w124 seisontajarrun valo
w124 seisontajarrun valo
Seisontajarru toimii hienosti, kengät on säädetty lähelle rumpuja ja muutamalla naksulla alkaa jo pitää, mutta: polkimessa on sen verran väljää, että roikkuu velttona ja jättää seisontajarrun valon palamaan. Joskus kengän kärjen nosto auttaa, mutta useimmiten seuraavassa montussa jo lerpsahtaa takaisin ja valo syttyy. Ilmeisesti siis se etummainen vaijeri on liian löysällä.
Onkos tämä säädettävissä sieltä linkusta? Eihän vaan mee sitte kengät liian lähelle rumpuja?
Onkos tämä säädettävissä sieltä linkusta? Eihän vaan mee sitte kengät liian lähelle rumpuja?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Terve,
Itselläkin on vähän samaa vikaa tosin vähän erilaista. Omassa koslassa tuo etummainen vaijeri on sen verran tihkas, että auton alla oleva palautusjousi ei jaksa palauttaa vaijeria kovin nopsasti. Jarrut kyllä irtoavat mutta merkkivalo palaa 5-10 minuuttia jarrun vapauttamisen jälkeen. Tarkoituksena oli viime kesänä kokeilla, tepsiikö vaijeriin voitelu mutta aikaa oli taas rajallisesti ja tuli keskityttyä olennaisempiin vikoihin, kuten ruostepaikkojen korjaukseen yms.
t.
Risto
Itselläkin on vähän samaa vikaa tosin vähän erilaista. Omassa koslassa tuo etummainen vaijeri on sen verran tihkas, että auton alla oleva palautusjousi ei jaksa palauttaa vaijeria kovin nopsasti. Jarrut kyllä irtoavat mutta merkkivalo palaa 5-10 minuuttia jarrun vapauttamisen jälkeen. Tarkoituksena oli viime kesänä kokeilla, tepsiikö vaijeriin voitelu mutta aikaa oli taas rajallisesti ja tuli keskityttyä olennaisempiin vikoihin, kuten ruostepaikkojen korjaukseen yms.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: oho
jyrki kirjoitti:No ja minäku olin niin varma että on jousi, mutta olinhan myös varma että viikonloppuna saisin....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tämmöstä tää välillä on. Varma tuntuu varmalta, mutta metsään mennään. Eipä se haittaa.
Siis vaijeria ei kannata lähteä kiristelemään sieltä alhaalta? Ei vaikuttane siihen etuvaijerin kiristykseen se linkun kiristäminen, vai?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Niinku eräs teki 127 Fiiuun kun käyttöjarrun jarrukengät oli loppu: Pieni pätkä tankoa hitsattiin pääsylinterin akseliin ja taas oli jarrupoljin korkeammalla...felmit kirjoitti:itäkätevä mies laittaa pienen liimattava korokeen (muovin/kumin) joko poljinrautaan tai katkaisimen päähän, ja taas mennään

Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün