w123 -85 kytkinongelma
w123 -85 kytkinongelma
osaiskohan kukaan sanoa että missäköhän ois nyt vika? viimeisen kerran vaihdoin ykköseltä kakkoselle. sitten levyt jäi kiinni. vaikka painoi kytkimen pohjaan niin kiinni pysyi. sitä ennen kytkin on toiminut aivan moitteettomasti vaikka onkin ottanut aika alhaalta kiinni. pumppausta oon yrittäny ja oon uusiks ilmannu. samoin oon ottanu irti pääsylinterin ja työsylinterin ja näyttäis olevan aivan ehjät. se työsylinterissä oleva tappi työntyi eteenpäin kun kytkintä painoi. et ei pitäis siihen mennessä olla vikaa. letkut ei vuoda ollenkaan. poljin tuli takaisin ylös ku sen päästi irti mut painaessa se tuntu ehkä hieman löysemmältä ku ehjänä. vaihteet menee päälle ku kone ei oo käynnissä. nyt ois apu poikaa.
Ilmaa jossain, veikkaisin. Se... ööö... toinen sylinteri, en muista kumpi...
on kuulemma kelju ilmata.
En oo Mersun manulaatikkoa nähnyt kun pari kertaa, enkä oo kiinnittänyt huomiota, eli en tiiä onnistuuko, mutta:
Mene auton alle ja väännä laatikon kyljestä kytkimen vipua. Ja kaveri kokeilemaan liikkuuko auto kun työntää.
Tai jos näkee, niin kato liikkuuko se vipu kun kytkintä painaa.

En oo Mersun manulaatikkoa nähnyt kun pari kertaa, enkä oo kiinnittänyt huomiota, eli en tiiä onnistuuko, mutta:
Mene auton alle ja väännä laatikon kyljestä kytkimen vipua. Ja kaveri kokeilemaan liikkuuko auto kun työntää.
Tai jos näkee, niin kato liikkuuko se vipu kun kytkintä painaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
ei näy vipuja... älä turhaan mene auton alleSivonen kirjoitti:Ilmaa jossain, veikkaisin. Se... ööö... toinen sylinteri, en muista kumpi...on kuulemma kelju ilmata.
En oo Mersun manulaatikkoa nähnyt kun pari kertaa, enkä oo kiinnittänyt huomiota, eli en tiiä onnistuuko, mutta:
Mene auton alle ja väännä laatikon kyljestä kytkimen vipua. Ja kaveri kokeilemaan liikkuuko auto kun työntää.
Tai jos näkee, niin kato liikkuuko se vipu kun kytkintä painaa.

www.thaiklupi.fi
Ilmauksessa ei ole mitään ongelmaa, jos käytetään sitä laitetta jolla lykätään paineella uutta jarrunestettä järjestelmään.. Ja sitähän lykätään jarrunestesäiliöön, sitten avaat ilmausruuvin työsylinteriltä ja annat valua vähän aikaa uutta nestettä, ilmat pois. Molemmat kytkinsylinterit on tohon omaan tullut uusittua. Melko kettumainen vaan vaihtaa se pääsylinteri... w123 pääsylinterin vaihdosta en tiedä, onko helpompi vai vaikeampi. Kuvittelisin että helpompi.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Liekö mahdollista että kytkinlevy olisi hajonnut? Itselleni kävi liikkeellelähdössä kesällä juurikin näin, tosin jumalattoman rusahduksen saattelemana ja sen jälkeen ei enää irronnut. Myös poljin tuntui todella oudolta, välillä tuntui ottavan, välillä jäi pohjaan, välillä kanitti vastaan.
Loota roippeineen irti ja sieltähän sitä osaa, jousenkappaletta ja sirua alkoi ropisemaan syliin. Ostin uuden kytkinsarjan (asetelma, laakeri, kytkinlevy) (ja tarvikeosia, tietysti
) ja asentelin paikoilleen pikkuhiljaa tehden. Aikaa meni runsaasti mutta kyllähän jos hommia tosissaan paiskoisi niin valmista tulis ripeästikkin. Samassa yhteydessä vaihdoin myös työsylinterin kun sen kumitiiviste oli ihan.. niin, paskana. Melkoisen kettumainen remontti, jokatapauksessa, en tiedä mitä joku firma moisesta ottaisi. Osiin meni noin rapiat 150e + asennuseväät.
Tälläistä jälkeä tuli siis kytkinlevystä, irronnut jousi on nostettu levyn päälle pystyyn. http://www.punainen.org/~halme/sunmuuta/kytkinlevy.jpg
Onneksi oli sentään alumiinilaatikko..
Työsylinterin ilmasin moottoriveneiden bensapumpuista tutulla käsin paineltavalla "sitruunapumpulla" johon puuhailin letkut kiinni ja tuuppasin nesteet työsylinterin läpi säiliöön suoraan kytkinnestepullosta.
-h
Loota roippeineen irti ja sieltähän sitä osaa, jousenkappaletta ja sirua alkoi ropisemaan syliin. Ostin uuden kytkinsarjan (asetelma, laakeri, kytkinlevy) (ja tarvikeosia, tietysti

Tälläistä jälkeä tuli siis kytkinlevystä, irronnut jousi on nostettu levyn päälle pystyyn. http://www.punainen.org/~halme/sunmuuta/kytkinlevy.jpg
Onneksi oli sentään alumiinilaatikko..
Työsylinterin ilmasin moottoriveneiden bensapumpuista tutulla käsin paineltavalla "sitruunapumpulla" johon puuhailin letkut kiinni ja tuuppasin nesteet työsylinterin läpi säiliöön suoraan kytkinnestepullosta.
-h
sain tuon auton taas kasaan ja kävin kokeilemassa sitä. eli laitoin ykkösen silmään ja käynnistin. kokeilin että lähtiskö ne levyt irti toisistaan jos sillä ajelis kytkin pohjassa. ei lähtenyt mutta kun kytkin oli pohjassa ni se tuntu ihan siltäet kytkin ois luistanu. kun vähän painoi jarrua ni kytkin pohjassa moottori pysyi käynnissä. ja sit viel et välillä se päästeli ihmeellisiä rutinoita ja tuntu et ois jotain menny paskaks mut ei kuitenkaan menny. et jos jollain on ollu tällasii ongelmii ni kertokaa missä oli vika. ja kiitokset tähän asti tulleista vastauksista.
onkelma
Miul löyty just tossa pari päivää sitte suunnilleen samanlainen kuvaamasi onkelma. Koitettiin sitte kaverin kans ilmailla sitä kytkintä, vaan eipä auttanu. Meni vaan pahemmaksi. No auto on nyt korjaamolla korjattu, kyselin vikaa ni kerto et kytkimen työsylinterin tiivisteet oli vuotanu(ei kuulemma välttämättä edes näkyvästi vuoda). Et siinä oli sit semmonen pikkuongelma vaan..
Re: w123 -85 kytkinongelma
Pääsylineri / Työsylinteri / Putket Levy ja asetelma. PÄÄSYLINTERI VUOTAA LÄPI.odde kirjoitti:osaiskohan kukaan sanoa että missäköhän ois nyt vika? viimeisen kerran vaihdoin ykköseltä kakkoselle. sitten levyt jäi kiinni. vaikka painoi kytkimen pohjaan niin kiinni pysyi. sitä ennen kytkin on toiminut aivan moitteettomasti vaikka onkin ottanut aika alhaalta kiinni. pumppausta oon yrittäny ja oon uusiks ilmannu. samoin oon ottanu irti pääsylinterin ja työsylinterin ja näyttäis olevan aivan ehjät. se työsylinterissä oleva tappi työntyi eteenpäin kun kytkintä painoi. et ei pitäis siihen mennessä olla vikaa. letkut ei vuoda ollenkaan. poljin tuli takaisin ylös ku sen päästi irti mut painaessa se tuntu ehkä hieman löysemmältä ku ehjänä. vaihteet menee päälle ku kone ei oo käynnissä. nyt ois apu poikaa.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.