Farkkumersu pakettiautoksi
Farkkumersu pakettiautoksi
Mitenkäs on saako farkkumersun esim. 124 vm. 88-91 rekisteröityä pakettiautoksi jos ottaa takapenkin pois ja penkin kiinnikkeet ja autosta tulee 2 paikkanen. Siis onko sen jälkeen pienempi käyttövoiman vero , onko kokemuksia uudesta verokäytännöstä????

Eikö se pakettiauto buumi katkaistu verottajan taholta ja mätkäisty verot takaisin näille pakettiautoille.
Nykyään kuulema nakataan penkit poiss väsätään vanerista isohko työkalulaatikko ja ruuvipenkki johonkin kiinni, ja hokkuspokkus meillä on ihka tuore työauto verotuskäytäntö vastaa tietysti pakua.
Pienoisbussista taas tulee retkeilyauto vanerilavitsalla ja spriikeittmellä ja taas on verottajaa päästy viilaan linssiin.
Tosiasiassa onhan näistä varmaan joillekkin ammattlaisille vissi tarve.
Nykyään kuulema nakataan penkit poiss väsätään vanerista isohko työkalulaatikko ja ruuvipenkki johonkin kiinni, ja hokkuspokkus meillä on ihka tuore työauto verotuskäytäntö vastaa tietysti pakua.
Pienoisbussista taas tulee retkeilyauto vanerilavitsalla ja spriikeittmellä ja taas on verottajaa päästy viilaan linssiin.
Tosiasiassa onhan näistä varmaan joillekkin ammattlaisille vissi tarve.
Oma autoni on muutettu pakettiautoksi kesällä . (W210 T , 1+1)
Muutokseen riitti istuimien poisto (istuinosien), selkänojien kaato alas. Lisäksi piti olla sellainen kiinnike joka on vain työkalulla avattavissa, niin että selkänojia ei voi nostaa pysyyn "lennossa"
Katsastuksessa puheltiin sellaista että näistä "hitsauskatkopultti" vaatimuksista ollaan luopumassa. Moni taisi pilata autonsa näihin "henkilöautopakettiauto" pelleilyjen seurauksena.
Ratkaisin asian niin että kuskinpuolelle tein kierrevastakkeen (poikittaispalkiin). Sitten tein sellaisen haarukan, joka sopii niskatuen reikiin. Nämä sitten pultilla yhteen. Penkki avaaminen vaatii lenkkiavaimen. Eli esim. akulle pääsee käsiksi avaamalla liitoksen.
Muutoskatsastus maksoi muistaakseni 40€, ja jos haluan auton muuttaa takaisin henkilöautoksi aikaa menee 5min + katsastus+ 40€
Muutokseen riitti istuimien poisto (istuinosien), selkänojien kaato alas. Lisäksi piti olla sellainen kiinnike joka on vain työkalulla avattavissa, niin että selkänojia ei voi nostaa pysyyn "lennossa"
Katsastuksessa puheltiin sellaista että näistä "hitsauskatkopultti" vaatimuksista ollaan luopumassa. Moni taisi pilata autonsa näihin "henkilöautopakettiauto" pelleilyjen seurauksena.
Ratkaisin asian niin että kuskinpuolelle tein kierrevastakkeen (poikittaispalkiin). Sitten tein sellaisen haarukan, joka sopii niskatuen reikiin. Nämä sitten pultilla yhteen. Penkki avaaminen vaatii lenkkiavaimen. Eli esim. akulle pääsee käsiksi avaamalla liitoksen.
Muutoskatsastus maksoi muistaakseni 40€, ja jos haluan auton muuttaa takaisin henkilöautoksi aikaa menee 5min + katsastus+ 40€
W210 290TD T
mie otin istuinosan pois ja kaadoin selkänojat, siihen päälle tehin vanerista muotoonsa leikattu kappale ja sivuihin sekä ns etuseinään vaneri. nyt ei näy alkuperäiset kiinnikkeet ja inssi kehui siistiksi systeemiksi. kävin ensin kysymässä siltä inssiltä, että voinko tehä tuomosen vaneri virityksen ja sen mielestä se oli hyvä vaihtoehto, kiroili samaan lauseeseen ihmisiä jotka olivat tuhonneet penkin orggis kiinnityksiä........
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa

- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Ei mennyt kerralla läpi
MB 124 farkku ja otin istuinosat pois ja reikänauhalla+pulteilla lukitsin selkänojan vaaka-asentoon. Inssi tuumaili ja kävi kysymässä neuvoa...hylkäys syynä pykälä, jonka mukaan "tavanomaisin työkaluin ei saisi saada selkänojaa ylös"
Kuulemma on monia autoja, joihin on helpompaa tehdä nämä vaaditut juitsut.
Onko neuvoja miten ks. malliin saatu pakuleima?
Kuulemma on monia autoja, joihin on helpompaa tehdä nämä vaaditut juitsut.
Onko neuvoja miten ks. malliin saatu pakuleima?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Juuri tuli tommonen tehtyä itelle.
Istuin osat pois ja selkänojat nurin. Sitten taittelin rautatangosta sopivan muotoiset raudat jotka passaa niskatuen reikään ja toinen pää kempillä kiinni takalattian pystyosaan.
Ajattelin kyllä lisäksi jotain "koirakalteria" jos sattuu äkkitilanne niin on romut niskassa
Istuin osat pois ja selkänojat nurin. Sitten taittelin rautatangosta sopivan muotoiset raudat jotka passaa niskatuen reikään ja toinen pää kempillä kiinni takalattian pystyosaan.
Ajattelin kyllä lisäksi jotain "koirakalteria" jos sattuu äkkitilanne niin on romut niskassa
Joku mersupurkaamo??
Mulla on karsea kumimatto takaosassa estämässä tavaran matkustelua ja sitten kaks isoa kannellista muovilootaa nätisti takapenkkien paikalla.. Mietityttää vaanAki P kirjoitti: Ajattelin kyllä lisäksi jotain "koirakalteria" jos sattuu äkkitilanne niin on romut niskassa
kun talveksi pitäisi laittaa kaksi lyijylevyä painoksi jonnekin, taidan laitella kumimaton alle sinne missä on lisäistuimen paikka ettei rapiat kolmekymmentä kiloa lyijyä x 2 tule niskaan peräkolarin sattuessa.
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
painot
Ei kuulosta fiksulta laittaa autoon ylimääräisiä painoja. Ostaa mieluummin uudet renkaat. Painot pitää olla tosi lujassa kiinni auton rakenteisiin, ettei muodosta törmäys/muussa onnettomuustilanteessa vaaraa.
-Siinä se, läpi meni että pätkähti.
250TD -86, 260E LANG -90
Minä kanssa soittelin tuosta katsastuskonttorille ja herra sieltä sanoi jotta W124:n ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia jotta sen saa pakuksi rekisteröityä...
Mulla kun on pensiinikone niin ei sitten kannattanut alkaa säätämään
Kakspaikkanen on tietenkin eri juttu
Mulla kun on pensiinikone niin ei sitten kannattanut alkaa säätämään
Kakspaikkanen on tietenkin eri juttu
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Jep, eli ei tartte säätää jos ei halua veroa pudottaa ts korkean veron pakuksi saa kaikilla penkeillä. Toisaalta taas esim 300TDT on jo yleensä sen verran painava että joutuu korkeammallakin verolla ottamaan yhden istuimen pois => onko järkeä katsastaa pakuksi - ei jos ei tule esim yrityksen myötä jotain veroituksellista hyötyä.dry kirjoitti:Minä kanssa soittelin tuosta katsastuskonttorille ja herra sieltä sanoi jotta W124:n ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia jotta sen saa pakuksi rekisteröityä...![]()
Mulla kun on pensiinikone niin ei sitten kannattanut alkaa säätämään![]()
Kakspaikkanen on tietenkin eri juttu
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa

- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Paku
Jees!
Nyt mullakin meni katastus läpi. Eli tuloksena 1+1 paku. Ajelen kimppakyytiä duunikaverin kanssa ja emällä oma auto, joten extra jakkarat 124:ssa turhaan.
Hiano fiilis ajaa pakulla missä pehmeeaski + kutvonen
Hiano fiilis ajaa pakulla missä pehmeeaski + kutvonen
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: Paku
Ja sitäpaitsi roinaa mahtuu aivan tolkuttomasti matkaan! Ainoa huono puoli on, että kaverit &/ tuttavat on tiedostaneet roinankuljetuskyvyn yhtälailla..Pekka Kaleva kirjoitti:Jees!Nyt mullakin meni katastus läpi. Eli tuloksena 1+1 paku. Ajelen kimppakyytiä duunikaverin kanssa ja emällä oma auto, joten extra jakkarat 124:ssa turhaan.
Hiano fiilis ajaa pakulla missä pehmeeaski + kutvonen
Just mites jos haluais uudestaan muuttaa pakuksi onko kukaan koittanu joko rupeevat konttorilla kattoon kieroon???siis en härnätäkseni kysy vaan kun jossain vaiheessa tekis farkkua mieli ja näitä pakuja ja ei pakuja ymym on aikas paljon myynnissä niiin tuumailin et jos hyvän löytää pystyykö noita muutteleen edestakas 
W124 300D aut -89
hei,
jos haen 124 Farmarin vm 1992 itse Saksasta, mitä siitä maksetaan Saksan ostohinnan päälle Suomessa veroa? Meinaan, että jos tullissa ilmoittaa suoraan pakettiautoksia ja sitten poistaa takapenkit ennen katsastusta?
jos haen 124 Farmarin vm 1992 itse Saksasta, mitä siitä maksetaan Saksan ostohinnan päälle Suomessa veroa? Meinaan, että jos tullissa ilmoittaa suoraan pakettiautoksia ja sitten poistaa takapenkit ennen katsastusta?
-------
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
- samisalama
- Vakiokalustoa

- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Voi muutella ees-taas niin paljon kuin sielu sietää. Eri asia, kannattaako joka päivä muutella, kun muutoskatsastusmaksu joka kerta. Olikohan jotain 55€?yttewi kirjoitti:Just mites jos haluais uudestaan muuttaa pakuksi onko kukaan koittanu joko rupeevat konttorilla kattoon kieroon???siis en härnätäkseni kysy vaan kun jossain vaiheessa tekis farkkua mieli ja näitä pakuja ja ei pakuja ymym on aikas paljon myynnissä niiin tuumailin et jos hyvän löytää pystyykö noita muutteleen edestakas
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Ei kannata muuttaa pakettiautoksi ennen kuin autovero on maksettu. Pakettiauton autoveron laskenta on edelleen vanhan autoverolain mukaisesta kuukausikohtaisesta ikävähennysmallista jatkokehitetty wihonwiimeinen wiritelmä, jonka avulla Tulli saa arvioida vieläkin vapaammin mahdollisimman korkean autoveron.JouniVi kirjoitti:hei,
jos haen 124 Farmarin vm 1992 itse Saksasta, mitä siitä maksetaan Saksan ostohinnan päälle Suomessa veroa? Meinaan, että jos tullissa ilmoittaa suoraan pakettiautoksia ja sitten poistaa takapenkit ennen katsastusta?
Saksalaisella hankintahinnalla ei taas ole henkilöautojenkaan autoveroa laskettaessa merkitystä autoveron määrään Suomessa eikä sitä voi laskea kuin karkeasti arvioiden, koska Tullin menetelmät veroprosentin ja yleisen vähittäismyyntiarvon laskennassa eivät edelleenkään ole julkisia. Autovero perustuu suomalaisen vastaavan ajoneuvon hintatasoon, jonka määrittely on myös enemmän tai vähemmän hakusessa. Karkea arvio autoveron määrästä selviää Tullin nettisivuilta ja forumilta löytyy haulla etsittäessä lukemattomia tuontiautotarinoita, joista voi saada lisäinfoa veron määrää haarukoidessa. Forumilla on myös turistu muutenkin autoverotuksesta ja tuontiautoista, haulla löytyy lisää.
Siihen en kyllä osaa antaa vastausta, josko tuo auton muuttaminen pakettiautoksi edes ylipäätään on mahdollista (ainakaan kovin vaivattomasti) ennen ajoneuvon maahantuontia.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
Oman autoni rekisteröin suoraan pakettiautoksi tuontikatsastuksen yhteydessä. (sen aikainen >5 istuinta ja 100km/h) Tulissa sanoivat että vero tuli hieman halvemmaksi kuin olisi ollut henkilöautoksi rekisteröitynä. Kyse oli n. 100 euron "säästöstä"JouniVi kirjoitti:hei,
jos haen 124 Farmarin vm 1992 itse Saksasta, mitä siitä maksetaan Saksan ostohinnan päälle Suomessa veroa? Meinaan, että jos tullissa ilmoittaa suoraan pakettiautoksia ja sitten poistaa takapenkit ennen katsastusta?
W210 290TD T
Jos säästö on tuota luokkaa, niin kannattavuus on kiikun kaakun. Tieten, jos tuon aikoo pitää itsellään niin pitkään kuin vehke kestää. Ostajat kaksipaikkaiselle farkulle ovat harvemmassa. Jos autosta ei ole maksettu henkilöautoveroa, ei siihen taida lisäpaikkoja helpolla saada. Parempi maksaa tuo satanen ja rakentaa pakettiautoksi Suomessa, jos siltä tuntuu.TIMO T T kirjoitti:Kyse oli n. 100 euron "säästöstä"
t.
Risto
E500 – 211.070
Moi w124 -24 300d farkku
Mulla mielessä kaksikäyttöajoneuvoksi katsastaminen 1+4 henkilöluvulla.
Kontista olevat otteessa mainitut lisäpenkit pois ja hoplaa.auto on kaksikäsyttö peli jonka polttoaine vero on henkilöauton kanssa sama mutta VAKUUTUS maksu mulla tulee olemaan n200e vuodessa halvempi.
Autoon tulee ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 100km/h
Mulla mielessä kaksikäyttöajoneuvoksi katsastaminen 1+4 henkilöluvulla.
Kontista olevat otteessa mainitut lisäpenkit pois ja hoplaa.auto on kaksikäsyttö peli jonka polttoaine vero on henkilöauton kanssa sama mutta VAKUUTUS maksu mulla tulee olemaan n200e vuodessa halvempi.
Autoon tulee ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 100km/h
Kun kotimaisuus aste kasvaa,paraneeko tuote?
Pakko vähän täsmentää. Autosta on maksettu ns. normaalin henkilöauton vero. (sen aikainen kakskäyttöajoneuvo vai miksi sitä sanotaan) Etu (n 100€) tuli siitä että tulli käsitteli autoa pakettiautona, eikä henkilöautona. Ne kai arpo auton verotusarvon halvemmaksi koska se oli pakettiauto. Voin siis katsastaa auton 5paikkaiseksi henkilöautoksi ilman autoveron lisäyksiä.Roisto kirjoitti:Jos säästö on tuota luokkaa, niin kannattavuus on kiikun kaakun. Tieten, jos tuon aikoo pitää itsellään niin pitkään kuin vehke kestää. Ostajat kaksipaikkaiselle farkulle ovat harvemmassa. Jos autosta ei ole maksettu henkilöautoveroa, ei siihen taida lisäpaikkoja helpolla saada. Parempi maksaa tuo satanen ja rakentaa pakettiautoksi Suomessa, jos siltä tuntuu.TIMO T T kirjoitti:Kyse oli n. 100 euron "säästöstä"
t.
Risto
Toivottavasti tämä selvensi enemmän kuin sekotti
W210 290TD T




