E200CDI -00 turbon vaihto isompaan
.
No joo
Tuolla vähän aiemmin olen kirjoitellut ilosanomaa pakoputken muutostyön autuudesta.
Paloviita tässä päivänä muutamana soitteli, ja suhtautui vähän skeptisemmin asiaan. Mutta täydellinen tollo kun olen, en silloin ottanut asiaa kuuleviin korviini.
Pakoputken avaruuden ja ahtimen aikaisen heräämisen välisestä yhteydestä en enää ole ollenkaan varma. Olen tainnut kuvitella koko asian.
Ahtimen heräämisvaiheessa ei vielä pakoputkessakaan taida olla minkänlaista vastapainetta, joka voisi ahtopaineen nousua vastustaa, se tulee peliin mukaan vasta sitten suuremmilla kierroksilla. Eli vaikuttaa lähinnä max tehon määrään.
No joo
Tuolla vähän aiemmin olen kirjoitellut ilosanomaa pakoputken muutostyön autuudesta.
Paloviita tässä päivänä muutamana soitteli, ja suhtautui vähän skeptisemmin asiaan. Mutta täydellinen tollo kun olen, en silloin ottanut asiaa kuuleviin korviini.
Pakoputken avaruuden ja ahtimen aikaisen heräämisen välisestä yhteydestä en enää ole ollenkaan varma. Olen tainnut kuvitella koko asian.
Ahtimen heräämisvaiheessa ei vielä pakoputkessakaan taida olla minkänlaista vastapainetta, joka voisi ahtopaineen nousua vastustaa, se tulee peliin mukaan vasta sitten suuremmilla kierroksilla. Eli vaikuttaa lähinnä max tehon määrään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kävin äsken mittailemassa halkaisijoita ja tulokset olivat seuraavanlaisia:tuikku kirjoitti:.Jos nyt joku viisi/kuusipyttyisen cdi,n omistaja lukee tämän, niin voisitteko mitata sen ilmansuodattimelta ahtimeen päin lähtevän imuputken lähdön halkaisijoita . Ahtimen puolelta ne ovatkin sitten samanlaisia.
Se käy myös helposti mittaamalla vanhasta ilmanputsarista (sisähalk.), noin millin tarkkuudella. Omassani se on 82mm.
Vastauksia voi lähetää tänne jatkoksi, liittyyhän se mukavasti alkup. otsikkoonkin.
- Ilmansuodatinkotelon sisältä lähtevä "suppilo" ennen ilmamassamittaria = 63mm
- ed mainitun mittarin ulostulon sisähalkaisija = 72 mm
- suodatinkotelolta lähtevän putken lähdän sisähalkaisija = 78 mm
- kyseisen putken "todellinen" sisähalkaisija= 70 mm.
Oli muuten käsittämättömän paskainen ilmansuodatin. Päivämäärät täsmäsi auton valmistusajankohtaan. Pitäiskö ryhtyä originaali puritanistiksi

Samalla hämmästelin lievää öljyvuotoa venttiilikopan kannen saumasta. Syyksi paljastui kampikammion tuuletus "venttiilin" toisen o-renkaan jääminen asennusvaiheessa kurttuun

MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
.
En ole, on alkuperäinen suodatin vielä mullakin.
Sen vaihto ei kait sitten kuulu mihinkään huoltoon.
Mitään eroa ei moottorin käyttäytymisessä huomaa, oli suodatin paikoillaan, tai ei.
Kyllä siitä putkesta pitää mahtua kulkemaan vielä monta lisähevostakin.
En ole, on alkuperäinen suodatin vielä mullakin.

Sen vaihto ei kait sitten kuulu mihinkään huoltoon.
Mitään eroa ei moottorin käyttäytymisessä huomaa, oli suodatin paikoillaan, tai ei.
Kyllä siitä putkesta pitää mahtua kulkemaan vielä monta lisähevostakin.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Samalla hämmästelin lievää öljyvuotoa venttiilikopan kannen saumasta. Syyksi paljastui kampikammion tuuletus "venttiilin" toisen o-renkaan jääminen asennusvaiheessa kurttuun
.[/quote]
Taitaa kaikki Cdi koneet vuotaa(tai paremminkin hikoilla) jotain noilta kulmilta.
Loppuiko vuoto jos asialle jotain teit

Taitaa kaikki Cdi koneet vuotaa(tai paremminkin hikoilla) jotain noilta kulmilta.
Loppuiko vuoto jos asialle jotain teit

S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Salapoliisityön lopputuloksena oli, että niillä kohdin ainoa öljyhikoilu/vuoto oli tullut juuri sen kurtussa olleen o-renkaan välistä. Vielä en ole ajanut, mutta täytyy tutkailla jatkossa lisää.
Toinen pieni vuoto näyttää olevan jossakin turbon alapuolella, koska se alipainekello on öljyn peitossa.
Toinen pieni vuoto näyttää olevan jossakin turbon alapuolella, koska se alipainekello on öljyn peitossa.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Entisessä autossa oli todella huomattava ero kun vaihtoi ensin putken 2.5" vapariputkesta 3,5" vastaavaan, ahdot nousi 0,3 kiloa ja koneen reagointi oli totaalisen erilaista. Kaikin puolin käynti varsinkin yläkierroksilla muuttui paljon vapaammaksi.
Sitten kun vaihdoin vielä 3" downpipen 4":seksi, parani koneen reagointi vielä huomattavasti, persdynolla tehoa tuli aika iloisesti, ja mikä tärkeintä, ahdin lähti mukaan huomattavasti helpommin kuin ennen.
Sitten kun vaihdoin vielä 3" downpipen 4":seksi, parani koneen reagointi vielä huomattavasti, persdynolla tehoa tuli aika iloisesti, ja mikä tärkeintä, ahdin lähti mukaan huomattavasti helpommin kuin ennen.