Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui kesken
W124 konepellin säätö
W124 konepellin säätö
Tuttu asia varmasti monelle, 124:sen nokkapellin takareuna alkaa pikkuhiljaa erkanemaan muusta autosta.
Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui kesken
Onko lokasuojan alla olevissa linkuissa vielä säätö mahdollisuutta vai mikäpä avuksi?Mistä yleensäkin tuo ajan myötä kasvava rako johtuu, onko mekanismissa jotain puslia jotka kuluu vai...?
Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui kesken
- Henri Junkkala
- Perustaja

- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Samma här
Miitissä tuota mekanismia ohimennen katseltiinkin koska allekirjoittaneella on ihan sama ongelma; rako kuskin puolen takareunassa on melkoinen.
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta ongelman ratkaisuun? Ainakin ongelman kanssa painiskelevia riittänee...
Henkka
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta ongelman ratkaisuun? Ainakin ongelman kanssa painiskelevia riittänee...
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Etulokasuojan ja konepellin rako....
Itselläni on myös "marsussa" 230E W124 -88 samaa vikaa, mutta se johtuu omalla kohdallani siitä, että vaihdatutin etulokasuojat ruostevaurion takia uusiin. Maalari/peltiseppä perhana kun laittoi tarvikelokasuojat, jotka eivät todellakaan istu paikoilleen niinkuin alkuperäiset.
Hanttimiehen puolelle etulokasuoja/konepelti istui aivan täydellisesti kohdalleen, mutta kuskin puolelle ei......
No nyt olen ostanut alkuperäisen lokasuojan käytettynä(A1) ja se odotaa vaihtoa.....
Alkuperäisen ja tarvikelokasuojan hintaero on aika "huomattava" kuitenkin. Muistaakseni nuo tarvikelokasuojat maksoivat yhteensä 100€ kun taas originaalit olisivat olleet 200€/kpl.
Ett sillai tääll raumall...
Hanttimiehen puolelle etulokasuoja/konepelti istui aivan täydellisesti kohdalleen, mutta kuskin puolelle ei......
No nyt olen ostanut alkuperäisen lokasuojan käytettynä(A1) ja se odotaa vaihtoa.....
Alkuperäisen ja tarvikelokasuojan hintaero on aika "huomattava" kuitenkin. Muistaakseni nuo tarvikelokasuojat maksoivat yhteensä 100€ kun taas originaalit olisivat olleet 200€/kpl.
Ett sillai tääll raumall...
ei varmaa tietoa..
Olen kuullut joskus jostain, että W124:ssa konepelti nousee iän myötä ylöspäin, koska jotkin kiinnikkeet/jouset/pidikkeet (en itse tiedä) kuoleentuvat tai kuluvat. Kuulemma hyvä merkki jos konepellin takareuna on koholla. Silloin ainakaan autolla ei ole ajettu keulakolaria...
En siis ole todellakaan varma tästä jutusta, mutta laitoinpahan esille, ku ei tuo kommenttien runsaus päätä huimannut...
En siis ole todellakaan varma tästä jutusta, mutta laitoinpahan esille, ku ei tuo kommenttien runsaus päätä huimannut...
Sääntö ja poikkeus?
Tätä samaa huhuntynkää on ollut liikkeellä ja siitä takareunan rakosen heitosta voi käpälöimättömässä konepellissä määritellä jopa kokonaisajomäärän => 1 mm / 100.000 km
Sen verran usein asiasta on tullut kuultua, että jos kyse ei ole erittäin sitkeästä urbaanilegendasta, niin väitteessä saattaa olla oikeasti perääkin.
Sen verran usein asiasta on tullut kuultua, että jos kyse ei ole erittäin sitkeästä urbaanilegendasta, niin väitteessä saattaa olla oikeasti perääkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- samisalama
- Vakiokalustoa

- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W124 konepellin säätö
Sama vika täälläkinpäin. Aiheen aloituksesta on aikaa, mutta minulle ajankohtainen. Onko lokasuojan alla säätövaraa siellä, mihin saranat tulee kiinni?AM kirjoitti:Tuttu asia varmasti monelle, 124:sen nokkapellin takareuna alkaa pikkuhiljaa erkanemaan muusta autosta.
Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui keskenOnko lokasuojan alla olevissa linkuissa vielä säätö mahdollisuutta vai mikäpä avuksi?
Niin, ja voiko konepellin etureunaa säätää alaspäin? Itse konepellistä? Lukossa ei taida olla säätöjä?
Apuja tarvitaan...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
- samisalama
- Vakiokalustoa

- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W124 konepellin säätö
Kyllä lokarin alla on säätöä saranan kiinnityksessä ja yleensä sieltä joutuukin säätämään aina sen.AM kirjoitti:Tuttu asia varmasti monelle, 124:sen nokkapellin takareuna alkaa pikkuhiljaa erkanemaan muusta autosta.
Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui keskenOnko lokasuojan alla olevissa linkuissa vielä säätö mahdollisuutta vai mikäpä avuksi?Mistä yleensäkin tuo ajan myötä kasvava rako johtuu, onko mekanismissa jotain puslia jotka kuluu vai...?
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
Re: ei varmaa tietoa..
Kyllä oikeassa olet se nousee ajanmyötä,kolarikorjaksessa joutuu aika usein säätää sen ei muuten auto kelpais kenellekkään,eikä ilkeäis jättää reuhottamaan ylös peltiä.Tero Y kirjoitti:Olen kuullut joskus jostain, että W124:ssa konepelti nousee iän myötä ylöspäin, koska jotkin kiinnikkeet/jouset/pidikkeet (en itse tiedä) kuoleentuvat tai kuluvat. Kuulemma hyvä merkki jos konepellin takareuna on koholla. Silloin ainakaan autolla ei ole ajettu keulakolaria...
En siis ole todellakaan varma tästä jutusta, mutta laitoinpahan esille, ku ei tuo kommenttien runsaus päätä huimannut...
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
...
no tulipahan nyt sitten selville sekin mistä se johtuu...ihmeellistä se vaan on että äiteen autolla on sitten ajettu 0km...ja ei ole rukattu eikä ole maalattu varmuudella...ollu meillä jo sen verta kauan...isän ja mun mecceristä kyllä on noussut pelli...
- samisalama
- Vakiokalustoa

- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
No saatana! Nyt niittejä poraan!Mika.T kirjoitti:Se konepellin nuoseminen johtuu saranan niittauksien kulumisesta kun pelti auotaan. omassa levis koko sarana toissapäivänä. oli noin 15cm! koholla kuskin puolen takareunaPorasin 8mm reiän niittauksen läpi ja laitoin pultin. eipä oo pelti enää koholla
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Kyllä124:n lokarin alta paljastuu saranan kiinnitys pultit niistä saa säädettyä mut on aika hankalassa paikassa kolari korjaksessa on helppo säätää ku lokari on irti sit sovittaa lokarilla milloin on tarpeeks mut säätö on.on tullut työn puolesta tullut useampi mersu korjattua...epk kirjoitti:ainakaan 124:ssa ei ole säätöä lokarin alla.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
No pirhana, ku itellä on vähän samaa ongelmaa, ja vääntelin konepellin ja saranamekanismin välisiä kiinnityspultteja, niin eihän niillä saanu ongelmaa poistettua. Mulla on pelti edestä lamppuihin verrattuna suorassa, mutta takaa saranoiden kohdalta hanttarin puolelta sen 1cm koholla. No mulla on tuo vaihtopeltikin, että tiiä sitten onko heti alkuaan asennettu päin peetä. Onko tuo 124:n (coupen) lokarin irroittaminen vaikea homma?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
-300 CE-
- samisalama
- Vakiokalustoa

- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Nokkapellin saranat juu kuluu ja jossei säätövara riitä niin helpommalla pääsee ku vaihtaa ne saranat toisiin!Vaihdettiin kaverille ni rupes luukku oleen mallillaan
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"



