Mitsubishin ahtimista

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Mitsubishin ahtimista

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Olisi tällaiset Mitsubishin ahtimet tarjolla:
- MIT TD04L
- MIT TF035HM
- MIT TF035

Mitä mieltä yleisö on? Kannattaako ostaa mahdollisen tulevan 250D turbotukseen?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mitsubishin ahtimista

Viesti Kirjoittaja veskola »

En tiedä mutta semmonen, jotta bensakoneen ahdin ei oikein ole käypä dieseliin.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja Mitsun ahdin kun särkyy, niin tilalle ei tahdo löytyä toista samanlaista. Ei ainakaan kannata maksaa ahtimista paljoa.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Noi on kaikki 2.8TD Fiateista ja Ivecoista. Kaksi oli TDi koneesta ja yksi CR-koneesta.

En ole vielä tehnyt kauppoja.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

ite olen kuulut vai huonoa noista mitsun ahtimista,ovat kuulemma aina paskana ja osia saa huonosti ja ovat sikakalliita!
nuohan ovat vähän niinkun työkone turboja lähtevät alhaalta mukaan mutta kierroksilla kapasiteetti loppuu!
ML W164
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Teppo L kirjoitti:ite olen kuulut vai huonoa noista mitsun ahtimista,ovat kuulemma aina paskana ja osia saa huonosti ja ovat sikakalliita!
nuohan ovat vähän niinkun työkone turboja lähtevät alhaalta mukaan mutta kierroksilla kapasiteetti loppuu!
Ettei puhe ollut mitsubisheista noin yleensä :lol: mutta juu, kyllähän edullisesti saa ihan tavallisia ahtimia, joita on kokeiltu näissä peleissä, tuskin noissa on mitään ylivertaista, paitsi tosiaankin se hinta jos on edullinen.

Kannattaa pitää mielessä, että pakujen maksimikierrokset, siis teholliset kierrokset on alempana verrattaessa henkilömalleihin, kuten yllä esitettiin, esimerkiksi vitossa max 3800 rpm ja ahdin varmaankin optimoitu siten, että 80...100 km/h ajossa ollaan jo hyvällä hyötysuhteella, kierrokset on kuitenkin vasta 2000...2200 rpm. Viritetty 250 D kiertää kuitenkin semmosen 6500 rpm :roll: painettakin kun pitää saada kolminkertainen määrä niin ilmavirtausmäärä onkin jo 7...9 kertainen. Litroissa eroa on kuitenkin vain 0,3 desiä eli ei käytännössä mitään.

Vaiva minkä näet ahtimen sovittamisessa on kuitenkin sellainen, että kannattaa sovittaa samantien sellainen ahdin että piisaa.

.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Vaiva minkä näet ahtimen sovittamisessa on kuitenkin sellainen, että kannattaa sovittaa samantien sellainen ahdin että piisaa.
jos en väärin muista niin taitavat olla vielä kolmio laipalla,siihen on sitten hieman vaikkeampi löytää isompaa puhallinta tarpeentullen :roll:
ML W164
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pohdin tuossa aamulla omia eilisiä höpinöitä pakujen pienemmillä kierroksilla otetusta tehosta ja sen vaikutuksesta ahtimen mitoitukseen.

Tosiasia on kuitenkin, että 100 hv teholla ahtimen läpi menee suunnilleen sama ilma- ja pakokaasumäärä riippumatta käytetystä kierrosluvusta, mikäli liikutaan samalla savutusarvolla. Eli se niistä höpinöistä.

Faktaa on joka tapauksessa, jotta ~3 litraisesta koneesta otettu ahdin ei tahdo riittää edes 2,3 litraisessa koneessa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

veskola kirjoitti:
Faktaa on joka tapauksessa, jotta ~3 litraisesta koneesta otettu ahdin ei tahdo riittää edes 2,3 litraisessa koneessa.
Tai edes 200d koneessa :lol: 300 turbon KKK24 oli auttamattoman pieni täysillä poltoilla 7mm elementeillä. Ahtoi paikoillaankin jo melkein täydet, toisaalta kaasuun reagointi oli lähes vaparin veroista, eli ei viivettä yhtään.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Teppo L kirjoitti:ite olen kuulut vai huonoa noista mitsun ahtimista,ovat kuulemma aina paskana ja osia saa huonosti ja ovat sikakalliita!
nuohan ovat vähän niinkun työkone turboja lähtevät alhaalta mukaan mutta kierroksilla kapasiteetti loppuu!
Eivät kyllä ole aina paskana, tai sitten meikäläisellä on vaan joku kestävä "maanantai"kappale tossa Ducatossa. Semmosella 1500 kierroksella herää ja noin 3500 kiekalla antaa jo täydet ja kunnolla vedätettäessä rupee ahistamaan ylhäällä niinkuin jo todettukkin. Kannattaa hankkia tosiaan isompi ahdin kerralla niin ei ahista niin helpolla.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Ahtoi paikoillaankin jo melkein täydet, toisaalta kaasuun reagointi oli lähes vaparin veroista, eli ei viivettä yhtään.
Joo ahtoi mullakin paikoillaan hyvin, ja sitten paloi levypakka automaatista :lol:

Mistäs pirusta nyt löytyisi pienikokoinen mutta sisältä suuri ahdin, kun kaikki vähäpäästöisen niitä huuta. Antonmies myy garretteja esimerkiksi GT28RS mutta millasessa 'kotelossa' se mahtaa olla, verrattuna GT25 sarjaan.

[edit: Tuossa näyttikin olevan kuvia, mittakaava on tuntematon, tuommonen 28 näyttäisi aika passelilta vielä mulle.
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Mitsubishin ahtimista

Viesti Kirjoittaja juudas »

Juha R kirjoitti:Olisi tällaiset Mitsubishin ahtimet tarjolla:
- MIT TD04L
- MIT TF035HM
- MIT TF035

Mitä mieltä yleisö on? Kannattaako ostaa mahdollisen tulevan 250D turbotukseen?
Ei. Liian pieniä, 2,8 litrasen ducaton turbo ahdisti totaalisesti 2,4 litrasessa tojotan dieselissä lähes vakio syötöillä, paineet karkasi +1,5bar (ei mittari riittänyt) vaikka hukkaportti auki ja sen seurauksena ahtoputket irti vaikka mistä, lemmareina oli kunnolliset panta lemmarit (kuusiokantaruuvilla kiristys). Toimi jotenkin n. 2000 kierrokseen saakka :roll: mutta sitten oli aivan tulppa.
Eikö nuissa ole siivet luokkaa pako 38-40mm ja kompura n.40mm ja pakopesäkin aika pieni. Nuo voi olla kolmiolaipalla, mutta osassa on neliskanttistakin. Jos kaksi samanlaista laitat niin voi päästä jonkinlaisiin pikku tehoihin :twisted:
mutta viivettähän nuissa ei ole lainkaan kun ovat heti täysillä mukana, mutta moottorinhan nuilla poltaa mersusta varmasti helposti vakiopumpullakin.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin