Onko täällä raskaankaluston Mersun miehiä tai naisia?
Onko täällä raskaankaluston Mersun miehiä tai naisia?
Tarvisin kokemuksia Actroksen 2548:sta.
Mitä sanoo kone miljoonasta ja mitkä on heikot kohdat jos niitä on?
Mitä sanoo kone miljoonasta ja mitkä on heikot kohdat jos niitä on?
Re: Onko täällä raskaankaluston Mersun miehiä tai naisia?
Artturissa vaikuttaa paljolti minkä ikäinen se on? JA MITÄ sillä ollaan tehty? tukkipölliä vai rahtia? Ensimmäisen sarjan autot eivät ole hääviä.. Ekat sarjat "pilasivat" artturin maineen.Timo J kirjoitti:Tarvisin kokemuksia Actroksen 2548:sta.
Mitä sanoo kone miljoonasta ja mitkä on heikot kohdat jos niitä on?
Moottori puolella heikkoja OLIVAT aikaisemmin kannentiivisteet / moottorinjarrun venttiilit.
Putki / mäntä sulkeisia harrastettiin paljon alkusarjan autoissa.
Alakerta on toiminut niissä hyvin.
Vaihteiston puolella on ongelmia noiden hydraulikeppien kanssa.
perissä useasti lukot ja välitykset tutkinnan alla.
Navoissa harvoin mitin.
Mutta ne SÄHKÖT ah niin paljon aina kaikenlaista pientä..
Noiden autojen kunto riippuu paljon missä käytössä ne ovat olleet. Esim. Rahtiliikenteessä jokut väsyneet kuskin särkevät ja eivät välitä auton kunnosta. Joten autot sen mukaisia.
Tukkimiehet ovat tarkkoja autoistaan, jolloin paljon ajettunakin autot voivat olla hyviä..
No tuskimpa yhtään Volvoa jota ei oltaisi noilla kilsoilla jo korjattu? Eka sarjan autothan on jo kertaalleen korjattu! Mutta kuten sanoin niin kunto ratkaisee.Timo J kirjoitti:Löytypä nopeesti tietoa..
Auto on -97 eli siis sitä ensimmäistä sarjaa ja ollut rahti liikenteessä, suhteellisen raskaassa ajossa.
Eli kaikki natsaa:)
Auton yleiskuntohan ratkaisee aina, mutta näin Volvon miehenä nousi niskakarvat pystyyn jos niissä on noinkin paljon kaikkea kivaa.
Missään tapauksessa Artturi ei ole huono valinta. Pitkälti riippu korjaamoiden laadusta, kuinka auton saa korjattua, Kaikki kuorma-autot muuttuvat vanhemmiten Ivecoiksi..
Tämä se on jännä ikusuuskeskustelu, mutta omat kokemukset myös FM Volvoista on ollut melkein samanlaisia. Moottorit nyt on mekaniikaltaan kyllä toimineet jotenkuten, mutta kyllä mielestäni Vålvåjakin on saanut käyttää huollossa milloin mistäkin syystä.
Mutta kun olen sellaisella talolla töissä, jossa ei muunmerkkisiä autoja olekaan, niin minkäpä tuolle itse voit....
Mutta kun olen sellaisella talolla töissä, jossa ei muunmerkkisiä autoja olekaan, niin minkäpä tuolle itse voit....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kirjoitinkin jo kokemuksistani aikaisemmin toisessa topicissa. Meilllä oli töissä pahimmillaan kymmenkunta Actrosta ajossa vm -97-00 2540,43 ja 48 malleja, rahtiliikenteessä. Aivan älyttömästi kaikkea, koneet auki kokoajan, vaihteistot, ilmajousitukset, sähköt yms. Lähes viikoittain hinattiin raatoja milloin missäkin päin Suomea odottamaan osia. Kustakin autosta pidetään kustannusseurantaa ja käytännössä kaksi kertaa kallimpaa oli tuo Actroksen pito vaikkapa Scaniaan verrattuna, juuri kalliiden remonttien ja hinailujen takia. Ei voi sanoin kuvata, miten helpottunut olen, kun enää kaksi viimeistä on ajossa. Unettomat yöt kuorman mulkkauksineen ovat takana.
Samoissa ajoissa olevat scaniat ja volvot pelittävät kuin ei mitään. Normaalit pikkurempat ja huollot ja ainetta tankkiin. Myöskin kuljettajat vierastivat Actrosseja, juuri tämän epävarmuuden takia. Katsokaapa muuten kuorma-autojen myynti-ilmoituksia. Ei paljon -97 Actroksia näy ja jos näkyykin, niin puoli-ilmaisia ovat. Ainakin meiltä lähteneet yksilöt on myyty Afrikkaan tai purettu osiksi. Jännä sinänsä, kun samanikäisiä Scanioita ja Volvoja uitetaan samaan aikaan Suomeen.
Samoissa ajoissa olevat scaniat ja volvot pelittävät kuin ei mitään. Normaalit pikkurempat ja huollot ja ainetta tankkiin. Myöskin kuljettajat vierastivat Actrosseja, juuri tämän epävarmuuden takia. Katsokaapa muuten kuorma-autojen myynti-ilmoituksia. Ei paljon -97 Actroksia näy ja jos näkyykin, niin puoli-ilmaisia ovat. Ainakin meiltä lähteneet yksilöt on myyty Afrikkaan tai purettu osiksi. Jännä sinänsä, kun samanikäisiä Scanioita ja Volvoja uitetaan samaan aikaan Suomeen.
Näin 61-mallisella Jyry-Sisulla harrasteautoilevana kiinnostaisi kuulla kommentteja nykyisten Sisujen toimivuudesta muihin merkkeihin verrattuna. Artturia kun ei kukaan Sisuun verrannut...JARZA kirjoitti:Sama laulu entisessäkin talossa: Oli vähän vanhempia volvoja ja "saappeja" ja sit näitä "uudehkoja" arttureita. Huoltomies kerran laskeskeli kuukauden hinaus laskuja, yhteensä 10 joista 9 kertaa actros ja kerran scania...
kuten vanha mies sanoin Sisusta. " Katoppa poikaa, Sinulla Rolssin kone ja ZF-perä ja Allisonin laatikko. Itekkö oot kopin tehnyt?jallu_ai kirjoitti:Näin 61-mallisella Jyry-Sisulla harrasteautoilevana kiinnostaisi kuulla kommentteja nykyisten Sisujen toimivuudesta muihin merkkeihin verrattuna. Artturia kun ei kukaan Sisuun verrannut...JARZA kirjoitti:Sama laulu entisessäkin talossa: Oli vähän vanhempia volvoja ja "saappeja" ja sit näitä "uudehkoja" arttureita. Huoltomies kerran laskeskeli kuukauden hinaus laskuja, yhteensä 10 joista 9 kertaa actros ja kerran scania...
Sisu on sellainen käsityön näyte..