w124 taka-akselisto
w124 taka-akselisto
Meinaan vaihtaa uudemmasta koko akseliston. Onko iso homma irroitta vanha? Perä ja vetoakselit tulee vanhasta.
230E -85
Ei kai tuo mikkää armaketoni ole remonttitaitoiselle.
Napamutterit löysemmälle melekeen helepoin kun auto vielä maassa, sitte vasta tukeville pukeille kosla killumaan.
Löyhennä vetarin sisäpuolen laippojen pultit tässä kohti. On sitten ne XZN-malliset, pitäs kuulemma uusia täsä kohti.
Kartaani irti (merkkaa asento ), jarrut,ABS/ASD ym. sähköhydrauliset hilppeet auki. Nii ja pakarin pirulainen on tiellä, voip olla lämpökilpensäkin.
Kallistuksenvakkaaja irti kans. Katoppa kartaanista samalla rättinivelet ja kannatinlaakeri.
Apurunko neljällä puslalla kiinni korissa. Tarkistappa ja vaiha tarvittaessa ne puslat. Narinaniveletki on hyvä samalla vaihtaa, jos ei ole tietoa kunnosta.
Perämurikka taas neljällä puslalla kiinni apurungossa. Tarkista ja vaihda kunnon mukkaan. Perään öljyt ja huohottimen putsaus.
Sitte vain kosla nippuun ja paanalle. Kannattaskoha suunnata pyörät.
Kyllä tuossa päivä mennee...
Korjakkaa viisaammat jos jottai unohtu/meni vit***si.
Napamutterit löysemmälle melekeen helepoin kun auto vielä maassa, sitte vasta tukeville pukeille kosla killumaan.
Löyhennä vetarin sisäpuolen laippojen pultit tässä kohti. On sitten ne XZN-malliset, pitäs kuulemma uusia täsä kohti.
Kartaani irti (merkkaa asento ), jarrut,ABS/ASD ym. sähköhydrauliset hilppeet auki. Nii ja pakarin pirulainen on tiellä, voip olla lämpökilpensäkin.
Kallistuksenvakkaaja irti kans. Katoppa kartaanista samalla rättinivelet ja kannatinlaakeri.
Apurunko neljällä puslalla kiinni korissa. Tarkistappa ja vaiha tarvittaessa ne puslat. Narinaniveletki on hyvä samalla vaihtaa, jos ei ole tietoa kunnosta.
Perämurikka taas neljällä puslalla kiinni apurungossa. Tarkista ja vaihda kunnon mukkaan. Perään öljyt ja huohottimen putsaus.
Sitte vain kosla nippuun ja paanalle. Kannattaskoha suunnata pyörät.
Kyllä tuossa päivä mennee...
Korjakkaa viisaammat jos jottai unohtu/meni vit***si.
w124 taka-akselisto
aatelin vaan kun vanhaan joutuu miltei kaikki puslat uusiin, niin kyseessä on belgiasta tuotu auto jolla on ajettu vaan 140tkm missä on varmaan puslat vielä ok????
230E -85
w124 taka-akselisto
nyt on takakelkka haettu, hyvät on puslat siinä.
Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa, saapi nähdä miten käypi hommassa.
Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa, saapi nähdä miten käypi hommassa.
230E -85
..
Käsijarruvaijerit täytyy irrottaa ainakin toisesta päästä
... Jarrusatulat kannattaa ripustaa vaan kiikkumaan sivummalle, letkut saa olla kiinni. Ei tarvitse ilmailla jarruja sitten...
Sitten kelkasta menee läpi polttoaineen täyttöaukon ylivuotoletku, se kannattaa ottaa irti kelkasta, tulee muuten kokonaan mukana

Sitten kelkasta menee läpi polttoaineen täyttöaukon ylivuotoletku, se kannattaa ottaa irti kelkasta, tulee muuten kokonaan mukana

w115,123,124,126,210 yms.
w124 taka-akselisto
Juu, vaihtohomma alkoi heti aamusella (tiistai) kun olin vienyt vaimon töihin.
Aamupäivä meni vanhan poisotossa, ja perän ja pyörän-napojen irroittamisessa.Siinä kelkassa jonka ostin ei olut kun toinen pyörän napa, alunperin oli tarkoitus irroittaa vetoakseli pyörän-navasta siltä puolen missä oli napa. Eipä vaan ollut 30mm hylsyä, otinkin molemmat vanhat navat. Molemmilta puolin oli alatukivarren ulompi pusla todella huonossa kunnossa, (ihme kun ei katastuksessa huomattu) nämä puslat uusittu, muut puslat oli siinä kelkassa minkä ostin. Tuli mielestäni todella hyvä, huomenna nostetaan paikoilleen. Muuta havaittua, oikealta jousi kahdesta kohdasta poikki, toinen käsijarruvaijeri sökö (tiedossa) Voipi olla että kiemurtelu ajossa loppuupi.
Jatkuu kun olen saanut auton liikkeelle. Lisäys, bensatankilta pumpulle tuleva putki täytyy tulpata
Aamupäivä meni vanhan poisotossa, ja perän ja pyörän-napojen irroittamisessa.Siinä kelkassa jonka ostin ei olut kun toinen pyörän napa, alunperin oli tarkoitus irroittaa vetoakseli pyörän-navasta siltä puolen missä oli napa. Eipä vaan ollut 30mm hylsyä, otinkin molemmat vanhat navat. Molemmilta puolin oli alatukivarren ulompi pusla todella huonossa kunnossa, (ihme kun ei katastuksessa huomattu) nämä puslat uusittu, muut puslat oli siinä kelkassa minkä ostin. Tuli mielestäni todella hyvä, huomenna nostetaan paikoilleen. Muuta havaittua, oikealta jousi kahdesta kohdasta poikki, toinen käsijarruvaijeri sökö (tiedossa) Voipi olla että kiemurtelu ajossa loppuupi.
Jatkuu kun olen saanut auton liikkeelle. Lisäys, bensatankilta pumpulle tuleva putki täytyy tulpata
Viimeksi muokannut pjk, Ti 26.07.2005 21:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
230E -85
w124 taka-akselisto
Joo, nyt on "uusi" akselisto vaihdettu. Vanhasta molemmat navat, alatukivarren navanpuoleiset puslat uusittu. Jouset ja iskarit tuli akseliston mukana, vanhassa oli oikea jousi kahdesta kohtaa poikki. Auton ryhti parani aikalailla ja ajettavuus myös. Vielä jos etuiskareihin raskisi sijoittaa voisi vielä hieman ajettavuus parantua.
230E -85
Re: w124 taka-akselisto
Akselisto käsittää voimansiirron ja muu on sen kiinnitystä tai pyörän tuentaapjk kirjoitti:Meinaan vaihtaa uudemmasta koko akseliston. Onko iso homma irroitta vanha? Perä ja vetoakselit tulee vanhasta.

AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
w124 taka-akselisto
Otin vanhasta taka-akselistosta kaikki tukivarret ja puslat pois. Aattelin että, putsaisi ja maalaisi sen vanhan kehdon ja laittaisi sen uusiin pusliin, mahdollisesti muutama uusi tanko. Joko myisi pois tai säästäisi seuraavaan mersuun. Nimittäin on helpompi vaihtaa koko akselisto kun rupeaa vaihtaan paikan päällä puslia ja tyynyjä, (ainakin nopeampi vaihtaa kun on valmis paketti)
230E -85