w201 2.0bensa -->300turbodiesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Vulcan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 09.08.2005 14:32

w201 2.0bensa -->300turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Vulcan »

Auto on 190 2.0 bensa sportline -91 vähäpäästöinen, eli onnistuuko laittamaan 300turbodieselin koneen?
mitä pitää vaihtaa?
VTT mittaus?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vaihtamaan joutuu paaaljon osia, mutta suurin ongelma on tuo VTT.

Vähäpäästöisiä ei niin vain muutella, varsinkaan sellaisella koneella mitä tehdas itse ei ole kyseiseen koppaan asentanut.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

taitaa olla helpoin tehdä 190D 2.5 Turbo? silloin ei tarvi kääntyä VTT:n puoleen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo.
Kannattaa tehdä ennemmin 2.5turbo 2.9L moottorilla :wink:
Tai sitten vaihtaa koko auton mistä alkaa tekemään.

Tässä jonkin verran juttua omasta tiisselöinnistä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=8596[url]
Joku mersupurkaamo??
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Aki P kirjoitti: Tai sitten vaihtaa koko auton mistä alkaa tekemään.
Näin, koska sitä pellin alle vaihdettavaa "uutta" dieselmoottoriakaan ei saa virittää superturpoksi vähäpäästöisessä autossa.
So long, and thanks for all the fish
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Oikeassa olet Melitos.
Koska näitä ei ole välijäähdyttimellä tehtaan tekemänä ja sillä on kuitenkin aika suuri osuus varsinkin Superturbossa ja yleensäkin moottorin kestävyydessä.
Ja jos välijäähdytin lisätään vähäpäästöiseen, niin VTT:n testit odottaa jos meinaa katsastaa, vaikka se ei päästöjä ainakaan lisää, mutta byrokratia on.......
Joku mersupurkaamo??
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

perseestä... :lol: :lol:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ja syvältä :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Joo.. Tuli käytyä heinäkuun alkupuolella Västeråsissa Power Big Meetissä, ja kyllä siälä oli ruotsin pojilla sellaistakin härveliä ja sekasikiötä tienpäällä ja katsastettuna, että kyl kateeksi käy lahden toisellapuolen asuvia harrasteautoilijoita.. :evil:
Mut meillähän suomessa suurin synti on ensinnäkin omistaa auto :roll:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

joo, käy se niin kateeksi ku katsoo esimerkiksi noita ruottin poikia :evil: :evil:

Sielä se autoihin liittyvä lainsäädäntö niin paljon fiksummasti toteutettu rakentajia
ajatellen..
Ruotsi poika voi melkeinpä asentaa kylpyammeeseen isolohkokasin ja katsastusmies vaan kiittelee :lol:
Täällä saa melkein konttorilla turpaansa,jos ilmenee että autoa on muuteltu :cry:



olis eduskuntaan varmaan haulikolla asiaa..... :shock:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliko se nyt niin yksioikoista, että vähäpäästöiseen autoon saa vaihtaa vähäpäästöisen moottorin, jonka on oltava tehtaan toimittamana samassa mallisarjassa (=korissa). Toisesta korista tai jopa eri merkkisestä autosta ei saa ottaa vähääästöistä moottoria, vaikka se täyttää tasan ne samat päästövaatimukset (tosin eri korissa mitattuna).
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Minun tapauksessa (vähäpäästöinen) riitti, kun todisti jälkiasennetun turbomoottorin olevan myös vähäpäästöisestä mallista. Ei tosin vaatinut mitään dokumenttia, mutta Ake:sta vakuutti konttorilla uskovan. Vähäpäästöinen lukee otteessa ja kyllä sai coolerikin olla paikoillaan. Yhtä monta käytäntöä kuin on konttoriakin, väärin sinänsä sekin...
Vastaa Viestiin