Onko täällä raskaankaluston Mersun miehiä tai naisia?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Onko täällä raskaankaluston Mersun miehiä tai naisia?

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Tarvisin kokemuksia Actroksen 2548:sta.
Mitä sanoo kone miljoonasta ja mitkä on heikot kohdat jos niitä on?
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Onko täällä raskaankaluston Mersun miehiä tai naisia?

Viesti Kirjoittaja Finski »

Timo J kirjoitti:Tarvisin kokemuksia Actroksen 2548:sta.
Mitä sanoo kone miljoonasta ja mitkä on heikot kohdat jos niitä on?
Artturissa vaikuttaa paljolti minkä ikäinen se on? JA MITÄ sillä ollaan tehty? tukkipölliä vai rahtia? Ensimmäisen sarjan autot eivät ole hääviä.. Ekat sarjat "pilasivat" artturin maineen.
Moottori puolella heikkoja OLIVAT aikaisemmin kannentiivisteet / moottorinjarrun venttiilit.
Putki / mäntä sulkeisia harrastettiin paljon alkusarjan autoissa.
Alakerta on toiminut niissä hyvin.
Vaihteiston puolella on ongelmia noiden hydraulikeppien kanssa.
perissä useasti lukot ja välitykset tutkinnan alla.
Navoissa harvoin mitin.
Mutta ne SÄHKÖT ah niin paljon aina kaikenlaista pientä..

Noiden autojen kunto riippuu paljon missä käytössä ne ovat olleet. Esim. Rahtiliikenteessä jokut väsyneet kuskin särkevät ja eivät välitä auton kunnosta. Joten autot sen mukaisia.
Tukkimiehet ovat tarkkoja autoistaan, jolloin paljon ajettunakin autot voivat olla hyviä..
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Löytypä nopeesti tietoa..

Auto on -97 eli siis sitä ensimmäistä sarjaa ja ollut rahti liikenteessä, suhteellisen raskaassa ajossa.

Eli kaikki natsaa:)

Auton yleiskuntohan ratkaisee aina, mutta näin Volvon miehenä nousi niskakarvat pystyyn jos niissä on noinkin paljon kaikkea kivaa.
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Timo J kirjoitti:Löytypä nopeesti tietoa..

Auto on -97 eli siis sitä ensimmäistä sarjaa ja ollut rahti liikenteessä, suhteellisen raskaassa ajossa.

Eli kaikki natsaa:)

Auton yleiskuntohan ratkaisee aina, mutta näin Volvon miehenä nousi niskakarvat pystyyn jos niissä on noinkin paljon kaikkea kivaa.
No tuskimpa yhtään Volvoa jota ei oltaisi noilla kilsoilla jo korjattu? Eka sarjan autothan on jo kertaalleen korjattu! Mutta kuten sanoin niin kunto ratkaisee.
Missään tapauksessa Artturi ei ole huono valinta. Pitkälti riippu korjaamoiden laadusta, kuinka auton saa korjattua, Kaikki kuorma-autot muuttuvat vanhemmiten Ivecoiksi..
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tämä se on jännä ikusuuskeskustelu, mutta omat kokemukset myös FM Volvoista on ollut melkein samanlaisia. Moottorit nyt on mekaniikaltaan kyllä toimineet jotenkuten, mutta kyllä mielestäni Vålvåjakin on saanut käyttää huollossa milloin mistäkin syystä.

Mutta kun olen sellaisella talolla töissä, jossa ei muunmerkkisiä autoja olekaan, niin minkäpä tuolle itse voit....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kirjoitinkin jo kokemuksistani aikaisemmin toisessa topicissa. Meilllä oli töissä pahimmillaan kymmenkunta Actrosta ajossa vm -97-00 2540,43 ja 48 malleja, rahtiliikenteessä. Aivan älyttömästi kaikkea, koneet auki kokoajan, vaihteistot, ilmajousitukset, sähköt yms. Lähes viikoittain hinattiin raatoja milloin missäkin päin Suomea odottamaan osia. Kustakin autosta pidetään kustannusseurantaa ja käytännössä kaksi kertaa kallimpaa oli tuo Actroksen pito vaikkapa Scaniaan verrattuna, juuri kalliiden remonttien ja hinailujen takia. Ei voi sanoin kuvata, miten helpottunut olen, kun enää kaksi viimeistä on ajossa. Unettomat yöt kuorman mulkkauksineen ovat takana.

Samoissa ajoissa olevat scaniat ja volvot pelittävät kuin ei mitään. Normaalit pikkurempat ja huollot ja ainetta tankkiin. Myöskin kuljettajat vierastivat Actrosseja, juuri tämän epävarmuuden takia. Katsokaapa muuten kuorma-autojen myynti-ilmoituksia. Ei paljon -97 Actroksia näy ja jos näkyykin, niin puoli-ilmaisia ovat. Ainakin meiltä lähteneet yksilöt on myyty Afrikkaan tai purettu osiksi. Jännä sinänsä, kun samanikäisiä Scanioita ja Volvoja uitetaan samaan aikaan Suomeen.
Avatar
JARZA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 31.08.2005 18:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JARZA »

Sama laulu entisessäkin talossa: Oli vähän vanhempia volvoja ja "saappeja" ja sit näitä "uudehkoja" arttureita. Huoltomies kerran laskeskeli kuukauden hinaus laskuja, yhteensä 10 joista 9 kertaa actros ja kerran scania...
jallu_ai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 06.03.2005 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja jallu_ai »

JARZA kirjoitti:Sama laulu entisessäkin talossa: Oli vähän vanhempia volvoja ja "saappeja" ja sit näitä "uudehkoja" arttureita. Huoltomies kerran laskeskeli kuukauden hinaus laskuja, yhteensä 10 joista 9 kertaa actros ja kerran scania...
Näin 61-mallisella Jyry-Sisulla harrasteautoilevana kiinnostaisi kuulla kommentteja nykyisten Sisujen toimivuudesta muihin merkkeihin verrattuna. Artturia kun ei kukaan Sisuun verrannut...
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

jallu_ai kirjoitti:
JARZA kirjoitti:Sama laulu entisessäkin talossa: Oli vähän vanhempia volvoja ja "saappeja" ja sit näitä "uudehkoja" arttureita. Huoltomies kerran laskeskeli kuukauden hinaus laskuja, yhteensä 10 joista 9 kertaa actros ja kerran scania...
Näin 61-mallisella Jyry-Sisulla harrasteautoilevana kiinnostaisi kuulla kommentteja nykyisten Sisujen toimivuudesta muihin merkkeihin verrattuna. Artturia kun ei kukaan Sisuun verrannut...
kuten vanha mies sanoin Sisusta. " Katoppa poikaa, Sinulla Rolssin kone ja ZF-perä ja Allisonin laatikko. Itekkö oot kopin tehnyt?
Sisu on sellainen käsityön näyte..
Avatar
Uula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Uula »

Ajan vielä SK-mallia. Actroksia ei Lapissa paljoa ole eikä tule. Syö öljyä jo uutena.
S 202 C200CDI Touring
exät: MB 200D -66
Ascona A 1,9 -74
Ascona C 1.6 -82
Ascona C 2,0i-88

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Vastaa Viestiin