Millä takalasin ylälippa kiinni ?
Millä takalasin ylälippa kiinni ?
milläs olette noita takalasin lippoja kiinni laittaneet ?
omassa tulis kiinni itse lasiin ja lasinlistojen päälle ....
omassa tulis kiinni itse lasiin ja lasinlistojen päälle ....
HVM kirjoitti:Tyhmä kysymys väliin. Mitä tuolla lipalla tehdään? Onko se häikäisysuoja, tuulenohjain vai ulkonäköjuttu? Kenties näiden yhdistelmä?
http://www.amimotorsports.com/riw202window.jpg mikähän se noista olisi,

Jaa, no nyt selvisi.Benzo kirjoitti:HVM kirjoitti:Tyhmä kysymys väliin. Mitä tuolla lipalla tehdään? Onko se häikäisysuoja, tuulenohjain vai ulkonäköjuttu? Kenties näiden yhdistelmä?
http://www.amimotorsports.com/riw202window.jpg mikähän se noista olisi,

Pahanpa pisti.HVM kirjoitti:Jaa, no nyt selvisi.Benzo kirjoitti:http://www.amimotorsports.com/riw202window.jpg mikähän se noista olisi,HVM kirjoitti:Tyhmä kysymys väliin. Mitä tuolla lipalla tehdään? Onko se häikäisysuoja, tuulenohjain vai ulkonäköjuttu? Kenties näiden yhdistelmä?Se on muutossarja jolla tehdään ceestä Saab 96.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Puhtaat pinnat ja 3M:n kakspuoleinen teippi. Pitää ainakin seinissä niin että ennemmin irtoaa rappaukset. Olen käyttänyt työhommissa jo vuosia. Suosittelen.epk kirjoitti:höh, enpä nyt sit tiedä viittinkö pilata orkkislistoja ja ruveta sialla sottailee![]()
kiinnostaisko jotakuta uus 124 takalasin lippa ?

Osta rulla ja kokeile, ei maksa paljon. Jos epäilyttää ettei pysy jostain syystä niin ota sitten pois. Sillä ne on autoissa listatkin monesti kiinni.
kyl kyl, mutta kun lipassa on reunat tyyliin 2mm , joten ei siinä paljoa ole teipille kiinnityspintaa....HVM kirjoitti:Puhtaat pinnat ja 3M:n kakspuoleinen teippi. Pitää ainakin seinissä niin että ennemmin irtoaa rappaukset. Olen käyttänyt työhommissa jo vuosia. Suosittelen.epk kirjoitti:höh, enpä nyt sit tiedä viittinkö pilata orkkislistoja ja ruveta sialla sottailee![]()
kiinnostaisko jotakuta uus 124 takalasin lippa ?![]()
Osta rulla ja kokeile, ei maksa paljon. Jos epäilyttää ettei pysy jostain syystä niin ota sitten pois. Sillä ne on autoissa listatkin monesti kiinni.
epk kirjoitti:höh, enpä nyt sit tiedä viittinkö pilata orkkislistoja ja ruveta sialla sottailee![]()
Itse yön aikana tuumailin asiaa ja tulin siihen tulokseen että listoja ei tarvi karhentaa, ainoastaan muovi takaa. Sikaa reunoille varovasti ettei pursuile, ja keskelle lippaa lasia vasten hervottoman paksut möntit niin ulottuu pinnat toisiinsa, liiman kuivumisen ajaksi lienee hyvä kietoa teippiä kierros pari lipan päältä ja takatolppien alta kiristämään että tarttuu.
mun mielestä sika lähtee aika hyvin listoista irti jos lipan joskus haluaa irrottaa, itselläni meinaan oli sikaflexillä alimmainen lokasuojan listanpätkä kiinni "väliaikaisesti" kun kiinnikkeet hajos, jälkeenpäin otin samaisen listan irti ja sikarannut lähti melkeinpä nauhana vetämällä irti muovista ja pellistä, ei jättänyt jälkiä, olin yllättynyt

Benzo on mahdollisesti oikeassa. Kun cee tuli Suomeen siinä oli saksankilven alla mustaa mönjää pärinää estämässä, mielestäni sikaa. Osa läksi siististi nyppimällä, loput hankailin pois bensarätillä.Benzo kirjoitti:epk kirjoitti:höh, enpä nyt sit tiedä viittinkö pilata orkkislistoja ja ruveta sialla sottailee![]()
Itse yön aikana tuumailin asiaa ja tulin siihen tulokseen että listoja ei tarvi karhentaa, ainoastaan muovi takaa. Sikaa reunoille varovasti ettei pursuile, ja keskelle lippaa lasia vasten hervottoman paksut möntit niin ulottuu pinnat toisiinsa, liiman kuivumisen ajaksi lienee hyvä kietoa teippiä kierros pari lipan päältä ja takatolppien alta kiristämään että tarttuu.
mun mielestä sika lähtee aika hyvin listoista irti jos lipan joskus haluaa irrottaa, itselläni meinaan oli sikaflexillä alimmainen lokasuojan listanpätkä kiinni "väliaikaisesti" kun kiinnikkeet hajos, jälkeenpäin otin samaisen listan irti ja sikarannut lähti melkeinpä nauhana vetämällä irti muovista ja pellistä, ei jättänyt jälkiä, olin yllättynyt
En sano satavarmaksi että töhnä oli sikaa, mutta silikonia se ei ollut ainakaan.
Laitoin lipan edellämainitsemallani ohjeella eilen kiinni, ja nyt istuu kun paska junttilantuvan seinässä, ei lähde repimällä, irti se kyllä lähtee tarvittaessa alle viiden minuutin ehjänä jos haluaa.
Näin,
Edit: Poistettu syystä, ettei lipat vaihda luvattomasti omistajaa parkkipaikalla, kun kuitenkin suhteellisen arvokkaasta muovinpalasta on kysymys, ainakin maalauksen jälkeen
Näin,
Edit: Poistettu syystä, ettei lipat vaihda luvattomasti omistajaa parkkipaikalla, kun kuitenkin suhteellisen arvokkaasta muovinpalasta on kysymys, ainakin maalauksen jälkeen

Niin jos ootte jostain tuollaisia valmiina löytäneet ja farkkuunkin vielä niin kiinnostaisi. Ruottin poijilla näkyy S124:ssä olevan lippoja ja sen verran minäkin voisin tuota lavettia tunata että ehkäisisin takalasin paskoittumista tuollaisella.HVM kirjoitti:Tyhmä kysymys väliin. Mitä tuolla lipalla tehdään? Onko se häikäisysuoja, tuulenohjain vai ulkonäköjuttu? Kenties näiden yhdistelmä?
- Mr. Sick´Oh
- Vakiokalustoa
Elikkä juhiksen sanoja lainatakseni :
Tuolta löytyy ainakin takalasinlippa hintaan 65€ => http://www.streetstylecar.net
Tuolta löytyy ainakin takalasinlippa hintaan 65€ => http://www.streetstylecar.net
MB (W124) 300 D Automatic -88
- streetstyle
- Sisäänajossa
Hei!
190:een löytyy myös meiltä takalasin lippoja kuhan vaan saadan ne suomeen seuravalla kuormalla ja hinta tulee olemaan n. 100 euron luokka
Ystävällisin terveisin.
Rainer
StreetTuningCar
Gsm: 044 257 0054
www.streetstylecar.net
190:een löytyy myös meiltä takalasin lippoja kuhan vaan saadan ne suomeen seuravalla kuormalla ja hinta tulee olemaan n. 100 euron luokka
Ystävällisin terveisin.
Rainer
StreetTuningCar
Gsm: 044 257 0054
www.streetstylecar.net