

Mulla on karsea kumimatto takaosassa estämässä tavaran matkustelua ja sitten kaks isoa kannellista muovilootaa nätisti takapenkkien paikalla.. Mietityttää vaanAki P kirjoitti: Ajattelin kyllä lisäksi jotain "koirakalteria" jos sattuu äkkitilanne niin on romut niskassa
Jep, eli ei tartte säätää jos ei halua veroa pudottaa ts korkean veron pakuksi saa kaikilla penkeillä. Toisaalta taas esim 300TDT on jo yleensä sen verran painava että joutuu korkeammallakin verolla ottamaan yhden istuimen pois => onko järkeä katsastaa pakuksi - ei jos ei tule esim yrityksen myötä jotain veroituksellista hyötyä.dry kirjoitti:Minä kanssa soittelin tuosta katsastuskonttorille ja herra sieltä sanoi jotta W124:n ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia jotta sen saa pakuksi rekisteröityä...![]()
Mulla kun on pensiinikone niin ei sitten kannattanut alkaa säätämään![]()
Kakspaikkanen on tietenkin eri juttu
Ja sitäpaitsi roinaa mahtuu aivan tolkuttomasti matkaan! Ainoa huono puoli on, että kaverit &/ tuttavat on tiedostaneet roinankuljetuskyvyn yhtälailla..Pekka Kaleva kirjoitti:Jees!Nyt mullakin meni katastus läpi. Eli tuloksena 1+1 paku. Ajelen kimppakyytiä duunikaverin kanssa ja emällä oma auto, joten extra jakkarat 124:ssa turhaan.
Hiano fiilis ajaa pakulla missä pehmeeaski + kutvonen
Voi muutella ees-taas niin paljon kuin sielu sietää. Eri asia, kannattaako joka päivä muutella, kun muutoskatsastusmaksu joka kerta. Olikohan jotain 55€?yttewi kirjoitti:Just mites jos haluais uudestaan muuttaa pakuksi onko kukaan koittanu joko rupeevat konttorilla kattoon kieroon???siis en härnätäkseni kysy vaan kun jossain vaiheessa tekis farkkua mieli ja näitä pakuja ja ei pakuja ymym on aikas paljon myynnissä niiin tuumailin et jos hyvän löytää pystyykö noita muutteleen edestakas
Ei kannata muuttaa pakettiautoksi ennen kuin autovero on maksettu. Pakettiauton autoveron laskenta on edelleen vanhan autoverolain mukaisesta kuukausikohtaisesta ikävähennysmallista jatkokehitetty wihonwiimeinen wiritelmä, jonka avulla Tulli saa arvioida vieläkin vapaammin mahdollisimman korkean autoveron.JouniVi kirjoitti:hei,
jos haen 124 Farmarin vm 1992 itse Saksasta, mitä siitä maksetaan Saksan ostohinnan päälle Suomessa veroa? Meinaan, että jos tullissa ilmoittaa suoraan pakettiautoksia ja sitten poistaa takapenkit ennen katsastusta?
Oman autoni rekisteröin suoraan pakettiautoksi tuontikatsastuksen yhteydessä. (sen aikainen >5 istuinta ja 100km/h) Tulissa sanoivat että vero tuli hieman halvemmaksi kuin olisi ollut henkilöautoksi rekisteröitynä. Kyse oli n. 100 euron "säästöstä"JouniVi kirjoitti:hei,
jos haen 124 Farmarin vm 1992 itse Saksasta, mitä siitä maksetaan Saksan ostohinnan päälle Suomessa veroa? Meinaan, että jos tullissa ilmoittaa suoraan pakettiautoksia ja sitten poistaa takapenkit ennen katsastusta?
Jos säästö on tuota luokkaa, niin kannattavuus on kiikun kaakun. Tieten, jos tuon aikoo pitää itsellään niin pitkään kuin vehke kestää. Ostajat kaksipaikkaiselle farkulle ovat harvemmassa. Jos autosta ei ole maksettu henkilöautoveroa, ei siihen taida lisäpaikkoja helpolla saada. Parempi maksaa tuo satanen ja rakentaa pakettiautoksi Suomessa, jos siltä tuntuu.TIMO T T kirjoitti:Kyse oli n. 100 euron "säästöstä"
Pakko vähän täsmentää. Autosta on maksettu ns. normaalin henkilöauton vero. (sen aikainen kakskäyttöajoneuvo vai miksi sitä sanotaan) Etu (n 100€) tuli siitä että tulli käsitteli autoa pakettiautona, eikä henkilöautona. Ne kai arpo auton verotusarvon halvemmaksi koska se oli pakettiauto. Voin siis katsastaa auton 5paikkaiseksi henkilöautoksi ilman autoveron lisäyksiä.Roisto kirjoitti:Jos säästö on tuota luokkaa, niin kannattavuus on kiikun kaakun. Tieten, jos tuon aikoo pitää itsellään niin pitkään kuin vehke kestää. Ostajat kaksipaikkaiselle farkulle ovat harvemmassa. Jos autosta ei ole maksettu henkilöautoveroa, ei siihen taida lisäpaikkoja helpolla saada. Parempi maksaa tuo satanen ja rakentaa pakettiautoksi Suomessa, jos siltä tuntuu.TIMO T T kirjoitti:Kyse oli n. 100 euron "säästöstä"
t.
Risto