W124 300 D:n kiihdytysaikoja 50-100 km/h kolmosella.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

W124 300 D:n kiihdytysaikoja 50-100 km/h kolmosella.

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Laittakaa kiihdytysaikoja edellämainitulle välille. Vain kolmesatasien, joko 12 tai 24 venttilikoneille, automaatti tai käsivalintainen. Turbo tai ilman. Säädetty pumppu tai vakio. Mutta mainitkaa vastauksissa edellämainitut auton tiedot. KIITOS. Mittaan itse viikonloppuna.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oma mersu -88 300D käsivalintaisella laatikolla, itse vähän lisätty syöttöä ja ennakko 13 astetta.

Aika pyörii siinä 8,9 sekunnin paikkeilla.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

vielä kiihytellään.... :shock:
kai kalenteri on sopiva ajan otto välinen näille vapareille.
www.thaiklupi.fi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Herääkö se dealerin moottori heti 50 km/h eloon kolmosvaihteella? Minusta toi aika vaikutti aika hyvälle (8,9 s). Eikö se sun pumppu olekaan säädätetty PP-dieselissä? Koitan viikonloppuna kotiväen 300 D (86) ,vakio kaikin puolin, kiihdytysaikoja, mutta aika on varmasti yli 10 sekuntia, kun 60-90 on 7,2 paikkeilla. Eikä moottori herää kolmosella oikein ennen 70 km/h.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se lähtee 50:stä aikalailla miettimättä.
PPDieselillä kulkua saisi lisää, ei tuo savua pukkaa ennenkuin kovemmilla kierroksilla.
Kolmesti kokeilin kuumalla autolla (50 km ajettu), kylmällä (5 km ajettu) meni aikaa sekunti enemmän. :?

Mittasin itse niin, että ajoin tasaista 50 nopeutta > kaasu pohjaan ja kello käyntiin.
Jos aloittaa kiihdyttämisen alempaa ja napsauttaa kelloa 50 kohdalla, aika on parempi.
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Sullon Tiileri auto hyvässä tikissä, kun noin hyviä aikoja saat 12 venalla. :twisted:

Kävin pesemässä auton ja samalla kokeilin kellottaa nokialaisella, sain tämmösiä aikoja automaatilla.

50 -> 90 6.2 sek.
50 -> 100 7.8 sek.

vaihto 2 - 3: lle.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

No pitihän sitä käydä omaaki farkkua härnäämässä.
Aikaa kului 4.4sek 50-100km/h kolmosella kiihdytetäessä (automaatti).
Pumpussa 7mm elementit cooleri asennettu putkistoa muokattu ja ahtoja vähän lisää (vakio turbo). :?
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

En päässyt kokeilemaan viikonloppuna W124 300 D:tä, mutta koitin omalla W123 300 D:llä 50-100km/h 11,5 s (alusta loppuun kolmosella) ja täysin koskematon pumppu. 90 jälkeen kiihtyvyys hidastuu.
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Auto -90 12v manuaali Saksan säädöt+KAT ,savu arvo 0,9.
Mittarinopeutta 50->100, mittarissa heittoo 80km/h +8km/h

-50-100km/h 12,5 s.
-58-108km/h 12,7s.
-60-120km/h 15,8s.

-Videolta kellotettu

Ajettu 275 tkm, 3/4 tankkia,90 kg lihaa päällä.

Tarttis varmaan tehdä jotain?

Pistäkää paremmaksi...
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Vie ehdottomasti pumppu säätöön-saat selvästi paremman kiihtyvyyden ja voi kulutuskin laskea. Mun 83 5-sylinterinen 300 D kiihtyy paremmin eikä ole pumppuun koskettu-se kertoo jo, että sulla on syötöt todella pienellä. Sun autos vastaa tällähetkellä 250 D:tä (säätämätöntä!)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1523
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Väisänen kirjoitti:Auto -90 12v manuaali Saksan säädöt+KAT ,savu arvo 0,9.
Mittarinopeutta 50->100, mittarissa heittoo 80km/h +8km/h

-50-100km/h 12,5 s.
-58-108km/h 12,7s.
-60-120km/h 15,8s.

-Videolta kellotettu

Ajettu 275 tkm, 3/4 tankkia,90 kg lihaa päällä.

Tarttis varmaan tehdä jotain?

Pistäkää paremmaksi...
Nämä muistuttavat melkein omia aikoja... Mullakin on vielä saksan säädöissä, katalysaattorikin löytyy. En ole vielä saanut aikaiseksi käydä siellä PP:llä :oops:
1991 420 SE
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

PRKL. Viikon päästä alkaa loma ja ajelen sinne keski-Suomeen päin,mökiltä olisi vain 200 km PP:lle pitäsköhän,sitten kyllä saisi konkreettisia todisteita tuosta pumpun rukkauksesta.

Taitaa olla välitykset erilaiset vrt. W124 5-speed W123 4-speed? No laiska se silti on?!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Autona 300TD eli 300D farmari automaattivaihteistolla.

60-90km/h 5.0sek :shock: Tässä pakkokolmosella tasasta 60km/h ja siitä kaasu pohjaan. Laatikko vaihtoi kakkoselle ja sit kohta kolmoselle takas.
50-100km/h 9.3sek Sama homma. Eli KD- pienentää vaihdetta kakkoselle.
0-100km/h 11.2sek :D Pakko vaihteilla kierrokset sinne 5500 paikkeille ennen isompaa pykälää :D

Puoli tankkia oli polttoainetta ja muutenkin normaali kuorma. Renkaina 225/245/45/17 Jos ne nyt jotain vaikuttaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väisänen, ilman muuta pumppua säädättämään; menohalut muuttuvat radikaalisti. 8)

Mika.T:n farkku on varsin ripeä.
Nollasta sataan kuulostaa liiankin hyvältä, valehteleeko mittari minkä verran ?
Omalla en ole koskaan kokeillut 0-100.
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mittari valehtelee 100km/h vauhdissa +2km/h. Tosiaan tuo farkku lähtee paikoiltaan varsin kivasti :shock: Tosin tuo 0-100 aika otettiin pakko ykkösellä jarrua vasten lähtien. Farmarin tiheämpi perävälityskin saattaa osaltaan vaikuttaa aikaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tottakai 0-100 aikaa otettaessa pitää lähteä liikkelle niinkuin nopeimmin pääsee.
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Tottakai 0-100 aikaa otettaessa pitää lähteä liikkelle niinkuin nopeimmin pääsee.
Ai vaikka jyrkkään alamäkeenkö? :D Ässä lähtee sataseen varmaankin alle viiteen sekuntiin kun lähdetään Tajunkankaalta Sortavalaan päin. 8)

http://www.tiehallinto.fi/alk/kelikamer ... ra-SM.html

Mäki on jyrkkä vaikka kuvakulma huijaakin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mistä se SINÄ olet oppinut viisastelemaan ? :shock: :lol:
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Mistä se SINÄ olet oppinut viisastelemaan ? :shock: :lol:
Ai kuka? :roll: Minäkö? :roll: :D 8)
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Tosta kiihdyttämisestä tuli mieleen vaan et jostain oon kuullu/lukenu että kuulemma 4% sutimisella saa parhaimman lähdön tai jotain...mites senki nyt sitte saa aikaseks :lol:
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kalle kirjoitti:Tosta kiihdyttämisestä tuli mieleen vaan et jostain oon kuullu/lukenu että kuulemma 4% sutimisella saa parhaimman lähdön tai jotain...mites senki nyt sitte saa aikaseks :lol:
Sano tuossa uutisissa,jotta tänään Orivedellä saattanut tiisselin pyörä sen 4%sutia :D
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Kalle kirjoitti:Tosta kiihdyttämisestä tuli mieleen vaan et jostain oon kuullu/lukenu että kuulemma 4% sutimisella saa parhaimman lähdön tai jotain...mites senki nyt sitte saa aikaseks :lol:
Öljyä renkaille?
Eli suuttimet ja painepullo kehiin... :roll:




:lol:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Väisäselle tiedoksi: välityksistä en tiedä W123 vs. W124 300 D , mutta mun W123 on myös 5-vaihteinen.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

No nyt tuli koitettua kolmosvaihteella säätämätöntä 300 D W124 käsivaihteinen. 50-100km/h
9,5 s. Ei tunnu tuokaan kiihtyvyys oikein miltään, mutta autohan on äänetön ja tanakka.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

tontoboy kirjoitti:No pitihän sitä käydä omaaki farkkua härnäämässä.
Aikaa kului 4.4sek 50-100km/h kolmosella kiihdytetäessä (automaatti).
Pumpussa 7mm elementit cooleri asennettu putkistoa muokattu ja ahtoja vähän lisää (vakio turbo). :?
Jos saa antaa pientä ja lompakkoa(josain vaiheesa)säästävää vinkkiä,
nii vaiha se vakio turpo hyvän sään aikana pois sieltä :roll:
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Pariki ehdokasta ois sais vain pakosarjan väännettyä...
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Vastaa Viestiin