Tulipahan tehtyä syyshuolto raksuttimelle (W124 300 TurboD)
- moottoriöljyt, suodatin
- automaatille kuten yllä
- peräöljyt
- naftansuodatin
- ilmansuodatin
- jarrunesteiden vaihto
Vielä pitäisi jäähdytinnesteet vaihtaa kun taas rassaamaan joutaa, -17 oli kesto. Mutta, yllä olevaan liittyen pari omituista juttua.
1. Totta kai, jarrunesteiden vaihdossa muistin säiliön olevan kaksiosainen vasta kun homma oli tehty ja ihmeteltiin pehmeää poljinta, ja ettei takaruuveista nestettä tule


2. Laatikon (722.3) öljymäärä kummastuttaa, kun ohjekirja sanoo, että 6.2 L pitää laittaa. Viidennen litran jälkeen alkoi jostain tipotella, laskettiin vähän pois. Nyt on alusta öljytty punaisella öljyllä, roiski nimittäin paluumatkalla sitä koko pohjan täyteen. Ihmettelen vain, jäikö muka turbiiniin, jäähykennoon tai jonnekin sitä niin paljon, kun otin eka propusta kaiken, ja pohjan auki että saa loputkin (ja tiiviste vaihdettiin). Mihin sitä noin paljon olisi voinut jäädä, auto oli vielä takakenossa, joten ei varmaan kennoonkaan, ellei siinä sitten termostaattia ole jossain missä en ole vaan huomannut, tuskin. Ja sekin, että öljyn mittatikussa on niin lyhyt vaihteluväli (n. sentti ja tosi alhaalla) on kummallista, kun paljolti vajaan määrän laittamisen jälkeen pinta on paljon maksimin yläpuolella. Miten olisi pitänyt varmistaa laatikon tyhjeneminen? Ja mistä kohtaa öljy tulee yli?
Muutenhan tuo meni nappiin, nopeasti ja mukavasti
