260 E ahtaminen
260 E ahtaminen
Terve,
yritin etsiä foormumista tarkempaa kuvausta Bensa Mersun ahtamisesta.
Mulla on 260E(ei vähäpäästöinen) ja jos teillä on kommentteja ja mahdollisia vinkkejä ni otetaan kiitollisena vastaan.
Cooleri on valmiina mitoilla 720x300x80mm ja 60mm lähdöillä.Autossa on ilmastointi,joten oletteko törmänneet ongelmaan coolerin sijoituksella?.
Tehoja haetaan + - 300 hp.Autolla/koneella ajettu 300 tkm.Kansi olisi tarkoitus portata ja laitta kupari tiiviste mutta muuten mennään vanhalla aihiolla niin kauan koin pata kestää..Ahtimena Schwitzer S2BG hukkaportilla.
Projekti aloitetaan syyskuussa.Onko kenelläkään kommentteja ruiskusta yms huomioon otettavasta asiasta ettei tarvitse mennä kokonaan kantapään kautta?Kytkin on menossa vaihtoon myös ?
Mika
yritin etsiä foormumista tarkempaa kuvausta Bensa Mersun ahtamisesta.
Mulla on 260E(ei vähäpäästöinen) ja jos teillä on kommentteja ja mahdollisia vinkkejä ni otetaan kiitollisena vastaan.
Cooleri on valmiina mitoilla 720x300x80mm ja 60mm lähdöillä.Autossa on ilmastointi,joten oletteko törmänneet ongelmaan coolerin sijoituksella?.
Tehoja haetaan + - 300 hp.Autolla/koneella ajettu 300 tkm.Kansi olisi tarkoitus portata ja laitta kupari tiiviste mutta muuten mennään vanhalla aihiolla niin kauan koin pata kestää..Ahtimena Schwitzer S2BG hukkaportilla.
Projekti aloitetaan syyskuussa.Onko kenelläkään kommentteja ruiskusta yms huomioon otettavasta asiasta ettei tarvitse mennä kokonaan kantapään kautta?Kytkin on menossa vaihtoon myös ?
Mika
Re: 260 E ahtaminen
tässä on yks idea ruiskulledavo kirjoitti:Onko kenelläkään kommentteja ruiskusta huomioon otettavasta asiasta ettei tarvitse mennä kokonaan kantapään kautta?
Mika
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
http://www.sci.fi/~hestec2/ eikä pitäs olla bentsiinin syötös enäään probleemia! 

260E ahtaminen
Hariselle laitettu viestiä ja pyydetty tarjous asennettuna tai itse laitettuna..
Tosta kytkin asiasta niin onko kokemusta minne asti pärjätään vakio paketilla tai löytyykö hieman järeempää pakettia kuitenkin sellasta millä eukkokin voi joskus cruisailla?Kuka tekee/myy sopivasti pakosarjoja.Löytyykö tietoja?
-Mika
Tosta kytkin asiasta niin onko kokemusta minne asti pärjätään vakio paketilla tai löytyykö hieman järeempää pakettia kuitenkin sellasta millä eukkokin voi joskus cruisailla?Kuka tekee/myy sopivasti pakosarjoja.Löytyykö tietoja?
-Mika
Aika kiven alla voi olla pakosarjat kun yleensä noissa kutosissa on 2 ahdinta mutta http://www.martelius.com/ voi kysyä ja jos hitsauslaitteet pysyy yhtään käsissä niin teet itse
Mikäs alusta sulla on tulossa vai onko jo päivitetty?

Mikäs alusta sulla on tulossa vai onko jo päivitetty?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
ruiskusta
valinta kohdistui Tatech 4 ja suorasytkään
http://www.proturbo.fi/injection/injection.htm
http://www.proturbo.fi/injection/injection.htm
Ja hintaa poksille ja antureille tulee 1700€?
Huom. vielä suuttimet päälle, k-jetin suhut ei käy.
Minä rakennan omaani Megasquirtin, hinta jää kaikkine roippeineen muutamaan sataseen.
edit. Megasquirtin suorasytkällä ei kuulemma saa katkottua kipinää, eli jos haluaa bäng bängin vireeseen niin pitää tyytyä jakajalliseen sytkään

Huom. vielä suuttimet päälle, k-jetin suhut ei käy.
Minä rakennan omaani Megasquirtin, hinta jää kaikkine roippeineen muutamaan sataseen.
edit. Megasquirtin suorasytkällä ei kuulemma saa katkottua kipinää, eli jos haluaa bäng bängin vireeseen niin pitää tyytyä jakajalliseen sytkään
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Partcolta saa rakennussarjana. www.finsquirt.net myyntipalstalta löytyynee uusia ja käytettyjä valmiiksikasattuja.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Kartat ovat varsin karkeat ja lisäksi suutinten aukioloaikojen säätöresoluutio huono. Nuo tulivat ensimmäisenä mieleen huonoista puolista. Tuo suutinten ongelma tulee esiin ISOILLA ruikkimilla kun pitäisi pikkukierroksille saada aukioloaikoja säädettyä tarkemmin kuin 0.1 millisekuntia. Ongelma on oikeastaan ohjelmassa ja erityisiä korkearesoluutioisia koodeja on myös olemassa (tosin omine ongelmineen/puutteineen).Sivonen kirjoitti:En tiedä kun en ole hestekkiä tai muuta kaupallista vehjettä koskaan kokeillut. Mega ainakin on erittäin toimiva ja monipuolinen vehje, eikä äkkiä tule mitään mieleen mitä siitä puuttuisi.
Kaikenkaikkiaan kuitenkin hintaansa nähden erittäin fiksu laite.
So long, and thanks for all the fish
Tuon suutinhomman tiesinkin mutta ei tullut mieleen.
No siitä selviää progressiivisella bensanpaineensäätimellä. Eli pienellä imusarjan paineella esim 1.5kg bensanpaine, isolla imusrj paineella 3kg. Näin suuttimien aukioloaika saa olla tyhjäkäynnillä isompi kuin täyttä b-painetta käyttäessä.
Kartat on karkeat mutta mitäs käytännön haittaa siitä on?

No siitä selviää progressiivisella bensanpaineensäätimellä. Eli pienellä imusarjan paineella esim 1.5kg bensanpaine, isolla imusrj paineella 3kg. Näin suuttimien aukioloaika saa olla tyhjäkäynnillä isompi kuin täyttä b-painetta käyttäessä.
Kartat on karkeat mutta mitäs käytännön haittaa siitä on?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Ei se progressiivinen bensanpaineensäädinkään auta kun pitäisi saada sopiva aukioloaika 1.2 ja 1.3ms väliltä tjsp...Sivonen kirjoitti:Tuon suutinhomman tiesinkin mutta ei tullut mieleen.![]()
No siitä selviää progressiivisella bensanpaineensäätimellä. Eli pienellä imusarjan paineella esim 1.5kg bensanpaine, isolla imusrj paineella 3kg. Näin suuttimien aukioloaika saa olla tyhjäkäynnillä isompi kuin täyttä b-painetta käyttäessä.
Kartat on karkeat mutta mitäs käytännön haittaa siitä on?
Kovin suurta käytännön haittaa ei toki tuosta karkeasta kartastakaan ole koska ohjelma osaa lineaarisen interpoloinnin säätöpisteiden välillä.
www.msefi.comlaineracing kirjoitti:mistäs hei näkis sen että mitä kaikkee tolla ms:llä voi ohjata??
www.finsquirt.net
So long, and thanks for all the fish
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Tarkemmin ajateltuna olet muuten aivan oikeassa...Sivonen kirjoitti:No sehän auttaa just siihen että aukioloaika saa olla pitempi. Eli saa hakea ajan esim väliltä 3.0-3.6msMelitos kirjoitti:Ei se progressiivinen bensanpaineensäädinkään auta kun pitäisi saada sopiva aukioloaika 1.2 ja 1.3ms väliltä tjsp...

So long, and thanks for all the fish
Kokemusta on Haltechista, Tatechista ja Megasquirtistä ja tällä hetkellä on molemmissa autoissa tuo megasquirt...laineracing kirjoitti:maksaahan se hesteccicin mut epäilisin että ovat parempia kuitenkin ku megaruutta?ei tieto,ihan vaan epäilin vaan..
Suuttimet menee juu vaihtoon, samalla bensakisko ja suutinten paikat imusarjaan
Kaverilla on megaruutta autossa. Lähti käyntiin samantien kun osas vaihtaa sytkäyksikön toisenlaiseen. Vääränlaisella ei "yllättäen" toiminut. Sen jälkeen kovaa säätöä about 500km ja oli ihan ok säädöissä jo.
MS:ssä on suorasytkä. Ei ole kaverilla käytössä enkä ite meinaa laittaa, eli en tiiä siitä mitn. Kaverilla on (ja mulle tulee) sytkä lukitulla virranjakajalla eli mega säätää kuitenkin ennakkoo.
MS:ssä on suorasytkä. Ei ole kaverilla käytössä enkä ite meinaa laittaa, eli en tiiä siitä mitn. Kaverilla on (ja mulle tulee) sytkä lukitulla virranjakajalla eli mega säätää kuitenkin ennakkoo.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Samajuttu velipoika laittoi kyseisen ruiskun turbo escorttiin ja hyvin toimii.Ja itsekkin olen sitä mieltä et sillä pärjäis.ainakin hintaan nähen.Itse asensin aikoinaan omaan turbo escorttiin DTA:n ohjelmoitavan ja maksoi älyttömästi.Eli olen joskus seonnut foordiin.Oli se kyllä kiva lelu mut ajo ominaisuudet ei parhaat kuten arvata saattaa,etuveto ja 324hv 398nm.Sivonen kirjoitti:Kaverilla on megaruutta autossa. Lähti käyntiin samantien kun osas vaihtaa sytkäyksikön toisenlaiseen. Vääränlaisella ei "yllättäen" toiminut. Sen jälkeen kovaa säätöä about 500km ja oli ihan ok säädöissä jo.
MS:ssä on suorasytkä. Ei ole kaverilla käytössä enkä ite meinaa laittaa, eli en tiiä siitä mitn. Kaverilla on (ja mulle tulee) sytkä lukitulla virranjakajalla eli mega säätää kuitenkin ennakkoo.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.