Mitsubishin ahtimista
Mitsubishin ahtimista
Olisi tällaiset Mitsubishin ahtimet tarjolla:
- MIT TD04L
- MIT TF035HM
- MIT TF035
Mitä mieltä yleisö on? Kannattaako ostaa mahdollisen tulevan 250D turbotukseen?
- MIT TD04L
- MIT TF035HM
- MIT TF035
Mitä mieltä yleisö on? Kannattaako ostaa mahdollisen tulevan 250D turbotukseen?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Re: Mitsubishin ahtimista
En tiedä mutta semmonen, jotta bensakoneen ahdin ei oikein ole käypä dieseliin.
Noi on kaikki 2.8TD Fiateista ja Ivecoista. Kaksi oli TDi koneesta ja yksi CR-koneesta.
En ole vielä tehnyt kauppoja.
En ole vielä tehnyt kauppoja.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Ettei puhe ollut mitsubisheista noin yleensäTeppo L kirjoitti:ite olen kuulut vai huonoa noista mitsun ahtimista,ovat kuulemma aina paskana ja osia saa huonosti ja ovat sikakalliita!
nuohan ovat vähän niinkun työkone turboja lähtevät alhaalta mukaan mutta kierroksilla kapasiteetti loppuu!

Kannattaa pitää mielessä, että pakujen maksimikierrokset, siis teholliset kierrokset on alempana verrattaessa henkilömalleihin, kuten yllä esitettiin, esimerkiksi vitossa max 3800 rpm ja ahdin varmaankin optimoitu siten, että 80...100 km/h ajossa ollaan jo hyvällä hyötysuhteella, kierrokset on kuitenkin vasta 2000...2200 rpm. Viritetty 250 D kiertää kuitenkin semmosen 6500 rpm

Vaiva minkä näet ahtimen sovittamisessa on kuitenkin sellainen, että kannattaa sovittaa samantien sellainen ahdin että piisaa.
.
Pohdin tuossa aamulla omia eilisiä höpinöitä pakujen pienemmillä kierroksilla otetusta tehosta ja sen vaikutuksesta ahtimen mitoitukseen.
Tosiasia on kuitenkin, että 100 hv teholla ahtimen läpi menee suunnilleen sama ilma- ja pakokaasumäärä riippumatta käytetystä kierrosluvusta, mikäli liikutaan samalla savutusarvolla. Eli se niistä höpinöistä.
Faktaa on joka tapauksessa, jotta ~3 litraisesta koneesta otettu ahdin ei tahdo riittää edes 2,3 litraisessa koneessa.
Tosiasia on kuitenkin, että 100 hv teholla ahtimen läpi menee suunnilleen sama ilma- ja pakokaasumäärä riippumatta käytetystä kierrosluvusta, mikäli liikutaan samalla savutusarvolla. Eli se niistä höpinöistä.
Faktaa on joka tapauksessa, jotta ~3 litraisesta koneesta otettu ahdin ei tahdo riittää edes 2,3 litraisessa koneessa.
Tai edes 200d koneessaveskola kirjoitti:
Faktaa on joka tapauksessa, jotta ~3 litraisesta koneesta otettu ahdin ei tahdo riittää edes 2,3 litraisessa koneessa.

Eivät kyllä ole aina paskana, tai sitten meikäläisellä on vaan joku kestävä "maanantai"kappale tossa Ducatossa. Semmosella 1500 kierroksella herää ja noin 3500 kiekalla antaa jo täydet ja kunnolla vedätettäessä rupee ahistamaan ylhäällä niinkuin jo todettukkin. Kannattaa hankkia tosiaan isompi ahdin kerralla niin ei ahista niin helpolla.Teppo L kirjoitti:ite olen kuulut vai huonoa noista mitsun ahtimista,ovat kuulemma aina paskana ja osia saa huonosti ja ovat sikakalliita!
nuohan ovat vähän niinkun työkone turboja lähtevät alhaalta mukaan mutta kierroksilla kapasiteetti loppuu!
Joo ahtoi mullakin paikoillaan hyvin, ja sitten paloi levypakka automaatistaJP74 kirjoitti:Ahtoi paikoillaankin jo melkein täydet, toisaalta kaasuun reagointi oli lähes vaparin veroista, eli ei viivettä yhtään.

Mistäs pirusta nyt löytyisi pienikokoinen mutta sisältä suuri ahdin, kun kaikki vähäpäästöisen niitä huuta. Antonmies myy garretteja esimerkiksi GT28RS mutta millasessa 'kotelossa' se mahtaa olla, verrattuna GT25 sarjaan.
[edit: Tuossa näyttikin olevan kuvia, mittakaava on tuntematon, tuommonen 28 näyttäisi aika passelilta vielä mulle.
Re: Mitsubishin ahtimista
Ei. Liian pieniä, 2,8 litrasen ducaton turbo ahdisti totaalisesti 2,4 litrasessa tojotan dieselissä lähes vakio syötöillä, paineet karkasi +1,5bar (ei mittari riittänyt) vaikka hukkaportti auki ja sen seurauksena ahtoputket irti vaikka mistä, lemmareina oli kunnolliset panta lemmarit (kuusiokantaruuvilla kiristys). Toimi jotenkin n. 2000 kierrokseen saakkaJuha R kirjoitti:Olisi tällaiset Mitsubishin ahtimet tarjolla:
- MIT TD04L
- MIT TF035HM
- MIT TF035
Mitä mieltä yleisö on? Kannattaako ostaa mahdollisen tulevan 250D turbotukseen?

Eikö nuissa ole siivet luokkaa pako 38-40mm ja kompura n.40mm ja pakopesäkin aika pieni. Nuo voi olla kolmiolaipalla, mutta osassa on neliskanttistakin. Jos kaksi samanlaista laitat niin voi päästä jonkinlaisiin pikku tehoihin

mutta viivettähän nuissa ei ole lainkaan kun ovat heti täysillä mukana, mutta moottorinhan nuilla poltaa mersusta varmasti helposti vakiopumpullakin.
http://stealth316.com/misc/garrett-perf ... atalog.pdf
http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... OLOGUE.pdf
http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... OLOGUE.pdf
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]