Ei pysy käynnissä. W201
Ei pysy käynnissä. W201
-90 W201 2.6
Lähtee käyntiin joka kerta, mutta noin 2 sekunnin päästä sammuu. Aivan sama miten käynnistää. Joskus pysyy käynnissä jopa ekalla startilla, mutta useimmiten vasta 5-15 yritys tuottaa tulosta. Liikkeelle päästyä auto sammuu vielä yleensä kerran tai kaksi matkalla. Useimmiten ensimmäinen tai toinen risteys, kun kierrokset on matalalla, mutta välillä sammuu ihan ajossakin jos esim vaihtaa isompaa silmään.
Mukavuusrele ja virranjakajan kansi vaihdettu, ei vaikutusta. Korjaaja ei enää tiedä missä vika voisi olla.
Tänään sammui aamuruuhkassa kaksiin valoihin eikä halunnut millään pysyä käynnissä
Lähtee käyntiin joka kerta, mutta noin 2 sekunnin päästä sammuu. Aivan sama miten käynnistää. Joskus pysyy käynnissä jopa ekalla startilla, mutta useimmiten vasta 5-15 yritys tuottaa tulosta. Liikkeelle päästyä auto sammuu vielä yleensä kerran tai kaksi matkalla. Useimmiten ensimmäinen tai toinen risteys, kun kierrokset on matalalla, mutta välillä sammuu ihan ajossakin jos esim vaihtaa isompaa silmään.
Mukavuusrele ja virranjakajan kansi vaihdettu, ei vaikutusta. Korjaaja ei enää tiedä missä vika voisi olla.
Tänään sammui aamuruuhkassa kaksiin valoihin eikä halunnut millään pysyä käynnissä
Viimeksi muokannut Anttito, Ke 07.09.2005 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terve ja tervetuloa foorumille minun puolestani!
Tarkennusta tuohon mallimerkintään, autosi on Mercedes-Benz 190 ja korimalli W201, C-sarjasta alettiin puhua vasta jokusen vuoden päästä autosi valmistumisesta.
Kuulostaa samalta ongelmalta mitä minulla joskus oli, syynä oli Bilteman tarvikepuola joka etenkin käynnistyksessä toimi milloin sattui ja sammutteli risteyksiin (ko. auton näet muuten tästä alta, eli automaatilla varustettu -> ei ollut oma vika että sammui
).
Kannattaa siis tarkistaa tuo puola, muita syitä en nyt heti keksi mutta varmasti asiantuntevat gurut sinua auttavat!
Tarkennusta tuohon mallimerkintään, autosi on Mercedes-Benz 190 ja korimalli W201, C-sarjasta alettiin puhua vasta jokusen vuoden päästä autosi valmistumisesta.
Kuulostaa samalta ongelmalta mitä minulla joskus oli, syynä oli Bilteman tarvikepuola joka etenkin käynnistyksessä toimi milloin sattui ja sammutteli risteyksiin (ko. auton näet muuten tästä alta, eli automaatilla varustettu -> ei ollut oma vika että sammui

Kannattaa siis tarkistaa tuo puola, muita syitä en nyt heti keksi mutta varmasti asiantuntevat gurut sinua auttavat!
Niin, tarkoitin tietenkin puolaa, joka ei ollut alkuperäis- vaan tarvikevaraosa. Aitoon Mersun puolaan siirtyminen auttoi. Montaa kymppiä ei moisen kokeilemiseen mene ja puola on niin helppo vaihtaa että itsekin osaanAnttito kirjoitti:Kiitos selvennyksestä![]()
Tarvikepuola?![]()
Edellinen omistaja on kuittien mukaan laittanut parissa vuodessa autoon uutta osaa noin 4 000 eurolla (sis. työt), joten ihan mahdollista että siellä nyt joku halpis osa kettuilee

Tuota epäillään täälläkin. Pumpun rele sökö.AK47 kirjoitti:Bensapumpun relestä juotos pettänyt? Rele löytyy akun takaa piilosta muovilärvän takaa.
...tai sytkänohjaus.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Veikkaus on kaasuläpän asentotunnistin, tai yksinkertaisesti seos on käynyt niin laihaksi että ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä. Tämä jälkimmäinen seikka ei heti tule mieleen mutta on syynä useimmin kuin luulisi. Ruisku tulisi säädättää noin 100 tkm välein, siinä on niin paljon muuttuvia tekijöitä kun paikat kuluu, että huonolla "tuurilla" menee seokset ihan vituralleen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 26.05.2005 03:08
- Paikkakunta: Tampere
Pumpun relen piirilevyn juotospuolelta kun katsoo, niin jo korvallakin näkee jos juotos on rapsahtanut. Itsellä sammui ajon aikana ainakin puoli tusinaa kertaa säännöllisen epäsäännöllisesti muutaman kuukauden aikana ennenkuin lopullisesti teki stopin, Sitä ennen pumppu surrasi tietty normaalisti. Sanoisin että 90% varmuudella on se PA-rele. Sen voi korjata itse (ja kannattaakin kun uudet maksaa 170-230e) jos on 40W tai isompi kolvi jotta teho riittää ja tietysti uutta tinaa. Vanha tina kannattaa imaista tinapumpulla tai tinaimusukalla pois niin uusi liitos kestää taas 10-20vAnttito kirjoitti:Kiitos vastauksista. Täytyykin seuraavaksi pitää korvat auki jos tuota surinaa kuuluisi.
Alkuviikosta korjaamolle, taidan tulostaa paperille kommenttinne korjaajaa varten, hän kun ei itse keksinyt missä vika voisi olla.
