w123 300TDT pumppuasiaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

w123 300TDT pumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

saako tuosta pumpusta hyvän jos vie mynään vai onko parempia vaihtoehtoja? siis pumpuksi parempia aihioita, mynään menee joka tapauksessa.
entä mikä pultti sieltä takakannesta pilkistää, avainväli 13 tai 14mm, onko tyhjäkäynnin hienosäätö vai mikä?
on eri paikassa kuin vaparissa jos tuo tyhjäkäynnin hienosäätö olis :roll:

tälläisiä noviisi utelee näin aluksi..

uus pakosarja on miltein valmis, ja ahtimeksi tulossa GT37v.
cooleri vielä puuttuu/ muokkaamatta sopivaksi.

edit: veskola: Käsittääkseni tähän piti liittää kuva
Kuva
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

w123 300TDT pumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

kiitoksia veskolalle kuvan laitosta.

sitten kun joku mulle vielä kertoisi tuosta pultista joka näkyy pumpunperseen ja öljynsuotimen välissä. :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

ei oikein saa selvää tuosta kuvasta mihin kohtaa tuo pultti menee,luulisin että on joskus menny takakannen kiinnitys pultista kierteet ja tehty uudet 8milliseksi ja kun ei ole löytyny tarpeeks lyhyttä pulttia niin on käytetty muttereita prikkoina :roll:
niitä takakannen pultteja kannattaa kiristää varovasti ettei mene kierteet,tuntuvat korkkaavan tosi helposti :x
jos se takimmainen pumpun kiinnityspultti on paikallaan niin on tosi v..........n irrotaa tossa vanhemmassa kun se syöttöpumppu on pitempi :(
ML W164
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

jahats, ja kannattaa käyä hakemassa lähimmästä pulttiliikkeestä siihen kanteen kuusiokolopultit. onnistuu noin 10000000000x paremmin sen takakannen irroitus, ja varsinki kiinnitys :)
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

voisihan tuo olla jonkun rakentama ulkoinen kierrosten säätö :idea: :roll:
ML W164
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

pumpusta

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Teppo L kirjoitti:voisihan tuo olla jonkun rakentama ulkoinen kierrosten säätö :idea: :roll:
eikös se silloin olis keskellä takakantta?
tuo on kuskin lokasuojan puoleisessa reunassa. ja näyttäisi osuvan samoille kohille kun pumpun kyljessä oleva "pullistus"...
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Taitaa olla syötönsäätöruuvi, edellyttäen että tuo pumppu on MV-mallinen. Muistaakseni meni niin, että kiristäminen lisää syöttöä. Tosin mitään mullistavaa eroa ei tuosta pyörittämällä synny, muttä vähän lisää mustaa kuitenkin. 8)
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

w123 300TDT pumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Perttu K kirjoitti:Taitaa olla syötönsäätöruuvi, edellyttäen että tuo pumppu on MV-mallinen. Muistaakseni meni niin, että kiristäminen lisää syöttöä. Tosin mitään mullistavaa eroa ei tuosta pyörittämällä synny, muttä vähän lisää mustaa kuitenkin. 8)
se pienikin musta olis tervetullut lisä, nyt ei savuta ollenkaan. ei kyllä kuljekaan..
niin ja käsittääkseni tuo on juuri MV-pumppu..
onkohan siitä kellään mitn hyvää sanottavaa?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Ruuvaa kierteet pohjaan ja tarkkaile tilannetta :)
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

w123 300TDT pumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Perttu K kirjoitti:Taitaa olla syötönsäätöruuvi, edellyttäen että tuo pumppu on MV-mallinen. Muistaakseni meni niin, että kiristäminen lisää syöttöä. Tosin mitään mullistavaa eroa ei tuosta pyörittämällä synny, muttä vähän lisää mustaa kuitenkin. 8)
ainakin paikoillaan polkastessa antoi enemmän savua kun avasi ton ruuvin täysin auki.
mitenkäs tuo ahtopaineentunnistin, sen keskellä on ruuvi.
mitä siitä tapahtuu ja mihin suuntaan kiertäen?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siitä säädetään ahdonalainen syöttö. kummalle puolelle "kelloa" menee ahtopaine? siitä riippuu että kumpaan suuntaan sitä ruuvia pitää kääntää. Mutta kokeilemallahan se kyllä selviää.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

w123 300TDT pumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

tuli ruuvailtua ja tosiaan oli vaikutustakin.
ekaks kiersin aivan kiinni, paikallaan ei mitn ihmeitä mutta kun piti ajamaan lähteä ni eipä mersu oikein halunnu kiihtyä..
sitten toinen ääriasento ja rupesi kulkemaan kuten ennenkin, ei siis mainittavaa parannusta :roll:
no seuraavaksi hukkista tiukemmalle, no joo tosi fiksua, paineet nousi ajossa 1,5bar että tärähti mutta eipä halunnu kulkea silti.
ei saa ruokaa tarpeeksi ja pakopaineetkin kävi varmaan kivoissa lukemissa kun ahdin on joku nyrkinkokoinen kkk.

mitenkäs muuten onko tuon vakio kkk:n pulttijako sama kuin garretin t03?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

paljon on se pulttijako siinä orkkis pakosarjassa. Mulla on tallissa garretin T04. Vois käyä mittaamassa pulttijaon.

EDIT: Laipan leveys suunnassa pultti väli on 86mm ja pystysuunnassa 45mm. nämä siis pultin keskeltä keskelle. Ja ahdin T04. Onko T03:sessa pienempi laippa?
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

pakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Mika.T kirjoitti:paljon on se pulttijako siinä orkkis pakosarjassa. Mulla on tallissa garretin T04. Vois käyä mittaamassa pulttijaon.

EDIT: Laipan leveys suunnassa pultti väli on 86mm ja pystysuunnassa 45mm. nämä siis pultin keskeltä keskelle. Ja ahdin T04. Onko T03:sessa pienempi laippa?
to3 laipassa on sama jako kuin to4, mutta tarttis tietää paljonko on tossa orkkis sarjassa?
auto on päivittäisessä ajossa ni en oikein vois ahdinta tempaista pöydälle mittausta varten.

kenelläkään tietoa?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Vastaa Viestiin