.
Näin ainakin minulla oli.
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Mauri H. kirjoitti:No perinteisestihän suomimesejen omistajat eivät pidä tuontipeleistä,ja ymmärtäähän tuon.

Itse taas en kyllä suolakylvetetyistä välitä, mutta makunsa kullakin, tykkäähän jotkut suolasillistäkin.
Ihmekös tuo, jos suomimersuilla ajelevat eivät tuontiautoista tykkää... Kateellisiahan he taitavat olla, kun toiset on saaneet siistimmän, ehjemmän ja vähemmän ajetun auton halvemmalla :)
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

totta!

Viesti Kirjoittaja juha »

J_J kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:No perinteisestihän suomimesejen omistajat eivät pidä tuontipeleistä,ja ymmärtäähän tuon.

Itse taas en kyllä suolakylvetetyistä välitä, mutta makunsa kullakin, tykkäähän jotkut suolasillistäkin.
Ihmekös tuo, jos suomimersuilla ajelevat eivät tuontiautoista tykkää... Kateellisiahan he taitavat olla, kun toiset on saaneet siistimmän, ehjemmän ja vähemmän ajetun auton halvemmalla :)
Katselin eilen saksasta roudattua 10v vanhaa w124 meseä ja ei se paljon uutta häpeä!! Kaikki, siis aivan kaikki kuralle alttiit paikat on puhtaat, pyöräkaarien maali ehjää kauttaaltaan, ei yhen ainoaa kivenhakkaumaa :shock: Kuivat matot, takakonttissa alkuperäiset tykalut ja kontin verhoilu "tehtaan jäljiltä". Kyllä mun seuraava mersu on saksasta raahattu malli, se on varma! Nykyinen juhta on ottanut vastaan noin rekkakasetin soraa elämänsä aikana ja sen on keula näköinen :-) Kun vertaa mun autoa siihen saman ikäiseen saksalaiseen 270tkm vähemmän mittarin mukaan ajettuun niin eron huomaa ihan sokea otsallaan...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
JHT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:58

kuumaaa,kylmää ,haaleaa ....

Viesti Kirjoittaja JHT »

itselläni vastaavat onkelmat löytyivät juuri luisteista (mang.ventt.) 200d-89.Pinnoite kuluu luisteista ja niihin tarttuu "kanahkaa"Lisäksi myöhemmin huomattiin myös kiertovesipumpun olevan vajaatoiminen.
mb 200d-89
mb 300d-89
mb300 tbo autom-92
mb250d-91
aktiivimeseilijä
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jotain

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juke72 kirjoitti:Juu kyllä se imu mielestäni pelaa, moottorin ääni kuuluu vienosti hanskalokeron takaa. Mutta, valaiseppas tuota säätöpaneelin transistoriasiaa, josko tutkis sen seuraavaksi
Asiasta on pitkä ketju tuolla historissa, mutta enpä saa nyt pyydystettyä linkkiä ko. osoitteeseen. Tarina on kuitenkin löydettävissä ketjua selaamalla täältä tekniikkaosastolta.
"Keskiviikko 20.8.2003 17:46 Viestin aihe: Sisälämpötilan säädinyksikön sijainti 300 SE?"

Tai laita hakuun "transistori", niin löytyy varmasti helpommin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
tehoseppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 24.08.2003 19:50

Re: Matkamittarin korjaus

Viesti Kirjoittaja tehoseppo »

Tuota, itse en tarvitse mitään erikoistyökaluja mittariston irroittamiseen kui käteni. 202 korissa mittaristo lähtee irrottamalla verhoilulevy mittariston alta ja työntämällä kädellä mittariston takaa niin tulee ulos. Onko muissa malleissa vaikeampaa? Sitten noista mangneettivenoista, itse pystyy vaihtamaan tai jos haluaa tiedän pari hyvää huoltoa Suomesta että Virosta.
pk62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 07.10.2003 21:44
Paikkakunta: Pyhäntä

Re: matkamittari

Viesti Kirjoittaja pk62 »

Juke72 kirjoitti:
Temson kirjoitti:Sullako ei toimi nopeusmittarin kilometrinäyttö eli matkamittari? Mullakaan ei matkamittari toimi, joten ois kiva tietää, mistähän osasta mittaristossa mahdoit puhua? Eipähän tartteis alkaa koko mittaristoa vaihtamaan...
Joo, kaverin naapuri Nummelassa on puuhastellu Mersuja about 30v ja sanoi, että joku akseli/tikku/pinni/mikälie on luiskahtanut pois paikoiltaan, helppo korjata itse. En vaan ilman tarkempia ohjeita uskalla alkaa työstämään, tai joudun vaihtamaan koko mittariston :D
Se luistava akseli on se jossa ne numerot on pötkössä.Sen voi painaa takaisin mut yleensä luistaa pois uudelleen.Itse väsäsin pellistä pienen topparin akselille.Otat vaan koko mittariston pöydälle ja irroitat nopeus mittarin siitä.Vika kyllä löytyy helposti
pk62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 07.10.2003 21:44
Paikkakunta: Pyhäntä

Viesti Kirjoittaja pk62 »

6. Jos kumityyny on riekaleina vaihdat sen kyllä helposti uuteen konetta vaan jollain konstilla koholleen vanha pois ja uus tilalle..

7. Öljyt voi vaihtaa eikä ne kummene iskareita vaihtamalla.Iskarit toimii vaikka ne vähän vuotavatkin.Kokeile miten toimii kun panet muutaman sata kiloa perään painoa. Lastaa auto sammuksissa ja lastauksen jälkeen kone käyntiin-Perän pitäs nousta normaali asentoon

http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... GRAMS/[url][/url]
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Re: Jotain

Viesti Kirjoittaja jo vain »

Jukka N. kirjoitti:
Juke72 kirjoitti:Juu kyllä se imu mielestäni pelaa, moottorin ääni kuuluu vienosti hanskalokeron takaa. Mutta, valaiseppas tuota säätöpaneelin transistoriasiaa, josko tutkis sen seuraavaksi
Asiasta on pitkä ketju tuolla historissa, mutta enpä saa nyt pyydystettyä linkkiä ko. osoitteeseen. Tarina on kuitenkin löydettävissä ketjua selaamalla täältä tekniikkaosastolta.
"Keskiviikko 20.8.2003 17:46 Viestin aihe: Sisälämpötilan säädinyksikön sijainti 300 SE?"

Tai laita hakuun "transistori", niin löytyy varmasti helpommin.
Terve,

kyseisen pitkän ketjun finaalistooriin pääsee parhaiten hakusanalla "Toimimaton 300 SE sisätilan lämmönsää... ongelma ratkaistu" taikka lyhyemmin hakusanalla 'ongelma ratkaistu'

Jo vain
300 SE
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Re: matkamittari

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

pk62 kirjoitti:
Juke72 kirjoitti:
Temson kirjoitti:Sullako ei toimi nopeusmittarin kilometrinäyttö eli matkamittari? Mullakaan ei matkamittari toimi, joten ois kiva tietää, mistähän osasta mittaristossa mahdoit puhua? Eipähän tartteis alkaa koko mittaristoa vaihtamaan...
Joo, kaverin naapuri Nummelassa on puuhastellu Mersuja about 30v ja sanoi, että joku akseli/tikku/pinni/mikälie on luiskahtanut pois paikoiltaan, helppo korjata itse. En vaan ilman tarkempia ohjeita uskalla alkaa työstämään, tai joudun vaihtamaan koko mittariston :D
Se luistava akseli on se jossa ne numerot on pötkössä.Sen voi painaa takaisin mut yleensä luistaa pois uudelleen.Itse väsäsin pellistä pienen topparin akselille.Otat vaan koko mittariston pöydälle ja irroitat nopeus mittarin siitä.Vika kyllä löytyy helposti
Kiitokset, kerran jo otinkin mittariston atomeiksi mutta en osannu ilmeisesti katsoa oikeaan paikkaan ja akseli jäi sillensä. Uusi yritys paremmalla tuloksella...
Vastaa Viestiin