pumpun voitelu-tehoja lisää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Väri ei ole ongelma, äsken se, joka totes, että "valohoito" auttaa, puhui totta. Kokeilkaapa, ens kesänä läpinäkyvä /ei tartte olla kirkas) kannu aurinkoon seisoon. Kyllä punotus lakkaa...

Mutta jos siellä on muita(kin) aineita, jotka pystytään tunnistamaan niin... Sepä se.
Tiedät paikan, kokeile
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Ei tarvitse mitään lisävoiteluaineita dieselin sekaan. Riittävän voitelun antaa polttoaine itsessään. Kaksitahtiölyt lisäävät vain karstoitusta ja savutusta.

Tietenkin jokaisen asia mitä tankkiin laittaa. Vaikka karjalanpaistia, jos hyvältä tuntuu.
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Pena kirjoitti:Tietenkin jokaisen asia mitä tankkiin laittaa. Vaikka karjalanpaistia, jos hyvältä tuntuu.
:mrgreen:

Karjalanpaistista puheenollen, isäsin eilen täyteen tankkiin mopoöljyä 2dl. Saatana, kun rupesi savuttamaan! Ei mitään paskaöljyä ollut, vaan synteettistä. Tais olla vika kerta...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

No nyt tänne on kyllä päässyt jotain pirkkaniksejä. Mulle on sama minkä väristä mikäkin lisäaine on. Ei poliisi tuomitse värin peruteella vaikka saatta vähän asenteellinen ollakkin :wink:

Kumma että kukaan muu ei tätä naftan ja mopoölyn lantraamista ole tämän enemmän kommentoinut. Todennäköisesti vanhan nokivasaran läpi menee vaikka tankkiin lisätyt oljyvaihdosta jääneet öljyt. 8) Uudemmssa konetyypissä ylimääräinen rasva vaan tukkii paikat.

Se että 2T oljy lisäisi tehoja on kyllä trolli. ( ei pidä ottaa hernettä, kaipaan vai perusteluja :roll: )

Tämä 2T öljynlisäys on tullut esiin jo monella palstalla mutta kukaan ei ole oikein perustellusti osoittanut faktoja sen puolesta. Ainoa sellainen "ehkä" idea on ollut ajatus lisätä tilkka 2T öjyä venee naftatankkiin, koska niissä käytetään usemmiten lisäaineetonta löpöä. (jatkossa kai löpön laatu vieläkin heikkenee)
W210 290TD T
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Tämä 2T öljynlisäys on tullut esiin jo monella palstalla mutta kukaan ei ole oikein perustellusti osoittanut faktoja sen puolesta. Ainoa sellainen "ehkä" idea on ollut ajatus lisätä tilkka 2T öjyä venee naftatankkiin, koska niissä käytetään usemmiten lisäaineetonta löpöä. (jatkossa kai löpön laatu vieläkin heikkenee)
Perusteena on ollut jossain näiden nykyisten polttoaineiden rikittömyys mutta onko 2T -öljystä oikeasti apua niin mene ja tiedä :) Kyllä mä lorautin silloin tällöin 2T öljyä tankkiin kun dieselillä ajoin ja talvilaadulla, tieteellisesti en pysty mitään hyödystä sanomaan mutta käytännössä TUNTUI siltä että käynti pehmeni ja ehkä sitä potkuakin pikkasen oli enempi :lol:
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

kyllä se vaikuttaa ainakin käyntiääneen vanhemmissa vehkeissä jonka suihkut ei ole aivan tikissään enää!
nyky polttoaineissahan yhä vaan vähemmän voitelevia ainesosia!
esim. W123 valmistus vuosina siellä diiselissä on ollu kaikki rikit sun muut naftat sekaisin jotka ovat toimineet voiteluaineena :roll:
tehonlisäyksestä en osaa sanoa varmuutta mutta kyllähän se auttaa suihkujen avautumista jos sattuu olemaan vaikka semmoinen peli joka on seissyt pitkään tai jossa on väljät ja paljon ajetut suihkun kärjet jotka yrittävät "hirttää"
uudemmat eivät varmaan öljyä kaipaa polttoaineeseen,mutta eise näissä vanhemmissa pahaksikaan ole :lol:
ML W164
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

En osaa sanoa lisääkö 2-T öljy tehoja kun niitä on muutenkin niin julmasti 200d:ssä
Se on kuitenkin ihan fakta juttu, että kone käy todella kauniimmin ja tasaisemmin parin desin jälkeen kun öljyä lisää tankilliseen, ainakin talvilaadussa.

Taksi miehiltä kuultua juttua ja miksen uskoisi ammattimiehiä jotka ajavat tuhansia kilometrejä viikossa
Paljon ajettu Mersu jossa ei ole käytetty 2-T öljyä niin siitähän sitä faktaa saa kun kurvaa huoltiksen kautta.

Siihen en kovin äkkiä usko jos pari desiä hurauttaa tankilliseen niin alkaisi auto sauhuttamaan, kyllä se sit on jo sauhuttanut aiemminkin....
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Liekö tossa LUUKAKSESSA vikaa kun se ei sauhuttele vaikka laittaakin öljyä sekaan,tosin en laita sitä desiä litraan naftaa.eipä tuo savua ilman öljyäkää.TERE
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jallu_ai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 06.03.2005 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja jallu_ai »

PaHa kirjoitti: Ja sitte... rikin poistolla on pyritty juuri parempaan voiteluun, josta asiat ei vielä nykyäänkään olla varmaa onko hyväksi vai ei..
Nesteen herroilta kuultua: rikin poiston (joka on siis yleinen ilmansuojelullinen yms. tavoite) yhteydessä myös voitelevia komponentteja poistuu. Tämän johdosta taas naftaan erikseen lisätään voitelevia osia. Edelleen, jos esim. naftan samepistettä joudutaan laskemaan matalissa lämpötiloissa lisäämällä notkeampaa tavaraa joukkoon, ei lisätyn 2-t öljyn voitelukyky uusissa moottoreissa välttämättä riitä ruiskutusjärjestelmän korkeiden paineiden johdosta.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Sen verran on kokemuste et vanha w123 240d alkoo pitään jonkunmoista nakutusta "ammattimiehelle" sitä kiireellä näyttämään joka totes et suutin kilkutta et paas poika 2-t öljyä tankkiin.No eikun puoleen tankkia 3desiä mopoöljyä ja muutaman kymmenen kilsan ajon jälkeen käyntiääni oli taas ok.
en kyllä noihin uusiin vehkeisiin alkas enää työntämään :idea: omaani sillontällöin lurautan tilkan tankatessa
W124 300D aut -89
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

2T Bike

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Tekisköhän tällä mitään näiden dieseleiden voitelussa. Surffasin teboilin sivuilta tälläisen 2T-öljyn. Onko kukaan kokeillut?
Teboil kirjoitti: 2T Bike

Teboil 2T Bike JASO: FC, API TC, ISO-L-EGD, ISO: GD++, Husqvarna, Piaggio Hexagon. Teboil 2T Bike on täyssynteettinen 2-tahtimoottoriöljy moottoripyöriin, skoottereihin, mopoihin ja moottorisahoihin. Se antaa erinomaisen kulumissuojan raskaasti kuormitetuille ja tehokkaille 2-tahtimoottoreille. Sillä on vähäinen savunmuodostustaipumus ja se pitää männät, pakokanavat ja sytytystulpat puhtaina. Se sopii sekä tuore- että seosvoiteluun.
Ainakin useimmiten kuulee valituksia karstoittumisesta savunmuodostuksesta tms. lieveilmiöistä. Onkohan tuo sitten täys vai ½synteettistä?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Olen kokeillut vain tebikan self mix:iä, savutti hieman.
Tuo voisi olla seuraavan kokeilun arvoinen öljy.
Suuttimet tykkää!
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en tiä noista 2t öljyistä, mutta nitrometanooli ainaski tasas ja hiljensi monkkarin käyntiä, ehkä se kävis pensa mekkeriinkin?? tarkotuksena oli saada lisäpotkua, mutta kaasari oli niin piäni, että ei siihen auttanu. siis mitä litkuja te sinne tankkiin ny laitatte 2t öljyä vai moottoriöljyä? synteettistä vai 1/2 synteettistä? vai mineraaliöljyä vai mitä? onko jollain antaa jotain faktaa noista öljyn tuomista "hyödyistä"? voishan sitä testata, jos joku kertois että onko siitä oikeesti mitään hyätyä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Tänään laitoin viimeksi tebikan 2T mix:iä, mineraali 2T öljy.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: 2T Bike

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Teboil kirjoitti:2T Bike
Onko kukaan kerennyt kokeilemaan? Katsastus lähenee mulla joten nyt ei passaa tehdä kokeiluja.
Avatar
JuMu S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 09.08.2005 16:26
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mobil Extra 2T:tä on nyt tullut liruteltua se reilu desi aina tankkiin. Ja kyllä muuten talvilaadulla on tyhjäkäynnin äänessä hienoinen ero. Mitenköhän toi mopoöljy katsastuksessa vaikuttaa?

Ei silminnähden savuta sen enempää, mutta mutta ja mutta...
Suomalainen häviää aina!
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Laitoin mobilin mineraalioilia 5 desiä tankilliseen. Käynti pehmeni.
En usko että alle 1% sekoitussuhteella on kovinkaan suurta eroa päästöihin. Kun tuo 2-t öljy taitaa palaakin aika puhtaasti. Liikaa jos käyttää, niin kaipa se sauhuttaakin. Itse en ole huomannut näkyvää savua lainkaan.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Re: 2T Bike

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Dunkelblau123 kirjoitti:
Teboil kirjoitti:2T Bike
Onko kukaan kerennyt kokeilemaan? Katsastus lähenee mulla joten nyt ei passaa tehdä kokeiluja.
On tuota 2t bike öljyä tullu pistettyä, ei mulla ainakaan ihmeemmin ruvennu svutteleen, käynti ääni pehmeni hieman :wink:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Olen käyttänyt kuorma-autoissa 100 litraa kohti 1 litra 2 t öljy seosta talvisin silloin tällöin, tuntuu vaan että sen takia kuluu enemmän tuota naftaa, outo huomio, voisko pitää paikkaansa, juoksee liukkaammin läpi :?: Pumpun se kyllä voitelee hyvin.
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

laitan 115 3.0 ja ferguson 35 tankilliseen silloin tällöin litran moottori öljyä 10w 30 eli noin 0,5-2 % ei ole tukkoon mennyt voitelee mielestäni pumppua ja suojaa varsinkin kun seisoo pitkään. öljy maksaa pari euroa litra allekin tarjouksesta diesel noin euro ei ole kallista polttaa öljyä dieselin tai poltto öljyn seassa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Vastaa Viestiin