w124 seisontajarrun valo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

w124 seisontajarrun valo

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Seisontajarru toimii hienosti, kengät on säädetty lähelle rumpuja ja muutamalla naksulla alkaa jo pitää, mutta: polkimessa on sen verran väljää, että roikkuu velttona ja jättää seisontajarrun valon palamaan. Joskus kengän kärjen nosto auttaa, mutta useimmiten seuraavassa montussa jo lerpsahtaa takaisin ja valo syttyy. Ilmeisesti siis se etummainen vaijeri on liian löysällä.

Onkos tämä säädettävissä sieltä linkusta? Eihän vaan mee sitte kengät liian lähelle rumpuja?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

jousi

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Siinä polkimessa on jousi joka vetää sen ylös ja se on ilmeisesti kuoleutunut.
Itellä alkaa olla kohta sama homma edessä!
MB W124 300 TE -86
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Aijaa. En mielestäni nähnyt semmosta täällä. Mistäs sen löytää?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

Ei siellä mitään palautusjousta olekaan. Venynyt vaijeri aiheuttaa juuri kuvatun kaltaisia oireita. Eli vaijeri vaihtoon vaan, jos asia häiritsee. Pääasia on kuitenkin, että itse jarrut aukeavat kunnolla, eivätkä jää laahaamaan.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Itselläkin on vähän samaa vikaa tosin vähän erilaista. Omassa koslassa tuo etummainen vaijeri on sen verran tihkas, että auton alla oleva palautusjousi ei jaksa palauttaa vaijeria kovin nopsasti. Jarrut kyllä irtoavat mutta merkkivalo palaa 5-10 minuuttia jarrun vapauttamisen jälkeen. Tarkoituksena oli viime kesänä kokeilla, tepsiikö vaijeriin voitelu mutta aikaa oli taas rajallisesti ja tuli keskityttyä olennaisempiin vikoihin, kuten ruostepaikkojen korjaukseen yms.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

oho

Viesti Kirjoittaja jyrki »

No ja minäku olin niin varma että on jousi, mutta olinhan myös varma että viikonloppuna saisin....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MB W124 300 TE -86
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: oho

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

jyrki kirjoitti:No ja minäku olin niin varma että on jousi, mutta olinhan myös varma että viikonloppuna saisin....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol:

Tämmöstä tää välillä on. Varma tuntuu varmalta, mutta metsään mennään. Eipä se haittaa.

Siis vaijeria ei kannata lähteä kiristelemään sieltä alhaalta? Ei vaikuttane siihen etuvaijerin kiristykseen se linkun kiristäminen, vai?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

itäkätevä mies laittaa pienen liimattava korokeen (muovin/kumin) joko poljinrautaan tai katkaisimen päähän, ja taas mennään :)
autodidakti
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

felmit kirjoitti:itäkätevä mies laittaa pienen liimattava korokeen (muovin/kumin) joko poljinrautaan tai katkaisimen päähän, ja taas mennään :)
Niinku eräs teki 127 Fiiuun kun käyttöjarrun jarrukengät oli loppu: Pieni pätkä tankoa hitsattiin pääsylinterin akseliin ja taas oli jarrupoljin korkeammalla... :D
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Vastaa Viestiin