Kysymys 190 E 2.5-16

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JkT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:28
Paikkakunta: kokkola

Kysymys 190 E 2.5-16

Viesti Kirjoittaja JkT »

Tuommoinen ois tähtäimessä.
Haluaisin kokemuksia että onko kestäviä jne.
Tyyppiviat
Oisko hyvä turbottaa?
jaakkok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.08.2005 13:19

Viesti Kirjoittaja jaakkok »

eikö kannata harkita 190 turbodieselillä, jos virittää meinaat?

olen itse jo siihen "johtopäätökseen" tullut, että autoa viritettäessä voima tuo vikaa. itse aion seuraavaksi autoksi ostaa joko talousihmeen, tai sitten auton, jossa on vakiona kohtuullisen riittävästi tehoa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Samalla lailla sitä vikaa tulee dieseliin viritettäessä, ei ne sen ihmeellisempiä ole.

Ainoana erotuksena on se että bensavehkeisiin saa kestävämpää rautaa edullisesti, kun dieseliin ne pitää teettää sikahinnalla.
Avatar
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 23.08.2005 18:00

Viesti Kirjoittaja akah »

Mua on kans alkanu kiinnostamaan tuommoinen cossu mersu... Onko noihin kuin kalliita yleensäkin nuo varaosat, koska nehän on melko harvinaisia...? Ja onko ne miten kestäviä vai saako joka toinen viikko olla tekemässä jotain remppaa??
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

jaakkok kirjoitti:eikö kannata harkita 190 turbodieselillä, jos virittää meinaat?
:lol:




Turbottaminen varmaankin onnistuu ihan kuin muihinkin bensakoneisiin. Puristuksia vehkeessä on 9.7:1 eli joutuu laskemaan. Eli etsittäväksi jää matalammat männät tai lyhemmät kanget. Turbona pelaa joku Garrett T03/4 kokoluokan mutka.

Minkälainen ruisku tuossa autossa on? Jos KE-Jetti, niin sen joutuu hukkaamaan pois, ei toimi turbon kanssa kovin hyvin. Tai ainakaan ei saa helposti toimimaan hyvin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tämähän ei juuri liity asiaan, mutta tuollahan kerkeää melkoisen mukavasti ilman turpoakin. Jos tuntuu että ei ennätä niin lähtee hieman aikaisemmin. :D

Vanha viisaus:

Mikä voimassa voitetaan - se matkassa hävitään. :wink:
Avatar
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 23.08.2005 18:00

Viesti Kirjoittaja akah »

Minkäslainen tuommoinen cossu on talvella?? Onko perä koko ajan karkaamassa vai...? Ja kertokaa noista tyyppivioista ja varaosa hinnoista myös nyt jotakin?? Vai eikö kellään ole kokemuksia?
Avatar
[jimi]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.08.2005 11:28
Paikkakunta: k-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

tuo Cosworth ei kuulosta lupaavalta mersussa...kuten ei yleensäkkään!!!
"Foorti ei oo auto eikä margariini voita"
www.mersuforum.fi
HÄRSKI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 01.10.2004 19:04
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

akah kirjoitti: Ja kertokaa noista tyyppivioista ja varaosa hinnoista myös nyt jotakin?? Vai eikö kellään ole kokemuksia?
Tuttavallani oli kolmisen vuotta sitten "cossu" kylhän ne varaosat oli pari pykälää kalliimpia kaverini "cossuun" kuin omaan 190 dieseliin.
Tosin mikä nyt 2,0 dieselistä hajoaisikaan "normaali" ajossa.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Ei voi suositella kenellekään. Itellä oli vuoden verran tommonen.
...ei vaan, kiva auto jos on kunnossa! Mut sit jos on ongelmia siellä täällä niin voi hyvänen aika sentään...menee hermot, rahat ja vapaa-aika.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Itellä on hyviä ja huonoja kokemuksia. Mahtava menijä kun on tosiaan kunnossa. Ollut reilu vuoden mulla ja kaikenlaista on uusittu, kuten jarrut eteen ja taakse(levyt+palat), perä vaihdettu kerran(taas vaihto edessä), iskarit ja jouset, takapään tukivarsia ja puslia lähes kaikki, takalokasuojan kaaret, takakontin kansi, alapallonivelet molemmat, molemmat raidetangon päät, apusimpukka ehostettu korjaussarjalla ja muita pieniä säätöjä. Voitte arvata millanen on ollu ajaa ostettaessa. Tosin viat ei harmita mua pätkääkään kun auto ostettiin vikoineen. Eli täysin projektiksi. Yks plus puoli 2.3:seen verrattuna on 2-rivinen nokkaketju. Tosin kyllä kai sekin ajan kanssa poikki menee ja se onkin menoa sit. Oma lähtee nyt talven mittaan turbopajalle, kuulemma hyvä aihio lähteä turbottamaan. Näin sano homman tekevä kaveri. Vioista tosin on paha sanoa kun toiset on laitettu myyntiin "loppuunajettuna" ja tiosiin ei edes tuu samoja vikoja. Tosin samat tyyppiviat taitaa päteä kun normi w201:een. Eikä nuo osat kyllä mun mielestä oo mitään kalliita ollut. Koneeseen tosin en oo joutunu vielä mitään ostamaan.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Avatar
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 23.08.2005 18:00

Viesti Kirjoittaja akah »

No kuinkas paljon tuommoinen syö bensaa 100km:lle?? Toki sehän riippuu kaasujalastakin mutta kertokaa jonkinlaista suuntaa... Ja millaisia hintoja noista cossuista kannattaa yleensä maksaa... Olisi nyt tiedossa yks 2.3 16v cossu! Kaikki herkut löytyy: sähkölasit, ilmastointi, täysnahkasisusta ja vissiinki vielä sähkösäätöiset istuimet, lukkoperä ym ym... Mittarissa on n.190 000km ja auto on saksantuonti. Tuotu joku 1,5v sitten. Huoltokirjaa ei ole! Ja vm on -85 eli suhteellisen vanha auto kyseessä. Mitä tuommoisesta kannattis alkaa maksamaan? Kuvissa auto on ainakin minun mielestä mahtavan näköinen ja sisustakin on pirun hyvässä kunnossa. Ja noista sähkösäätöisistä istuimista, ne on ilmeisesti melko harvinaiset cossuissa? Vai? Mutta kertokaa jotain...
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Syöpi kaiken mitä laitat. Pääsin alimmillaan 2.5-16:lla 8,5l/100km, maantiellä.
Kaupungissa rauhakseltaan 14l/100km, sitte jos innostuu ajamaan tuota, niin ei oo ihme jos menee yli 20l/100km! :?
Tollasta autoa ei kannate ostaa jos mietityttää mitä toi kuluttaa...
2.3-16:n ja 2.5-16:n ero suorituskyvyssä hyvin minimaalinen ja 2.5 huomattavasti hinnakkaampi harvinaisuutensa takia.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Tomi S. kirjoitti:Syöpi kaiken mitä laitat. Pääsin alimmillaan 2.5-16:lla 8,5l/100km, maantiellä.
Kaupungissa rauhakseltaan 14l/100km, sitte jos innostuu ajamaan tuota, niin ei oo ihme jos menee yli 20l/100km! :?
Tollasta autoa ei kannate ostaa jos mietityttää mitä toi kuluttaa...
2.3-16:n ja 2.5-16:n ero suorituskyvyssä hyvin minimaalinen ja 2.5 huomattavasti hinnakkaampi harvinaisuutensa takia.
Jotain hämärää on kyllä sun autossa ollut. Tai sitten mulla on. Matkassa pääsee hyvinkin alle 8l/100km kaupunkikepityksessä vie hiukan yli kympin. Aina kun oon tolla liikkeellä niin saa kyllä sikaa, ettei johdu pieni kulutus siitä etten kepittele.

Hinnathan noissa vaihtelee älyttömästi. Vikasen saa varmasti johonkin 5000euroon kun taas kalleimmista ja "parempi" kuntosista jotku pyytää vielä 15000Euroo. Sekin kannattaa miettiä, että maksaako ton ikäsessä autossa enään ylimäärästä niistä varusteista. Varmasti niiden kanssa tulee jotain ongelmia jossain vaiheessa.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Avatar
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 23.08.2005 18:00

Viesti Kirjoittaja akah »

No mitäs luokkaa näissä cossuissa on vakuutusmaksut?? Onko 2.3 ja 2.5 koneella olevilla eroja?
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

akah kirjoitti:No mitäs luokkaa näissä cossuissa on vakuutusmaksut??
Eipä ollu kummoset... Täyskasko oli alle 300€ (50% bonus) ja liikenne alle 1000€ (0% bonus) vuodessa.
akah kirjoitti:Onko 2.3 ja 2.5 koneella olevilla eroja?
...pari euroa?` :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Vastaa Viestiin