pumpun voitelu-tehoja lisää
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Pena kirjoitti:Tietenkin jokaisen asia mitä tankkiin laittaa. Vaikka karjalanpaistia, jos hyvältä tuntuu.

Karjalanpaistista puheenollen, isäsin eilen täyteen tankkiin mopoöljyä 2dl. Saatana, kun rupesi savuttamaan! Ei mitään paskaöljyä ollut, vaan synteettistä. Tais olla vika kerta...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
No nyt tänne on kyllä päässyt jotain pirkkaniksejä. Mulle on sama minkä väristä mikäkin lisäaine on. Ei poliisi tuomitse värin peruteella vaikka saatta vähän asenteellinen ollakkin
Kumma että kukaan muu ei tätä naftan ja mopoölyn lantraamista ole tämän enemmän kommentoinut. Todennäköisesti vanhan nokivasaran läpi menee vaikka tankkiin lisätyt oljyvaihdosta jääneet öljyt.
Uudemmssa konetyypissä ylimääräinen rasva vaan tukkii paikat.
Se että 2T oljy lisäisi tehoja on kyllä trolli. ( ei pidä ottaa hernettä, kaipaan vai perusteluja
)
Tämä 2T öljynlisäys on tullut esiin jo monella palstalla mutta kukaan ei ole oikein perustellusti osoittanut faktoja sen puolesta. Ainoa sellainen "ehkä" idea on ollut ajatus lisätä tilkka 2T öjyä venee naftatankkiin, koska niissä käytetään usemmiten lisäaineetonta löpöä. (jatkossa kai löpön laatu vieläkin heikkenee)

Kumma että kukaan muu ei tätä naftan ja mopoölyn lantraamista ole tämän enemmän kommentoinut. Todennäköisesti vanhan nokivasaran läpi menee vaikka tankkiin lisätyt oljyvaihdosta jääneet öljyt.

Se että 2T oljy lisäisi tehoja on kyllä trolli. ( ei pidä ottaa hernettä, kaipaan vai perusteluja

Tämä 2T öljynlisäys on tullut esiin jo monella palstalla mutta kukaan ei ole oikein perustellusti osoittanut faktoja sen puolesta. Ainoa sellainen "ehkä" idea on ollut ajatus lisätä tilkka 2T öjyä venee naftatankkiin, koska niissä käytetään usemmiten lisäaineetonta löpöä. (jatkossa kai löpön laatu vieläkin heikkenee)
W210 290TD T
Perusteena on ollut jossain näiden nykyisten polttoaineiden rikittömyys mutta onko 2T -öljystä oikeasti apua niin mene ja tiedäTämä 2T öljynlisäys on tullut esiin jo monella palstalla mutta kukaan ei ole oikein perustellusti osoittanut faktoja sen puolesta. Ainoa sellainen "ehkä" idea on ollut ajatus lisätä tilkka 2T öjyä venee naftatankkiin, koska niissä käytetään usemmiten lisäaineetonta löpöä. (jatkossa kai löpön laatu vieläkin heikkenee)


--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
kyllä se vaikuttaa ainakin käyntiääneen vanhemmissa vehkeissä jonka suihkut ei ole aivan tikissään enää!
nyky polttoaineissahan yhä vaan vähemmän voitelevia ainesosia!
esim. W123 valmistus vuosina siellä diiselissä on ollu kaikki rikit sun muut naftat sekaisin jotka ovat toimineet voiteluaineena
tehonlisäyksestä en osaa sanoa varmuutta mutta kyllähän se auttaa suihkujen avautumista jos sattuu olemaan vaikka semmoinen peli joka on seissyt pitkään tai jossa on väljät ja paljon ajetut suihkun kärjet jotka yrittävät "hirttää"
uudemmat eivät varmaan öljyä kaipaa polttoaineeseen,mutta eise näissä vanhemmissa pahaksikaan ole
nyky polttoaineissahan yhä vaan vähemmän voitelevia ainesosia!
esim. W123 valmistus vuosina siellä diiselissä on ollu kaikki rikit sun muut naftat sekaisin jotka ovat toimineet voiteluaineena

tehonlisäyksestä en osaa sanoa varmuutta mutta kyllähän se auttaa suihkujen avautumista jos sattuu olemaan vaikka semmoinen peli joka on seissyt pitkään tai jossa on väljät ja paljon ajetut suihkun kärjet jotka yrittävät "hirttää"
uudemmat eivät varmaan öljyä kaipaa polttoaineeseen,mutta eise näissä vanhemmissa pahaksikaan ole

ML W164
En osaa sanoa lisääkö 2-T öljy tehoja kun niitä on muutenkin niin julmasti 200d:ssä
Se on kuitenkin ihan fakta juttu, että kone käy todella kauniimmin ja tasaisemmin parin desin jälkeen kun öljyä lisää tankilliseen, ainakin talvilaadussa.
Taksi miehiltä kuultua juttua ja miksen uskoisi ammattimiehiä jotka ajavat tuhansia kilometrejä viikossa
Paljon ajettu Mersu jossa ei ole käytetty 2-T öljyä niin siitähän sitä faktaa saa kun kurvaa huoltiksen kautta.
Siihen en kovin äkkiä usko jos pari desiä hurauttaa tankilliseen niin alkaisi auto sauhuttamaan, kyllä se sit on jo sauhuttanut aiemminkin....
Se on kuitenkin ihan fakta juttu, että kone käy todella kauniimmin ja tasaisemmin parin desin jälkeen kun öljyä lisää tankilliseen, ainakin talvilaadussa.
Taksi miehiltä kuultua juttua ja miksen uskoisi ammattimiehiä jotka ajavat tuhansia kilometrejä viikossa
Paljon ajettu Mersu jossa ei ole käytetty 2-T öljyä niin siitähän sitä faktaa saa kun kurvaa huoltiksen kautta.
Siihen en kovin äkkiä usko jos pari desiä hurauttaa tankilliseen niin alkaisi auto sauhuttamaan, kyllä se sit on jo sauhuttanut aiemminkin....
Nesteen herroilta kuultua: rikin poiston (joka on siis yleinen ilmansuojelullinen yms. tavoite) yhteydessä myös voitelevia komponentteja poistuu. Tämän johdosta taas naftaan erikseen lisätään voitelevia osia. Edelleen, jos esim. naftan samepistettä joudutaan laskemaan matalissa lämpötiloissa lisäämällä notkeampaa tavaraa joukkoon, ei lisätyn 2-t öljyn voitelukyky uusissa moottoreissa välttämättä riitä ruiskutusjärjestelmän korkeiden paineiden johdosta.PaHa kirjoitti: Ja sitte... rikin poistolla on pyritty juuri parempaan voiteluun, josta asiat ei vielä nykyäänkään olla varmaa onko hyväksi vai ei..
Sen verran on kokemuste et vanha w123 240d alkoo pitään jonkunmoista nakutusta "ammattimiehelle" sitä kiireellä näyttämään joka totes et suutin kilkutta et paas poika 2-t öljyä tankkiin.No eikun puoleen tankkia 3desiä mopoöljyä ja muutaman kymmenen kilsan ajon jälkeen käyntiääni oli taas ok.
en kyllä noihin uusiin vehkeisiin alkas enää työntämään
omaani sillontällöin lurautan tilkan tankatessa
en kyllä noihin uusiin vehkeisiin alkas enää työntämään

W124 300D aut -89
2T Bike
Tekisköhän tällä mitään näiden dieseleiden voitelussa. Surffasin teboilin sivuilta tälläisen 2T-öljyn. Onko kukaan kokeillut?
Ainakin useimmiten kuulee valituksia karstoittumisesta savunmuodostuksesta tms. lieveilmiöistä. Onkohan tuo sitten täys vai ½synteettistä?Teboil kirjoitti: 2T Bike
Teboil 2T Bike JASO: FC, API TC, ISO-L-EGD, ISO: GD++, Husqvarna, Piaggio Hexagon. Teboil 2T Bike on täyssynteettinen 2-tahtimoottoriöljy moottoripyöriin, skoottereihin, mopoihin ja moottorisahoihin. Se antaa erinomaisen kulumissuojan raskaasti kuormitetuille ja tehokkaille 2-tahtimoottoreille. Sillä on vähäinen savunmuodostustaipumus ja se pitää männät, pakokanavat ja sytytystulpat puhtaina. Se sopii sekä tuore- että seosvoiteluun.
en tiä noista 2t öljyistä, mutta nitrometanooli ainaski tasas ja hiljensi monkkarin käyntiä, ehkä se kävis pensa mekkeriinkin?? tarkotuksena oli saada lisäpotkua, mutta kaasari oli niin piäni, että ei siihen auttanu. siis mitä litkuja te sinne tankkiin ny laitatte 2t öljyä vai moottoriöljyä? synteettistä vai 1/2 synteettistä? vai mineraaliöljyä vai mitä? onko jollain antaa jotain faktaa noista öljyn tuomista "hyödyistä"? voishan sitä testata, jos joku kertois että onko siitä oikeesti mitään hyätyä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 2T Bike
Onko kukaan kerennyt kokeilemaan? Katsastus lähenee mulla joten nyt ei passaa tehdä kokeiluja.Teboil kirjoitti:2T Bike
^Laitoin mobilin mineraalioilia 5 desiä tankilliseen. Käynti pehmeni.
En usko että alle 1% sekoitussuhteella on kovinkaan suurta eroa päästöihin. Kun tuo 2-t öljy taitaa palaakin aika puhtaasti. Liikaa jos käyttää, niin kaipa se sauhuttaakin. Itse en ole huomannut näkyvää savua lainkaan.
En usko että alle 1% sekoitussuhteella on kovinkaan suurta eroa päästöihin. Kun tuo 2-t öljy taitaa palaakin aika puhtaasti. Liikaa jos käyttää, niin kaipa se sauhuttaakin. Itse en ole huomannut näkyvää savua lainkaan.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Re: 2T Bike
On tuota 2t bike öljyä tullu pistettyä, ei mulla ainakaan ihmeemmin ruvennu svutteleen, käynti ääni pehmeni hiemanDunkelblau123 kirjoitti:Onko kukaan kerennyt kokeilemaan? Katsastus lähenee mulla joten nyt ei passaa tehdä kokeiluja.Teboil kirjoitti:2T Bike

laitan 115 3.0 ja ferguson 35 tankilliseen silloin tällöin litran moottori öljyä 10w 30 eli noin 0,5-2 % ei ole tukkoon mennyt voitelee mielestäni pumppua ja suojaa varsinkin kun seisoo pitkään. öljy maksaa pari euroa litra allekin tarjouksesta diesel noin euro ei ole kallista polttaa öljyä dieselin tai poltto öljyn seassa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp