C 280 T 1997 automaattilaatikko prakaa - Nyt toimii taas!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Re: C 280 T 1997 automaattilaatikko prakaa - Kuvia tuhoista!

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Tuc kirjoitti: Autolla on ajettu mittarin mukaan piirun alle 200tkm, todellisuudessa ehkä enemmänkin. Huoltokirjan merkinnöissä on puutteita, mutta ainakin öljyt on aina vaihdettu ajallaan.
Minkälaisia "huoltoleimoja" ne merkinnät oli ? "Esson" kulmapöytätaso vai MB:n logolla.

Oliko laatikon öljynvaihdosta merkintää vai lieneekö tyyppiä "ei vaihtoa elinaikana". Aiheestahan on ollut keskustelua jo aiemminkin juur 722.6xx tyyppisten kanssa.

Edit: Löytyhän ne
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &highlight
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

veskola kirjoitti:Tutunnäköisiä, noilla siipeensä saaneilla rattailla ei tule ikävä siellä Siekkisellä, siellä on koko veljesparvi justiinsa samanlaisia.

Saisi se Siekkinen perustaa Turkuun sivutoimipisteen, sen verta usein tulee täältäpäin laatikkoa sinne...


jokohan se omani kohta tulee valmiiksi.
Dejavuuta melkein meikäläiselle pukkaa noista kuvista.

Vai että Turkuun... Nopsastihhan sinäkin lootan meille nakkasit :)

Hetki menee vielä, muutama osa pitää vielä etsiä kun pari levyä tuli vääriä.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Noita kuvia kun kattelee niin melkein vois väittää ,että toinen laatikko taitaa tulla tarpeeseen.....
Joku mersupurkaamo??
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: C 280 T 1997 automaattilaatikko prakaa - Kuvia tuhoista!

Viesti Kirjoittaja Tuc »

10jykä kirjoitti: Minkälaisia "huoltoleimoja" ne merkinnät oli ? "Esson" kulmapöytätaso vai MB:n logolla.
Muutamassa huollossa oli leimat, joistakin taas leimat puuttuivat.

Kovasti kummastuttaa, kun on varaa ostaa helvetin kallis auto ökyvarusteilla muttei ole varaa huollattaa huoltoliikkeessä...

Toisaalta kun pohtii, että Veho ottaa määräaikaishuollosta 1150€ niin tulee vähän varakkaammallekin mieleen vaihtaa ne öljyt itse...

Jarrulevyjen ja sisustan kunnon perusteella tuo kilometrimäärä vaikuttaisi noin about pitävän paikkansa, mutta eihän siittä ikinä tiedä. Moottori tosiaan antaa mittauksissa ihannetuloksia ja on hiljainen ja värinätön -> laatikkorempan jälkeen on odotettavissa huolettomia kilometrejä mukavassa ja kauniissa autossa. Taloudellinenkin vielä (tai no, minun mielestäni 197hv V6 ja alle 8 litran moottoritiekulutus on hyvä yhdistelmä)!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: C 280 T 1997 automaattilaatikko prakaa - Kuvia tuhoista!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nuo Vehon ja Vehon valtuuttamien huoltojen määräaikaishuollot ovat omien vähäisten kokemusten perusteella perseestä. Koskaan ei tiedä onko auto oikeasti huollettu sen mukaisesti mitä on sovittu valmistajan suositusten mukaan. Ihminen joka auton sinulle luovuttaa ei tiedä mitä autolle on tehty ja mitä olisi kannattanut samalla tehdä. Mitään ylimääräistä tsekkiä ei tehdä, tehdään vain vältämättömimmät suodattimien yms. vaihdot sen mukaisesti mitä tietokone kehoittaa tekemään. Pirunmoinen kiire painaa noissa päälle ja vastuu ei paina huoltoa tekevää asentaa ei sitten yhtään. Organisaatiolla on varaa ja aikaa sitten taistella kuluttajavalituslautakunnan kanssa. Itse et pääse jututtamaan asentajaa, jolloin voisi varmistua mitä kannattaisi :roll:

Automaattilaatikon öljynvahto...sellaisen tarpeesta merkkihuolto ei edes ole kuullut. Kyllä se laatikon öljy kuuluu vaihtaa jossakin kilometreissa. Kysyin tuota asiaa aikoinaan mutta en saanut mitään järjellistä vastausta. Paremman vastauksen olisin saanut esson baarista.

Tämän topicin laatikon hajoamisella ei tosin ole mitään tekemistä laatikon öljyjen vaihdon kanssa, suunnitteluvika mikä suunnitteluvika, eikä aivan ainoa mitä näissä 90-luvun lopun rakkineissa on. Kuluttaja maksaa laskun ja se siitä.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

veskola kirjoitti:Automaattilaatikon öljynvahto...sellaisen tarpeesta merkkihuolto ei edes ole kuullut. Kyllä se laatikon öljy kuuluu vaihtaa jossakin kilometreissa. Kysyin tuota asiaa aikoinaan mutta en saanut mitään järjellistä vastausta. Paremman vastauksen olisin saanut esson baarista.
Kyllä niissä Vehoissa, joissa korjataan laatikoita, voi asiasta keskustella ihan asiallisesti ja tietokin löytyy. Jotku taksit vaihdattavat esim. 120tkm välein öljyt, toiset taas ei. Ja kyllä Vehokin on sitä mieltä, että öljyjen vaihdosta ei ole ainakaan haittaa ja rivien välistä voisi jopa päätellä, että se on suotavaaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Rassaaja kirjoitti:Kyllä niissä Vehoissa, joissa korjataan laatikoita, voi asiasta keskustella ihan asiallisesti ja tietokin löytyy. Jotku taksit vaihdattavat esim. 120tkm välein öljyt, toiset taas ei. Ja kyllä Vehokin on sitä mieltä, että öljyjen vaihdosta ei ole ainakaan haittaa ja rivien välistä voisi jopa päätellä, että se on suotavaaa.
Niin valitettavasti tuo riippuu ihan mistä vehosta satut kysymään, eli missäpäin suomea asustat, ja keneltä sieltä organisaatiosta saat vastauksen irti. Siten arpomislaitos koko organisaatio :cry:

Oliskohan muuten ollut hyvä veto Veholta 160 tkm kohdalla mainita tehtaan ruostekorjausten mahdollisuudesta kun 200 tkm kohdalla autolla oli jo ajettu liikaa. Ruostetta oli jo silloini nähtävillä, harmi vain ettei omistaja tiennyt moisesta mahdollisuudesta korjauttaa ne tehtaan piikkiin.

...mut nyt lipsahdettiin aiheesta :shock:
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Kylmää kyytiä automaatilla

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

Tuc,

kävin itsekin hakemassa c280:n (50tkm mittarin mukaan) heinäkuun aikana saksasta ja kertomuksiasi olen nyt otsa hiessä lueskellut. Itse ostin autoni kalliilla Mersun liikkeestä,mutta eihän siinäkään mikään takaa etteikö ongelmia tulisi parin vuoden ja muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeen.

Olen ollut enemmän keppivaihteiseen suuntautunut autonkäyttjä,mutta kun saksanmaalla piti auto ottaa enemmän kunnon kuin merkin ja mallin perusteella niin tämmöinen tarttui mukaan. Juuri tämmöiset puheet ja kokemukset automaateista saivat automaattia vähän karttamaan, mutta nyt on jo yli 3tkm takana ja ei kai siinä ole valittamista, jos vaan pelaa. Tosin auton tehovaroja ja moottorijarrutusta sais manuaalina huomattavasti paremmin hyödynnettyä, mutta rauhalliseen kaupunki köröttelyyn ei automaatin voittanutta olekaan.

Tämä foorumi vaikuttaa erinomaiselta paikalta, jonka avulla voi todellakin säästää rahaa eli kiitokset ylläpitäjille ja käyttäjille.

Ja Tuc, keep on rockin on a free world! Kovaa käyttöä korjatulle lootalle...

MKC280
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Eilen juuri kun oma autoni kävi takakelkan etummaisten tukikumien vaihdossa näin kun 2000 vm. 320CDI:hin vaihdettiin laatikon öljyt.
Tulihan ruskeaa kamalannäköistä litkua sieltä. Ei mikään helppo operaatio tuokaan, kun turbiinista puuttuu tyhjennysroppu kokonaa, niin piti laskea putkista ulos ja huuhtelemalla vaihtaa aineet. Meni aika paljo öljyä :roll:
Auto oli muuten ajettu 80tkm.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kylmää kyytiä automaatilla

Viesti Kirjoittaja Tuc »

MKC280 kirjoitti:Olen ollut enemmän keppivaihteiseen suuntautunut autonkäyttjä,mutta kun saksanmaalla piti auto ottaa enemmän kunnon kuin merkin ja mallin perusteella niin tämmöinen tarttui mukaan. Juuri tämmöiset puheet ja kokemukset automaateista saivat automaattia vähän karttamaan, mutta nyt on jo yli 3tkm takana ja ei kai siinä ole valittamista, jos vaan pelaa. Tosin auton tehovaroja ja moottorijarrutusta sais manuaalina huomattavasti paremmin hyödynnettyä, mutta rauhalliseen kaupunki köröttelyyn ei automaatin voittanutta olekaan.

Tämä foorumi vaikuttaa erinomaiselta paikalta, jonka avulla voi todellakin säästää rahaa eli kiitokset ylläpitäjille ja käyttäjille.

Ja Tuc, keep on rockin on a free world! Kovaa käyttöä korjatulle lootalle...

MKC280
Olet aivan oikeassa tästä foorumista! Tämä on ensimmäinen kerta kun todella paha ongelma on tullut vastaan, ja apua löytyi päivässä!

Jos ostamassasi C280:ssa on tuo alkusarjan 722.606-vaihteisto niin melkeinpä suosittelisin esim. 100tkm:n kohdalla neulalaakerin vaihtamista, sillä Siekkisten mukaan (jos oikein kuulin ja muistan) niitä on hajoillut jo alle 170tkm:n kohdalla -> parempi tehdä ajoissa muutaman satkun remppa kuin 3000€:n remontti siten, että auto on ajokunnoton viikkoja!

Mutta valoa näkyy tunnelin päässä: Siekkisten jäljiltä vaihteiston pitäisi olla kestävämpi kuin uutena -> sen jälkeen kelpaa päästellä. Eiköhän sen lootan kestävyyttä tule jokunen kerta kokeiltua 8)

PS. On tästä foorumista paljon iloakin rahansäästön lisäksi!
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mitenkä siitä laatikosta tulee kestävämpi kuin uutena?

Jäi vähän ihmetyttämään - tyhmiähän minä tässä taas kyselen... :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Mesedesi kirjoitti:Mitenkä siitä laatikosta tulee kestävämpi kuin uutena?

Jäi vähän ihmetyttämään - tyhmiähän minä tässä taas kyselen... :roll:
Siekkiset käyttävät vahvistettuja laakereita... ja jos tarpeeksi maksaisi, niin sen laatikon saisi kestämään mitä vain. Onhan kavereilla kokemusta esim. superturbojen laatikoista :wink:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Ei niitä nyt ihan mitä tahansa saa kestämään, vaikka parannusta onkin luvassa 8)

Raportoin jahka saan homman kunnolla käyntiin, pikkusen on ollut hoppu työmaalla :oops:
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Re: Kylmää kyytiä automaatilla

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Tuc kirjoitti: Jos ostamassasi C280:ssa on tuo alkusarjan 722.606-vaihteisto niin melkeinpä suosittelisin esim. 100tkm:n kohdalla neulalaakerin vaihtamista, sillä Siekkisten mukaan (jos oikein kuulin ja muistan) niitä on hajoillut jo alle 170tkm:n kohdalla -> parempi tehdä ajoissa muutaman satkun remppa kuin 3000€:n remontti siten, että auto on ajokunnoton viikkoja!
Missä vaiheessa loota vahvistui? Mistä tuon alkusarjalaisen tuntee?
C180T (S202) -99
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Viesti Kirjoittaja koff »

Rassaaja kirjoitti:
veskola kirjoitti:Automaattilaatikon öljynvahto...sellaisen tarpeesta merkkihuolto ei edes ole kuullut. Kyllä se laatikon öljy kuuluu vaihtaa jossakin kilometreissa. Kysyin tuota asiaa aikoinaan mutta en saanut mitään järjellistä vastausta. Paremman vastauksen olisin saanut esson baarista.
Kyllä niissä Vehoissa, joissa korjataan laatikoita, voi asiasta keskustella ihan asiallisesti ja tietokin löytyy. Jotku taksit vaihdattavat esim. 120tkm välein öljyt, toiset taas ei. Ja kyllä Vehokin on sitä mieltä, että öljyjen vaihdosta ei ole ainakaan haittaa ja rivien välistä voisi jopa päätellä, että se on suotavaaa.
Ruotsissa taksit vaihdattavat esim.60 tkm välein öljyt ja niin minäkin..
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

koff kirjoitti:Ruotsissa taksit vaihdattavat esim.60 tkm välein öljyt ja niin minäkin..
...ja minä kyselin merkkihuollosta josko 200 tkm kohdalla olisi syytä jo vaihtaa, no ei vaihdettu jostain käsittämättömästä syystä. No elämä ja forum opettaa :shock: Niillä oli niin kiire, ettei mitään ylimäärästä haluttu tehdä.

Ei muuten ole iso juttu se vaihtaminen kun itse tekee tuossa omassa värkissäni, öljy tosin on vähän hinnakasta, mutta mikäpä ei ole, varsinkin laatikon korjaus on tuhon jäljiltä.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kylmää kyytiä automaatilla

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Bf109 kirjoitti:
Tuc kirjoitti: Jos ostamassasi C280:ssa on tuo alkusarjan 722.606-vaihteisto niin melkeinpä suosittelisin esim. 100tkm:n kohdalla neulalaakerin vaihtamista, sillä Siekkisten mukaan (jos oikein kuulin ja muistan) niitä on hajoillut jo alle 170tkm:n kohdalla -> parempi tehdä ajoissa muutaman satkun remppa kuin 3000€:n remontti siten, että auto on ajokunnoton viikkoja!
Missä vaiheessa loota vahvistui? Mistä tuon alkusarjalaisen tuntee?
Tähän saattaisi Aki P, Jarkko S. tai Dealer (ja varmasti joku muukin) osata vastata. Luulisi vuoteen 1999 mennessä moisen moan olla jo korjattu, mutta eihän tuosta DaimlerChrysleristä ikinä tiedä...

http://www.konehuolto.vze.com/ tuolta voi kysellä, jollei foorumilta saa vastausta.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eikö ole niin, että topicin vaihteiston laakeri hajoaa n. 200 tkm kohdilla vaikka siihen vaihtaisi 10 kertaa öljyt. Ei siinä mikään auta kuin vaihdattaa laakeri 150 tkm kohdalla ehjänä, ennenkuin koko vaihteisto hajoaa. Mutta onko siihen saatavana niin hyvä laakeri tilalle, että ei tarvitse enää sen kestoa murehtia, vaan voi ajella niinkuin muillakin normaaleilla laatikoilla?
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

kardaani kirjoitti:Eikö ole niin, että topicin vaihteiston laakeri hajoaa n. 200 tkm kohdilla vaikka siihen vaihtaisi 10 kertaa öljyt. Ei siinä mikään auta kuin vaihdattaa laakeri 150 tkm kohdalla ehjänä, ennenkuin koko vaihteisto hajoaa. Mutta onko siihen saatavana niin hyvä laakeri tilalle, että ei tarvitse enää sen kestoa murehtia, vaan voi ajella niinkuin muillakin normaaleilla laatikoilla?
Käsittääkseni asia on juuri näin, ei se öljynvaihto mikään pelastus ole. Hyvässä kunnossa ainakin ko. laatikossa öljy tuntui olevan.

Veholta kysyttäessä eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata siitä, kestääkö vaihdettu laakeri paremmin. Kuten jo aiemmin totesin, Siekkiset käyttävät parempaa tavaraa. Uskoisin kyllä Vehonkin käyttävän niitä laakereita, joita M-B alkoi 722.6xx-vaihteistoissa käyttämään myöhemmin mutta eihän noista ikinä tiedä jos eivät paikan päällä osaa sanoa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuc kirjoitti:Veholta kysyttäessä eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata siitä,...
Niin eipä yllätä tuo tieto. Siekkisellä katsotaan sitä osaa tälläsellä silmällä :shock: sitten näin :? sitten laitetaan mietintämyssy päähän, selvitetään mitä oikeasti kannattaa tehdä ja laitetaan laatikko niin hyvään kuntoon kuin se nyt ylipäätään sen laatikon suunnittelufilosofian pohjalta on mahdollista.

Sieltä Siekkisiltä on tihkunut minulle sellaista tietoa, jotta saattaapi olla Vitossa kohta sellainen laatikko, ettei ainakaan samasta kohdasta enää hajoa :twisted: Tätä ei sanota peruskorjaukseksi, ei korjaukseksi vaan tuotekehitykseksi.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Eikö veholla asiakkaat saa palloilla korjaamon puolella? Meillä ainakin saa, ja moni siinä vieressä seisoskeleekin kun autoa huolletaan/korjataan.
Parempihan se olisi, että asiakkaat pysyisivät siellä hallin ulkopuolella. Usein tuppaavat kyselemään kaikkea ja siinä samassa voi mahdollisesti esim unohtaa öljypropun löysälle yms. kun on niin kiire jutella asiakkaan kanssa.
Parasta jälkeä ja nopeampaan tahtiin tulee valmista, kun antaa asentajan touhuta rauhassa, ilman niitä selän takana valvovia silmäpareja.

Mutta aiheeseen, kyllä on upean näköinen menopeli kyseessä, mistä tämä laatikko nyt on hajonnut. Vastaavanlainen olisi itselläkin seuraavaksi mielessä mutta voipi olla että seuraava auto ei ole mersu...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pasi H. kirjoitti: Parasta jälkeä ja nopeampaan tahtiin tulee valmista, kun antaa asentajan touhuta rauhassa, ilman niitä selän takana valvovia silmäpareja.
Ja vastaavasti yhtä helposti jätetään jotain tekemättä :!:
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Mika.T kirjoitti:Ja vastaavasti yhtä helposti jätetään jotain tekemättä :!:
No jopas on hyvä luottamus! Jos ton verran luotatte vehoon niin minkä takia siellä käytte? Kukaan ei käske huoltamaan autoasi merkkiliikkeessä.

Jos et usko että siellä tehdään kaikki hommat niin tee autoosi semmosia vikoja, mitkä kuuluisi huollossa tarkastaa, sittenpä huomaat onko ne korjattu! Rengaspaineista on hyvä aloittaa. Pudota vaikka yhden pyörän paineita huomattavasti, mutta ei siten että sen silmällä huomaa. Tai tyhjennä varapyörä, tms. Helppoa niitä omia "jekkuja" on keksiä. Pyyhkijän sulka pykälän väärään asentoon, moottoritilasta joku bensaletku irti kiinnikkeestään yms. Sellaset kuuluu huomata ja kattoa. Nimimerkillä merkkiliikkeessä töissä ja maahantuoja teettää asiakkailla korjaamotestejä. Sitten kun auto tulee huollosta ja huomaat puutteita, niin ei kun vaatimaan huollon hinnasta takaisin.

Ette te raukkaparat ihmiset ole ainoita jotka sitä korjaamon työnlaatua valvoo.

Kaikki työt jotka siellä tehdään, on kyllä tehtävissä kotonakin, eikä maksa kuin osien hinnan. MIKÄLI ei ole peukalo keskellä kämmentä.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pasi H. kirjoitti:No jopas on hyvä luottamus! Jos ton verran luotatte vehoon niin minkä takia siellä käytte? Kukaan ei käske huoltamaan autoasi merkkiliikkeessä.
En mä enää käytäkkään, ne neljä kertaa sai riittää, paska paikka kaiken kaikkiaan...
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Onneksi en ole vehossa töissä.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

No niin, laitan oman lusikkani tähän soppaan.

itse en mitään mistään tiedä, mutta kävin KL:ltä tänään ostamassa termostaatin ja samalla kysyin että, paljonko olette neulalaakereita alkupään mersuihin vaihtanut ja paljonko niitä on rikki mennyt (kun olen tätä topiccii lukenu niin tuli vähän pelko perseesen), vastaus oli ettei heidän tiedossaan ole yhtään laatikkoa joka olisi rikki mennyt, paitsi yksi jossa ei ole öljyäkään ollut.
Kyseinen paja kuitenkin on täälläpäin erittäin ammattitaitoinen ja suosittu mersujen ja muiden merkkien huoltapaikka.
No, huomenna meinaan kysellä paikalliselta vehon valtuuttamalta korjaamolta asiasta ja katsotaan mitä he ovat asiasta mieltä.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

pelamo kirjoitti:vastaus oli ettei heidän tiedossaan ole yhtään laatikkoa joka olisi rikki mennyt...
Kuuntelin kerran huoltoneuvojaa kun luovutti asiakkaalle erään laadukkaan ranskalaisen auton, jossa oli 2. lambdan liitin hapettunut pölyksi..
"En oo ikinä kuullu että näitä olisi mennyt, tosi harvinaista" :lol: just joo, trallallaa..
multa jos olisi kysynyt, niin en tiedä yhtään sen mallin autoa jossa se olisi ehjä/korjaamaton.
Jos ne sanoisivat veholla että niitähän nyt menee kuin tupakkia, niin sitä pian joku alkaisi kysellä virhevastuun perään tehtaalta rahoja kun selvä tekovika..
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Mjoo, tarkennetaan nyt vielä, että kysymys on 722.6xx-tyyppisten laatikoiden alkupään malleista, tulivatkos ne taas -97... tuntuu että nuo vähän vanhemmat W/S202:t ovat muutenkin vähän laadukkaamman oloisia. 722.4xx-laatikot taitavat olla kestävämpiä mutta ominaisuuksiltaan muuten vanhempaa tekniikkaa.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

No jaa, olikos se niin että poikkeus vahvistaa säännön. 240 tkm ajettu eikä mitään ongelmaa kirstussa, venttilikoneistossa oli nelos vaihteen osalta hidas, mutta laatikko on teknisesti ihan OK. Öljyt kun vaihdetaan riittävän usein ja muutenkin kuunnellaan mahdollisia orastavia ääniä, niin ei toivottavasti saa pahoja ylläreitä aikaiseksi. On kuulemma ensi oire tossa laatikossa, kun se laakeri alkaa pettämään, nykiminen 3 ja 4 vaihteella. Niin ja noita laatikoita on ollut jo vuodesta -96, vaikka Veho muuta väittääkin
:wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Antti V kirjoitti:Öljyt kun vaihdetaan riittävän usein ja muutenkin kuunnellaan mahdollisia orastavia ääniä, niin ei toivottavasti saa pahoja ylläreitä aikaiseksi. On kuulemma ensi oire tossa laatikossa, kun se laakeri alkaa pettämään, nykiminen 3 ja 4 vaihteella. Niin ja noita laatikoita on ollut jo vuodesta -96, vaikka Veho muuta väittääkin
:wink:
¨

Kiitos tiedosta tuosta ajankohdasta.

Minulla tuo vaihteisto ei pitänyt minkäännäköistä ääntä nopeuksilla 0-220km/h ja sitä sentään kuuntelin sen pari viikkoa joka päivä monta tuntia. Vaihteisto sanoi itsensä irti 80km/h:n alueella jossa ajelin melko tarkkaan nopeusrajoitusten mukaan vakionopeudensäädin päällä eikä kyllä nykinyt tai äännellyt yhtään. Pysähdyin tankkaamaan ja sen jälkeen rupesi nykimään ja ääntämään oikein kunnolla, eli ilman mitään varoitusta oli hajonnut!

Toivottavasti muille ei moista käy, mutta kyllä itseäni pelottaisi myydä tai ostaa autoa, jossa on paljon ajettu ko. vaihteisto.
Vastaa Viestiin