automaatti+voimaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

automaatti+voimaa

Viesti Kirjoittaja peteracing »

elikkäs millanen automaatilaatikko mun pitäs hommata toho w124 250deehen ett se kestäs pikkuahdot...tuo on siis nyt jo automaatti mut eikös noissa oo se pikkuloota....ja manuaalia en ees harkitse. meniskö 300 vaparin loota?? vai turbon?? tehoa ois tarkotus ottaa joku 150+ heppaa...
power is nothing without control...
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

722.3 on luja loota.
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

niin...

Viesti Kirjoittaja peteracing »

mistä mallista tommonen pitäs löytyy tai miten mä tunnistan sen??
power is nothing without control...
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

300 turbossa on ainakin toi 722.3
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Re: niin...

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

peteracing kirjoitti:mistä mallista tommonen pitäs löytyy tai miten mä tunnistan sen??
300dt :sa on ainaki tuommonen ja on jonki verran suurempi kooltaan ku mitä tuo pikkuloota, joka ei tosiaankaan kestä tuota tehonlisäystä oikeestaan minkään vertaa :evil:
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

juu..

Viesti Kirjoittaja peteracing »

kiitos jo näistä mut....mitä tommosesta yleensä joutuu maksaan...noin?? entä käykö tuo mun turbiini siihe??
entä onko jotain muuta mitä mun pitää tietää ennenku alan töihin...kiinnikkeet tms...ko tota autoo ei vois oikeen kauan seisottaa
power is nothing without control...
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Re: juu..

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

peteracing kirjoitti:kiitos jo näistä mut....mitä tommosesta yleensä joutuu maksaan...noin?? entä käykö tuo mun turbiini siihe??
entä onko jotain muuta mitä mun pitää tietää ennenku alan töihin...kiinnikkeet tms...ko tota autoo ei vois oikeen kauan seisottaa
Hinnathan riippuu pyytäjästä :wink: mutta n.700€ arvioisin keskiarvoks, siitä molempiin suuntiin. Sitte kannattais ostaa laatikko niin, että pystyt ens koeajaan sen tai saat takuun sille. nuihin muihin kysymyksiin voi sitte joku semmonen, joka on kyseisen operaation joskus suorittanu nii vastata.
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Ei käy pikkulaatikon turbiiini tohon 722.3 laatikkoon eipä siinä sen kummepia joudu tekee sopii suoraan samoihin kiinnikkeisiin toi laatikko.
Ainut minkä joutuu vaihtaa on ton johdon mikä lähetee laatikolta pikku laatikossa on sellainen suorakaiteen muotoinen ja isossa pyöree. Niin vielä yksi juttu noi lauhdutin putken lähdöt ei ole samat 722.4 on pienemmät.
Muut lisätköön mitä lisää tulee mieleen.
Itse tuli tehtyä toi operaatio tossa alkukesästä.
Niin ja 300e löytyy kanssa toi laatikko mut kyllä kannataa hommata 300turbon laatikko et ei joudu noita kieroksia vinuttaa tappiin asti siinä taitaa olla ero bensan ja diiselin laatikoissa.
Viimeksi muokannut japi., Ti 09.08.2005 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minuu rupee vituttamaan !!!

Meinaan noi teidän lootien hinnat, tässä vertailupohjaa omaan laatikkoon:
ZF GETRIEBE MB 6 382.Huom.2: PÄÄTY-KORVA LOHJENNUT.
2200 Euro !!!! :evil: :evil: :evil: !!!
Siis tavallaan 'paskana' oleva laatikko 2200 euroa, voi kettu ! Enkä edes viitsi sanoa missä, katsoo haulla ketä kiinnostaa.

...ja tuo on ainoa laatikko suomessa tällä hetkellä, ruostissa: 2 laatikkoa saatavilla, toinen jotain ~1600€ ja toinen vain olikos se nyt 900€ mutta millä pirulla hurrien sopimuksista ja takuista saa selvää.

No, onneksi mulla on laatikko, eikä 'uutta' tarvii ostaa :wink:

Maurilla on näköjään vaihtunut turbon kompressorin väri, hmmm, mitähän tuleman pitää...
Viimeksi muokannut veskola, Ke 10.08.2005 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mulla on rempattu, vahvistettu, ja sen jälkeen ajamaton 722.3 myynnissä, laatikko on 300 turbodieselistä, samoin turbiini joka on muokattu suuremmalle stall speedille. Bensakoneen laatikko ei ole oikein hyvä, kun sen venttiilikoneisto ei ole ihan optimi dieselille.

Koko satsin öljylähtöineen jne. saa 2000 € hinnalla.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: automaatti+voimaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

peteracing kirjoitti: meniskö 300 vaparin loota?? vai turbon?? tehoa ois tarkotus ottaa joku 150+ heppaa...
Vapari 300D:n laatikko on sama ku 250D:ssä. 300TurboD:ssä on tuo isompi 722.3.
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

turbiini

Viesti Kirjoittaja peteracing »

onko tossa 300 bensan ja td:n laatikoissa muuta eroo ku turbiini??
power is nothing without control...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mauri H. kirjoitti:Bensakoneen laatikko ei ole oikein hyvä, kun sen venttiilikoneisto ei ole ihan optimi dieselille.
Eli on.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

veskola kirjoitti:Minuu rupee vituttamaan !!!

Meinaan noi teidän lootien hinnat, tässä vertailupohjaa omaan laatikkoon:
ZF GETRIEBE MB 6 382.Huom.2: PÄÄTY-KORVA LOHJENNUT.
2200 Euro !!!! :evil: :evil: :evil: !!!
Siis tavallaan 'paskana' oleva laatikko 2200 euroa, voi kettu ! Enkä edes viitsi sanoa missä, katsoo haulla ketä kiinnostaa.
Pakko heittää tähän vastine. Mua alkaa vituttamaan sitten kun laatikko leviää...
Varaosahaku kirjoitti: Lisätieto: 2.4 i V-6 1 TKM
Huom.1: 722 696 VANHA VAIHDOSSA
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 2003
Mittari/tkm: 1
Varastonumero: 15960
Käytetyn osan hinta: 4000 Euro
Tuo toki on kutosbensan laatikko, mutta eiköhän nuo dieselien laatikot maksa ihan yhtälailla. Vanha vaihdossa!
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

peteracing osta suoraa maurilta toi laatikko niin pääset kaikista helpoimmalla....ja tulee maksaan kuitenkin sen pari tonnia kun ostaa ensin ja vahvistaa sitten.... ja kuitenkin joutuu vahvistaan....jos voimaa on... ja onhan siinä muokattu turbiinikin.... jokos jarkko on sen maurin lootan ehtinyt tarkistaa....
Itse tein ja säästin
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

pensan laatikon voi unohtaa heti suosiolla, ellei saa jostain sopivasti v8:n laatikkoa ja kuutosen kytkinkoppaa. 300:n bensan laatikko ei toimi kunnolla dieselin kanssa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

pensan laatikon voi unohtaa heti suosiolla???


Jaa miksikö muka noin kyllä mulla ainakin toimii ihan hyvin toi yhdistelmä bensan 722. 3 laatikko ja 250 turbo kone.
Laatikko on kyllä Jarkon käsittelämä, ja vielä vetolevy on bensan tossa vehkeessä.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

japi kirjoitti:pensan laatikon voi unohtaa heti suosiolla???


Jaa miksikö muka noin kyllä mulla ainakin toimii ihan hyvin toi yhdistelmä bensan 722. 3 laatikko ja 250 turbo kone.
Laatikko on kyllä Jarkon käsittelämä, ja vielä vetolevy on bensan tossa vehkeessä.
vaihtaako isompaa kaasu pohjassa vai pitääkö löysätä kaasua?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Kyllä vaihtaa ihan hyvin kun haki säädöt kohdalleen.
Niin kyllä se on tiedossa et pitemmälle saa venyttää bensan laatikolla kuin tolla diiselin omalla 722.3 laatikolla mut kyllähän toi kone kiertää ihan hyvin tonne vaihto pisteeseen.
Mulla on ainut miinus et ei ole turbiinii vielä muokattu mut se tapahtuu syksyn aikana.Mut kyllä yhdyn siihen et oma diiselin laatikko olis aina paras vaihtoehto, mut noita ei oikein vaan ollut tarjolla kun itselle etsin laatikkoa.
Avatar
Escobar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 04.05.2004 09:40
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Escobar »

mikäs laatikko 123 korisessa 300Td:ssä on?
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

laatikko

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Escobar kirjoitti:mikäs laatikko 123 korisessa 300Td:ssä on?
mun TDT:ssä on ainakin se kuusipulttisella öljypohjalla oleva jykevämpi malli.
oliko se nyt sit 722.3 :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Escobar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 04.05.2004 09:40
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Escobar »

täällä olis yks -83 300TD (123) automaatin laatikko.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Ei käy 124 malliin startti väärällä puolella.
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

laatikoista

Viesti Kirjoittaja Petri A »

Käykös tuo Maurin laatikko esim. 16 venaseen 2,3 seen heittämällä kiinni ja miten nuo välitykset menee tuossa. Jos laittaa 300 12 venasen perään tuo dieselin niin meneekö välitykset ihan poskelleen.

t. petri
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

petska kirjoitti:jokos jarkko on sen maurin lootan ehtinyt tarkistaa....
Hups! Nyt pitänee alkaa kiirehtimään jo sen kanssa :oops:

Mauri, otan sen auki pikimmiten ja pirautan sulle :)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: laatikoista

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Petri A kirjoitti:Käykös tuo Maurin laatikko esim. 16 venaseen 2,3 seen heittämällä kiinni ja miten nuo välitykset menee tuossa. Jos laittaa 300 12 venasen perään tuo dieselin niin meneekö välitykset ihan poskelleen.

t. petri
Ei mene, about samat välitykset, mutta D:llä taitaa tuo dieselin tomaatti vaihtaa jo 5000 kierroksella hana pohjassa.

Dieselissä toi on hyvä, kun jos haluaa konetta hiukan säästää kierroksilla, niin saa hanapohjassa suurempaa jo 5 tonnissa, veto ei hyydy yhtään. Ja jos on pakko ottaa viimeiset pinnistykset, niin sitten käsipelillä vaihtaa 6000 kierroksella.

Bensavehkeessä voi olla huonompi juttu jos tarvii koko ajan käsin hämmentää kun sitä vääntöä ei ole samallalailla.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: automaatti+voimaa

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

meniskö 300 vaparin loota?? vai turbon?? tehoa ois tarkotus ottaa joku 150+ heppaa...[/quote] Entäs 250 turbo ,onko niitä manuaalina ja automaattina
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: automaatti+voimaa

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

sunbeam kirjoitti:Entäs 250 turbo ,onko niitä manuaalina ja automaattina
Tuossakin on se 722.4, eli heikompi loota, 722.3 on ollut kuutosen turbiinikopalla vain 300 turbodieselissä, 300 E:ssä ja vissiin 320 E:ssä muutamissa malleissa.
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

ketrakki oon vaihelaatikko, täälä niitä ois vielä muuutama
Billett
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: automaatti+voimaa

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mauri H. kirjoitti:
sunbeam kirjoitti:Entäs 250 turbo ,onko niitä manuaalina ja automaattina
Tuossakin on se 722.4, eli heikompi loota, 722.3 on ollut kuutosen turbiinikopalla vain 300 turbodieselissä, 300 E:ssä ja vissiin 320 E:ssä muutamissa malleissa.
Nii ja miulla on 4maticci ilman turboa,722.3 lodjulla.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Vastaa Viestiin