Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui kesken

Sama vika täälläkinpäin. Aiheen aloituksesta on aikaa, mutta minulle ajankohtainen. Onko lokasuojan alla säätövaraa siellä, mihin saranat tulee kiinni?AM kirjoitti:Tuttu asia varmasti monelle, 124:sen nokkapellin takareuna alkaa pikkuhiljaa erkanemaan muusta autosta.
Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui keskenOnko lokasuojan alla olevissa linkuissa vielä säätö mahdollisuutta vai mikäpä avuksi?
Kyllä lokarin alla on säätöä saranan kiinnityksessä ja yleensä sieltä joutuukin säätämään aina sen.AM kirjoitti:Tuttu asia varmasti monelle, 124:sen nokkapellin takareuna alkaa pikkuhiljaa erkanemaan muusta autosta.
Jonkin aikaa sitten yritin säätää, hieman rako pieneni ,mutta säätövara loppui keskenOnko lokasuojan alla olevissa linkuissa vielä säätö mahdollisuutta vai mikäpä avuksi?Mistä yleensäkin tuo ajan myötä kasvava rako johtuu, onko mekanismissa jotain puslia jotka kuluu vai...?
Kyllä oikeassa olet se nousee ajanmyötä,kolarikorjaksessa joutuu aika usein säätää sen ei muuten auto kelpais kenellekkään,eikä ilkeäis jättää reuhottamaan ylös peltiä.Tero Y kirjoitti:Olen kuullut joskus jostain, että W124:ssa konepelti nousee iän myötä ylöspäin, koska jotkin kiinnikkeet/jouset/pidikkeet (en itse tiedä) kuoleentuvat tai kuluvat. Kuulemma hyvä merkki jos konepellin takareuna on koholla. Silloin ainakaan autolla ei ole ajettu keulakolaria...
En siis ole todellakaan varma tästä jutusta, mutta laitoinpahan esille, ku ei tuo kommenttien runsaus päätä huimannut...
No saatana! Nyt niittejä poraan!Mika.T kirjoitti:Se konepellin nuoseminen johtuu saranan niittauksien kulumisesta kun pelti auotaan. omassa levis koko sarana toissapäivänä. oli noin 15cm! koholla kuskin puolen takareunaPorasin 8mm reiän niittauksen läpi ja laitoin pultin. eipä oo pelti enää koholla
Kyllä124:n lokarin alta paljastuu saranan kiinnitys pultit niistä saa säädettyä mut on aika hankalassa paikassa kolari korjaksessa on helppo säätää ku lokari on irti sit sovittaa lokarilla milloin on tarpeeks mut säätö on.on tullut työn puolesta tullut useampi mersu korjattua...epk kirjoitti:ainakaan 124:ssa ei ole säätöä lokarin alla.