Ei pysy käynnissä. W201

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Anttito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:36

Ei pysy käynnissä. W201

Viesti Kirjoittaja Anttito »

-90 W201 2.6
Lähtee käyntiin joka kerta, mutta noin 2 sekunnin päästä sammuu. Aivan sama miten käynnistää. Joskus pysyy käynnissä jopa ekalla startilla, mutta useimmiten vasta 5-15 yritys tuottaa tulosta. Liikkeelle päästyä auto sammuu vielä yleensä kerran tai kaksi matkalla. Useimmiten ensimmäinen tai toinen risteys, kun kierrokset on matalalla, mutta välillä sammuu ihan ajossakin jos esim vaihtaa isompaa silmään.
Mukavuusrele ja virranjakajan kansi vaihdettu, ei vaikutusta. Korjaaja ei enää tiedä missä vika voisi olla.
Tänään sammui aamuruuhkassa kaksiin valoihin eikä halunnut millään pysyä käynnissä
Viimeksi muokannut Anttito, Ke 07.09.2005 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Terve ja tervetuloa foorumille minun puolestani!

Tarkennusta tuohon mallimerkintään, autosi on Mercedes-Benz 190 ja korimalli W201, C-sarjasta alettiin puhua vasta jokusen vuoden päästä autosi valmistumisesta.

Kuulostaa samalta ongelmalta mitä minulla joskus oli, syynä oli Bilteman tarvikepuola joka etenkin käynnistyksessä toimi milloin sattui ja sammutteli risteyksiin (ko. auton näet muuten tästä alta, eli automaatilla varustettu -> ei ollut oma vika että sammui ;)).

Kannattaa siis tarkistaa tuo puola, muita syitä en nyt heti keksi mutta varmasti asiantuntevat gurut sinua auttavat!
Anttito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:36

Viesti Kirjoittaja Anttito »

Kiitos selvennyksestä :)

Tarvikepuola? :?

Edellinen omistaja on kuittien mukaan laittanut parissa vuodessa autoon uutta osaa noin 4 000 eurolla (sis. työt), joten ihan mahdollista että siellä nyt joku halpis osa kettuilee
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Onko auto ruiskutusjärjestelmällä ja onko siinä katalysaattori?
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Anttito kirjoitti:Kiitos selvennyksestä :)

Tarvikepuola? :?

Edellinen omistaja on kuittien mukaan laittanut parissa vuodessa autoon uutta osaa noin 4 000 eurolla (sis. työt), joten ihan mahdollista että siellä nyt joku halpis osa kettuilee
Niin, tarkoitin tietenkin puolaa, joka ei ollut alkuperäis- vaan tarvikevaraosa. Aitoon Mersun puolaan siirtyminen auttoi. Montaa kymppiä ei moisen kokeilemiseen mene ja puola on niin helppo vaihtaa että itsekin osaan ;)
Anttito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:36

Viesti Kirjoittaja Anttito »

Benzo kirjoitti:Onko auto ruiskutusjärjestelmällä ja onko siinä katalysaattori?
Ei oo katalysaattoria. Ruiskusta en ees tiedä :roll:
6 sylinterinen, jos se antaa jotain suuntaa..
Viimeistään tässä paljastui kattava tietämykseni autoista :wink:
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Anttito kirjoitti: Tänään sammui aamuruuhkassa kaksiin valoihin eikä halunnut millään pysyä käynnissä
Kaasuläpän asentotunnistin :roll: Sammahtelee kun pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Anttito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:36

Viesti Kirjoittaja Anttito »

Tänään aamulla lähti kiltisti liikkeelle, ajoin ykkösellä "pihatietä" noin 50metriä kierrokset ~2 000. Sammui.
Eilen ajoin saman matkan ja jätin käyntiin, kun vein roskat. Auto oli sammunut kun palasin.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Bensapumpun relestä juotos pettänyt? Rele löytyy akun takaa piilosta muovilärvän takaa.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

AK47 kirjoitti:Bensapumpun relestä juotos pettänyt? Rele löytyy akun takaa piilosta muovilärvän takaa.
Tuota epäillään täälläkin. Pumpun rele sökö.
...tai sytkänohjaus. :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Veikkaus on kaasuläpän asentotunnistin, tai yksinkertaisesti seos on käynyt niin laihaksi että ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä. Tämä jälkimmäinen seikka ei heti tule mieleen mutta on syynä useimmin kuin luulisi. Ruisku tulisi säädättää noin 100 tkm välein, siinä on niin paljon muuttuvia tekijöitä kun paikat kuluu, että huonolla "tuurilla" menee seokset ihan vituralleen.
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Anna Forte käsittely (fuel system cleaner). Jos ei auta > vika löytyy suuttimista.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Salaman Kesyttäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 26.05.2005 03:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Salaman Kesyttäjä »

Kun laitat virrat päälle niin kuuluuko bensapumpun surinaa ollenkaan ?
Jos ei kuulu niin sitten se on kyllä se rele -> KL-Varaosassa 190€ just tänään meinaan ostin. Jos taas joka kerran surina kuuluu niin lähtisin vaihtaan pyörijää ja ilmansuodatinta... :)
Takaveto on yliveto
Anttito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:36

Viesti Kirjoittaja Anttito »

Kiitos vastauksista. Täytyykin seuraavaksi pitää korvat auki jos tuota surinaa kuuluisi.
Alkuviikosta korjaamolle, taidan tulostaa paperille kommenttinne korjaajaa varten, hän kun ei itse keksinyt missä vika voisi olla.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Anttito kirjoitti:Kiitos vastauksista. Täytyykin seuraavaksi pitää korvat auki jos tuota surinaa kuuluisi.
Alkuviikosta korjaamolle, taidan tulostaa paperille kommenttinne korjaajaa varten, hän kun ei itse keksinyt missä vika voisi olla.
Pumpun relen piirilevyn juotospuolelta kun katsoo, niin jo korvallakin näkee jos juotos on rapsahtanut. Itsellä sammui ajon aikana ainakin puoli tusinaa kertaa säännöllisen epäsäännöllisesti muutaman kuukauden aikana ennenkuin lopullisesti teki stopin, Sitä ennen pumppu surrasi tietty normaalisti. Sanoisin että 90% varmuudella on se PA-rele. Sen voi korjata itse (ja kannattaakin kun uudet maksaa 170-230e) jos on 40W tai isompi kolvi jotta teho riittää ja tietysti uutta tinaa. Vanha tina kannattaa imaista tinapumpulla tai tinaimusukalla pois niin uusi liitos kestää taas 10-20v :) Kuulemma oikeastaan tyyppivika tuo juotosten pettäminen.
Vastaa Viestiin