260 E ahtaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
davo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 12.08.2005 10:10
Paikkakunta: Vantaa

260 E ahtaminen

Viesti Kirjoittaja davo »

Terve,
yritin etsiä foormumista tarkempaa kuvausta Bensa Mersun ahtamisesta.

Mulla on 260E(ei vähäpäästöinen) ja jos teillä on kommentteja ja mahdollisia vinkkejä ni otetaan kiitollisena vastaan.
Cooleri on valmiina mitoilla 720x300x80mm ja 60mm lähdöillä.Autossa on ilmastointi,joten oletteko törmänneet ongelmaan coolerin sijoituksella?.
Tehoja haetaan + - 300 hp.Autolla/koneella ajettu 300 tkm.Kansi olisi tarkoitus portata ja laitta kupari tiiviste mutta muuten mennään vanhalla aihiolla niin kauan koin pata kestää..Ahtimena Schwitzer S2BG hukkaportilla.

Projekti aloitetaan syyskuussa.Onko kenelläkään kommentteja ruiskusta yms huomioon otettavasta asiasta ettei tarvitse mennä kokonaan kantapään kautta?Kytkin on menossa vaihtoon myös ?

Mika
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Re: 260 E ahtaminen

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

davo kirjoitti:Onko kenelläkään kommentteja ruiskusta huomioon otettavasta asiasta ettei tarvitse mennä kokonaan kantapään kautta?
Mika
tässä on yks idea ruiskulle
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.sci.fi/~hestec2/ eikä pitäs olla bentsiinin syötös enäään probleemia! 8)
Avatar
davo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 12.08.2005 10:10
Paikkakunta: Vantaa

260E ahtaminen

Viesti Kirjoittaja davo »

Hariselle laitettu viestiä ja pyydetty tarjous asennettuna tai itse laitettuna..
Tosta kytkin asiasta niin onko kokemusta minne asti pärjätään vakio paketilla tai löytyykö hieman järeempää pakettia kuitenkin sellasta millä eukkokin voi joskus cruisailla?Kuka tekee/myy sopivasti pakosarjoja.Löytyykö tietoja?

-Mika
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Aika kiven alla voi olla pakosarjat kun yleensä noissa kutosissa on 2 ahdinta mutta http://www.martelius.com/ voi kysyä ja jos hitsauslaitteet pysyy yhtään käsissä niin teet itse :wink:
Mikäs alusta sulla on tulossa vai onko jo päivitetty?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
davo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 12.08.2005 10:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja davo »

alusta on haarukoinnissa ja tarkoitus löytää pikapuolin koska auto menee kytkimen laittoon.Jos ei muuta järkevää löydy ni koneilla mennään
Avatar
davo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 12.08.2005 10:10
Paikkakunta: Vantaa

ruiskusta

Viesti Kirjoittaja davo »

valinta kohdistui Tatech 4 ja suorasytkään
http://www.proturbo.fi/injection/injection.htm
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ja hintaa poksille ja antureille tulee 1700€? :shock:
Huom. vielä suuttimet päälle, k-jetin suhut ei käy.

Minä rakennan omaani Megasquirtin, hinta jää kaikkine roippeineen muutamaan sataseen.

edit. Megasquirtin suorasytkällä ei kuulemma saa katkottua kipinää, eli jos haluaa bäng bängin vireeseen niin pitää tyytyä jakajalliseen sytkään
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

maksaahan se hesteccicin mut epäilisin että ovat parempia kuitenkin ku megaruutta? :roll: ei tieto,ihan vaan epäilin vaan..
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En tiedä kun en ole hestekkiä tai muuta kaupallista vehjettä koskaan kokeillut. Mega ainakin on erittäin toimiva ja monipuolinen vehje, eikä äkkiä tule mitään mieleen mitä siitä puuttuisi.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
davo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 12.08.2005 10:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja davo »

vähä saa tingittyä..Kuka tota Megasqruitia myy?Mulle on kyl sitä tarjottu..
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Partcolta saa rakennussarjana. www.finsquirt.net myyntipalstalta löytyynee uusia ja käytettyjä valmiiksikasattuja.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
davo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 12.08.2005 10:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja davo »

Ok täytyy tutkia.Löytyyköhän sieltä kommentteja ja käyttäjien kokemuksia.Onko
MF2 tuttu kellekkään?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Pakosarjaa voisi kysellä tuoltakin-> KLICK
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sivonen kirjoitti:En tiedä kun en ole hestekkiä tai muuta kaupallista vehjettä koskaan kokeillut. Mega ainakin on erittäin toimiva ja monipuolinen vehje, eikä äkkiä tule mitään mieleen mitä siitä puuttuisi.
Kartat ovat varsin karkeat ja lisäksi suutinten aukioloaikojen säätöresoluutio huono. Nuo tulivat ensimmäisenä mieleen huonoista puolista. Tuo suutinten ongelma tulee esiin ISOILLA ruikkimilla kun pitäisi pikkukierroksille saada aukioloaikoja säädettyä tarkemmin kuin 0.1 millisekuntia. Ongelma on oikeastaan ohjelmassa ja erityisiä korkearesoluutioisia koodeja on myös olemassa (tosin omine ongelmineen/puutteineen).

Kaikenkaikkiaan kuitenkin hintaansa nähden erittäin fiksu laite.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuon suutinhomman tiesinkin mutta ei tullut mieleen. :oops:

No siitä selviää progressiivisella bensanpaineensäätimellä. Eli pienellä imusarjan paineella esim 1.5kg bensanpaine, isolla imusrj paineella 3kg. Näin suuttimien aukioloaika saa olla tyhjäkäynnillä isompi kuin täyttä b-painetta käyttäessä.

Kartat on karkeat mutta mitäs käytännön haittaa siitä on?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kauheesti näytti pojilla olevan ruutan kaa ongelmia...mistäs hei näkis sen että mitä kaikkee tolla ms:llä voi ohjata??
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sivonen kirjoitti:Tuon suutinhomman tiesinkin mutta ei tullut mieleen. :oops:

No siitä selviää progressiivisella bensanpaineensäätimellä. Eli pienellä imusarjan paineella esim 1.5kg bensanpaine, isolla imusrj paineella 3kg. Näin suuttimien aukioloaika saa olla tyhjäkäynnillä isompi kuin täyttä b-painetta käyttäessä.

Kartat on karkeat mutta mitäs käytännön haittaa siitä on?
Ei se progressiivinen bensanpaineensäädinkään auta kun pitäisi saada sopiva aukioloaika 1.2 ja 1.3ms väliltä tjsp...

Kovin suurta käytännön haittaa ei toki tuosta karkeasta kartastakaan ole koska ohjelma osaa lineaarisen interpoloinnin säätöpisteiden välillä.
laineracing kirjoitti:mistäs hei näkis sen että mitä kaikkee tolla ms:llä voi ohjata??
www.msefi.com
www.finsquirt.net
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Melitos kirjoitti:Ei se progressiivinen bensanpaineensäädinkään auta kun pitäisi saada sopiva aukioloaika 1.2 ja 1.3ms väliltä tjsp...
No sehän auttaa just siihen että aukioloaika saa olla pitempi. Eli saa hakea ajan esim väliltä 3.0-3.6ms
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sivonen kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Ei se progressiivinen bensanpaineensäädinkään auta kun pitäisi saada sopiva aukioloaika 1.2 ja 1.3ms väliltä tjsp...
No sehän auttaa just siihen että aukioloaika saa olla pitempi. Eli saa hakea ajan esim väliltä 3.0-3.6ms
Tarkemmin ajateltuna olet muuten aivan oikeassa... :roll:
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

laineracing kirjoitti:maksaahan se hesteccicin mut epäilisin että ovat parempia kuitenkin ku megaruutta? :roll: ei tieto,ihan vaan epäilin vaan..
Kokemusta on Haltechista, Tatechista ja Megasquirtistä ja tällä hetkellä on molemmissa autoissa tuo megasquirt...

Suuttimet menee juu vaihtoon, samalla bensakisko ja suutinten paikat imusarjaan
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

mitäs mieltä olet megasquirtistä alkoiko ongelmitta toimiin ja onko se suora sytytyskin mukana???
Itse tein ja säästin
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kaverilla on megaruutta autossa. Lähti käyntiin samantien kun osas vaihtaa sytkäyksikön toisenlaiseen. Vääränlaisella ei "yllättäen" toiminut. Sen jälkeen kovaa säätöä about 500km ja oli ihan ok säädöissä jo.

MS:ssä on suorasytkä. Ei ole kaverilla käytössä enkä ite meinaa laittaa, eli en tiiä siitä mitn. Kaverilla on (ja mulle tulee) sytkä lukitulla virranjakajalla eli mega säätää kuitenkin ennakkoo.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Sivonen kirjoitti:Kaverilla on megaruutta autossa. Lähti käyntiin samantien kun osas vaihtaa sytkäyksikön toisenlaiseen. Vääränlaisella ei "yllättäen" toiminut. Sen jälkeen kovaa säätöä about 500km ja oli ihan ok säädöissä jo.

MS:ssä on suorasytkä. Ei ole kaverilla käytössä enkä ite meinaa laittaa, eli en tiiä siitä mitn. Kaverilla on (ja mulle tulee) sytkä lukitulla virranjakajalla eli mega säätää kuitenkin ennakkoo.
Samajuttu velipoika laittoi kyseisen ruiskun turbo escorttiin ja hyvin toimii.Ja itsekkin olen sitä mieltä et sillä pärjäis.ainakin hintaan nähen.Itse asensin aikoinaan omaan turbo escorttiin DTA:n ohjelmoitavan ja maksoi älyttömästi.Eli olen joskus seonnut foordiin.Oli se kyllä kiva lelu mut ajo ominaisuudet ei parhaat kuten arvata saattaa,etuveto ja 324hv 398nm.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Vastaa Viestiin