Kysymys 190 E 2.5-16
Kysymys 190 E 2.5-16
Tuommoinen ois tähtäimessä.
Haluaisin kokemuksia että onko kestäviä jne.
Tyyppiviat
Oisko hyvä turbottaa?
Haluaisin kokemuksia että onko kestäviä jne.
Tyyppiviat
Oisko hyvä turbottaa?
jaakkok kirjoitti:eikö kannata harkita 190 turbodieselillä, jos virittää meinaat?

Turbottaminen varmaankin onnistuu ihan kuin muihinkin bensakoneisiin. Puristuksia vehkeessä on 9.7:1 eli joutuu laskemaan. Eli etsittäväksi jää matalammat männät tai lyhemmät kanget. Turbona pelaa joku Garrett T03/4 kokoluokan mutka.
Minkälainen ruisku tuossa autossa on? Jos KE-Jetti, niin sen joutuu hukkaamaan pois, ei toimi turbon kanssa kovin hyvin. Tai ainakaan ei saa helposti toimimaan hyvin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Tuttavallani oli kolmisen vuotta sitten "cossu" kylhän ne varaosat oli pari pykälää kalliimpia kaverini "cossuun" kuin omaan 190 dieseliin.akah kirjoitti: Ja kertokaa noista tyyppivioista ja varaosa hinnoista myös nyt jotakin?? Vai eikö kellään ole kokemuksia?
Tosin mikä nyt 2,0 dieselistä hajoaisikaan "normaali" ajossa.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Ei voi suositella kenellekään. Itellä oli vuoden verran tommonen.
...ei vaan, kiva auto jos on kunnossa! Mut sit jos on ongelmia siellä täällä niin voi hyvänen aika sentään...menee hermot, rahat ja vapaa-aika.
...ei vaan, kiva auto jos on kunnossa! Mut sit jos on ongelmia siellä täällä niin voi hyvänen aika sentään...menee hermot, rahat ja vapaa-aika.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Itellä on hyviä ja huonoja kokemuksia. Mahtava menijä kun on tosiaan kunnossa. Ollut reilu vuoden mulla ja kaikenlaista on uusittu, kuten jarrut eteen ja taakse(levyt+palat), perä vaihdettu kerran(taas vaihto edessä), iskarit ja jouset, takapään tukivarsia ja puslia lähes kaikki, takalokasuojan kaaret, takakontin kansi, alapallonivelet molemmat, molemmat raidetangon päät, apusimpukka ehostettu korjaussarjalla ja muita pieniä säätöjä. Voitte arvata millanen on ollu ajaa ostettaessa. Tosin viat ei harmita mua pätkääkään kun auto ostettiin vikoineen. Eli täysin projektiksi. Yks plus puoli 2.3:seen verrattuna on 2-rivinen nokkaketju. Tosin kyllä kai sekin ajan kanssa poikki menee ja se onkin menoa sit. Oma lähtee nyt talven mittaan turbopajalle, kuulemma hyvä aihio lähteä turbottamaan. Näin sano homman tekevä kaveri. Vioista tosin on paha sanoa kun toiset on laitettu myyntiin "loppuunajettuna" ja tiosiin ei edes tuu samoja vikoja. Tosin samat tyyppiviat taitaa päteä kun normi w201:een. Eikä nuo osat kyllä mun mielestä oo mitään kalliita ollut. Koneeseen tosin en oo joutunu vielä mitään ostamaan.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
No kuinkas paljon tuommoinen syö bensaa 100km:lle?? Toki sehän riippuu kaasujalastakin mutta kertokaa jonkinlaista suuntaa... Ja millaisia hintoja noista cossuista kannattaa yleensä maksaa... Olisi nyt tiedossa yks 2.3 16v cossu! Kaikki herkut löytyy: sähkölasit, ilmastointi, täysnahkasisusta ja vissiinki vielä sähkösäätöiset istuimet, lukkoperä ym ym... Mittarissa on n.190 000km ja auto on saksantuonti. Tuotu joku 1,5v sitten. Huoltokirjaa ei ole! Ja vm on -85 eli suhteellisen vanha auto kyseessä. Mitä tuommoisesta kannattis alkaa maksamaan? Kuvissa auto on ainakin minun mielestä mahtavan näköinen ja sisustakin on pirun hyvässä kunnossa. Ja noista sähkösäätöisistä istuimista, ne on ilmeisesti melko harvinaiset cossuissa? Vai? Mutta kertokaa jotain...
Syöpi kaiken mitä laitat. Pääsin alimmillaan 2.5-16:lla 8,5l/100km, maantiellä.
Kaupungissa rauhakseltaan 14l/100km, sitte jos innostuu ajamaan tuota, niin ei oo ihme jos menee yli 20l/100km!
Tollasta autoa ei kannate ostaa jos mietityttää mitä toi kuluttaa...
2.3-16:n ja 2.5-16:n ero suorituskyvyssä hyvin minimaalinen ja 2.5 huomattavasti hinnakkaampi harvinaisuutensa takia.
Kaupungissa rauhakseltaan 14l/100km, sitte jos innostuu ajamaan tuota, niin ei oo ihme jos menee yli 20l/100km!

Tollasta autoa ei kannate ostaa jos mietityttää mitä toi kuluttaa...
2.3-16:n ja 2.5-16:n ero suorituskyvyssä hyvin minimaalinen ja 2.5 huomattavasti hinnakkaampi harvinaisuutensa takia.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jotain hämärää on kyllä sun autossa ollut. Tai sitten mulla on. Matkassa pääsee hyvinkin alle 8l/100km kaupunkikepityksessä vie hiukan yli kympin. Aina kun oon tolla liikkeellä niin saa kyllä sikaa, ettei johdu pieni kulutus siitä etten kepittele.Tomi S. kirjoitti:Syöpi kaiken mitä laitat. Pääsin alimmillaan 2.5-16:lla 8,5l/100km, maantiellä.
Kaupungissa rauhakseltaan 14l/100km, sitte jos innostuu ajamaan tuota, niin ei oo ihme jos menee yli 20l/100km!![]()
Tollasta autoa ei kannate ostaa jos mietityttää mitä toi kuluttaa...
2.3-16:n ja 2.5-16:n ero suorituskyvyssä hyvin minimaalinen ja 2.5 huomattavasti hinnakkaampi harvinaisuutensa takia.
Hinnathan noissa vaihtelee älyttömästi. Vikasen saa varmasti johonkin 5000euroon kun taas kalleimmista ja "parempi" kuntosista jotku pyytää vielä 15000Euroo. Sekin kannattaa miettiä, että maksaako ton ikäsessä autossa enään ylimäärästä niistä varusteista. Varmasti niiden kanssa tulee jotain ongelmia jossain vaiheessa.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Eipä ollu kummoset... Täyskasko oli alle 300€ (50% bonus) ja liikenne alle 1000€ (0% bonus) vuodessa.akah kirjoitti:No mitäs luokkaa näissä cossuissa on vakuutusmaksut??
...pari euroa?`akah kirjoitti:Onko 2.3 ja 2.5 koneella olevilla eroja?

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989