perä(?) huutaa 50-60 km/h
- mad as a hatter
- Sisäänajossa
- Viesti:
perä(?) huutaa 50-60 km/h
aiheesta löytyy kaikennäköstä keskustelua ja ehdotuksia, mutta mistään ei löytyny suoraan vastausta mikä olis auttanut tähän vaivaan.
eli jos joku oikeesti tietää mistä johtuu ulina tietyllä nopeudella ja vain pintakaasulla. kiihdytettäessä ja moottorijarrutuksessa ääni lakkaa kuulumasta.
siis jos jollain ollut autossa samaa vikaa ja päässyt siitä eroon niin pistäkää viestiä.
autohan on w201
eli jos joku oikeesti tietää mistä johtuu ulina tietyllä nopeudella ja vain pintakaasulla. kiihdytettäessä ja moottorijarrutuksessa ääni lakkaa kuulumasta.
siis jos jollain ollut autossa samaa vikaa ja päässyt siitä eroon niin pistäkää viestiä.
autohan on w201
Tuo sama perä on ollu mulla w124 250D automaatissa ja ei huutanu yhtään, eli kertokaaps mistä muualta tuo ääni voisi kuulua kuin itse perästä?
Ihme on jos se on alkanu öljynvaihdon jälkeen huutamaan.
Siks ois hyvä tietää nää muut mahdolliset paikat, että kaveri tietäs kattoa ensin ne.
Rahathan hän saa ilman muuta takaisin (ja minä perän) jos ääni kuuluu perästä, mutta ei se kyllä mun järkeen mahdu, että sama perä huutaa toisessa autossa ja toisessa ei
Mites tuo kardaanin tuki (kannatin) laakeri?
Ihme on jos se on alkanu öljynvaihdon jälkeen huutamaan.
Siks ois hyvä tietää nää muut mahdolliset paikat, että kaveri tietäs kattoa ensin ne.
Rahathan hän saa ilman muuta takaisin (ja minä perän) jos ääni kuuluu perästä, mutta ei se kyllä mun järkeen mahdu, että sama perä huutaa toisessa autossa ja toisessa ei

Mites tuo kardaanin tuki (kannatin) laakeri?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Näin kävi minullakin. Ensin alkoi öljynvaihdon jälkeen pieni ääni kuulumaan, joka tuntui juuri tuossa 50-60 km/h vaudissa. Sittemmin ääntä alkoi kuulumaan myös 80 km/h:ssa, josta se siirtyi 100 km/h:n nopeuteen.Jube kirjoitti:Ihme on jos se on alkanu öljynvaihdon jälkeen huutamaan.

Aluksi ääni oli niin pieni, että epäilin sitä nastarenkaiden vonkunaksi, mutta kesärenkailla meno sen kun jatkui ja paheni. Alussa äänessä oli myös epämääräisyyttä siinä mielessä, että tuntui hiljaiselta alamäissä ja ylämäissä.
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Vaihtoperä on jo, mutta ei ole vielä paikoillaan...

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
No nytpäs tuli munki tietoon tällanen homma.kimlahti kirjoitti:Jep, öljynvaihdon jälkeen se munkin perä alkoi konsertoimaan. Ja laitoin vielä mersunmerkillä varustetusta purkista. Yllättävän tavallista.
![]()
-Kimmo-
Eli ei vissiin kannata vaihtaa ikinä öljyjä, ettei vaan ala ääntämään

Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Re: perä(?) huutaa 50-60 km/h
Kuuluuko varmasti perästä, ettei laatikossa olisi se syy huutamiseen?sambuka kirjoitti:aiheesta löytyy kaikennäköstä keskustelua ja ehdotuksia, mutta mistään ei löytyny suoraan vastausta mikä olis auttanut tähän vaivaan.
autohan on w201
Jos ääni kuuluu eri vaihteilla erilailla voisi syytellä vaikka vaihteistoa.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
- mad as a hatter
- Sisäänajossa
- Viesti:
Siellä on edellisen omistajan banaanit olleet perässä pitämässä perän hiljaisena. Öljynvaihdon jälkeen ovatten lähteneet poes.
Oikeesti mietin tuossa lukkoperässä sitä, kun ne kitkapannat kuluu ja sitä kitkamateriaalia pääsee öljyn sekaan pyörimään rattaiden välissä. Kitkapannathan on ainakin mulla kovalla rasituksella, koska en ole vieläkään saanut ASD:tä kuntoon.
Itsellä on nykyään hiljainen perä
Vaihdettiin kesäkuussa purkamon versio. Piti alkujaan pienen ujelluksen 70-80 vauhdissa, mutta se häipyi. Minkä lie sisäänajon vaati.. 
Oikeesti mietin tuossa lukkoperässä sitä, kun ne kitkapannat kuluu ja sitä kitkamateriaalia pääsee öljyn sekaan pyörimään rattaiden välissä. Kitkapannathan on ainakin mulla kovalla rasituksella, koska en ole vieläkään saanut ASD:tä kuntoon.
Itsellä on nykyään hiljainen perä

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Eipä jää vaihtoehtoja paljon.sambuka kirjoitti:vaihteet ei vaikuta. ja on automaatti ja ääni kuuluu takaa.

AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Tarkasti ajatellen minullakin rupes tuo Mesen perä ujeltamaan öljynvaihdon jälkeen. Ei ihan heti mutta jonkin aikaa sen jälkeen. Yhteensattumaa vai ei?
Mutta jos tosiaan monella on ääni ilmestynyt öljynvaihdon jälkeen niin mikä sen voi aiheuttaa? Luulisi uusien öljyjen voitelevan paremmin kuin vanhojen vai lähteekö uusilla jotain paskaa liikkeelle joka sitten syö rattaat.
Onko nyt tehtävä niin että jos on hiljainen perä niin eipä vaihdella öljyjä?
Olen kyllä kuullut samaa automaattilaatikoista. Laukee öljynvaihdon jälkeen tai ainakin rupeavat temppuilemaan. Kai se on ajettava vanhoilla öljyillä niin pitkään kun toimii......
Mutta jos tosiaan monella on ääni ilmestynyt öljynvaihdon jälkeen niin mikä sen voi aiheuttaa? Luulisi uusien öljyjen voitelevan paremmin kuin vanhojen vai lähteekö uusilla jotain paskaa liikkeelle joka sitten syö rattaat.
Onko nyt tehtävä niin että jos on hiljainen perä niin eipä vaihdella öljyjä?
Olen kyllä kuullut samaa automaattilaatikoista. Laukee öljynvaihdon jälkeen tai ainakin rupeavat temppuilemaan. Kai se on ajettava vanhoilla öljyillä niin pitkään kun toimii......
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Mulla kyllä ulisi asd perä lievästi ennen öljyn vaihtoa, mutta ehkä se ääni hieman nousi uusilla öljyillä. Vaihdatin vehon pika huollossa noin 100 th sitten ja vaihtaja sanoi että kyllä aika tervamaista olikin. Ei se ääni ainakaan ole voimistunut vuosien mittaan.Voihan se olla että se kitkalevy materiaali keräytyy kaikkiin pieniin rakoihin ja toimii samalla tavalla kuin esim. sahan puru
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
mulla kuulu perästä kans ihan mieleton ulina ja vaihdoin öljyt eikä ollut mitään vaikutusta ja ajttelin että perä menee vaihtoon!! sitten tuli mieleen tutunkans et voisko olla pyörän laakeri! toinen vaan takapenkille kuunteleen ja toinen ajo!! no ei siihen tullut selvyyttä niiinkää että mistä ääni tulee joten otin riskin ja ajattelin vaihtaa kummallekkin puolelle laakerit!! kummallakaan puolella laakereissa ei tuntunut väljää mut oon kuullut huhua et saattaa möykätä ilman välystäkin joten vaihtoon vain!! ja kas kummaa ulina lakkas pyörän laakerian vaihdolla ja ko oli laakerit kädes ni sitte tunsi että kumpikin ovat vialliset ja möykkäs!! sen takia oli alunperin vaikea havaita alunperin mistä ääni tuli!! mulla tällänen kokemus mersun peräviasta!!
Mielenkiintoinen havainto. Pitikö ääntä vain vedätettäessä, vai koko ajan?JarnoH kirjoitti:mulla kuulu perästä kans ihan mieleton ulina ja vaihdoin öljyt eikä ollut mitään vaikutusta ja ajttelin että perä menee vaihtoon!! sitten tuli mieleen tutunkans et voisko olla pyörän laakeri! toinen vaan takapenkille kuunteleen ja toinen ajo!! no ei siihen tullut selvyyttä niiinkää että mistä ääni tulee joten otin riskin ja ajattelin vaihtaa kummallekkin puolelle laakerit!! kummallakaan puolella laakereissa ei tuntunut väljää mut oon kuullut huhua et saattaa möykätä ilman välystäkin joten vaihtoon vain!! ja kas kummaa ulina lakkas pyörän laakerian vaihdolla ja ko oli laakerit kädes ni sitte tunsi että kumpikin ovat vialliset ja möykkäs!! sen takia oli alunperin vaikea havaita alunperin mistä ääni tuli!! mulla tällänen kokemus mersun peräviasta!!
Omassani vain, kun veto on päällä. Rullatessa menee sukkasillaan.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
jos vedättäessä kuuluu ulina ni se viittaisi kyllä että perä valittaa!!mulla teki niin että noin kuuteenkymppiin ko kiihdytti ni ei ääntä kuulunut vaan se alkoi aina sen nopeuden jälkeen voimistumaan ja hiljentääessä se kuului samanlailla siihen kuuteenkymppiin asti mutta alle kuudenkympin oli taas hiljaa!! oli muuten tosi mielekiintoinen homma se laakerien vaihto ihan kotikonstein ja ko ensimmäistä kertaa tein sen homman!!
nyt olis viikonloppuna vielä kytkinpaketin vaihto edessä ko ravistaa paikalta lähtiessä ja varmaanki samalla vaihtuu kartaaniin kaikki kumit! siis jos niis on halkeemia

Tämän voin kyllä kokemuksella allekirjoittaa. Oli suht v-mäinen homma, mutta lähti välykset...JarnoH kirjoitti: oli muuten tosi mielekiintoinen homma se laakerien vaihto ihan kotikonstein ja ko ensimmäistä kertaa tein sen homman!!![]()
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
ootteko varmasti laittanut oikeaa öljyä mersun perään ko noin monella on alkanut huutamaan?? mulla on omassa asd perä ja siihen sai laittaa vain ja ainoastaan mobilin peräöljyä jossa on joku lisäaine!! en muista nyt sen luokitusta mut saan tänään sen selvitettyä!! ainakin asd perä alkaa huutamaan htkenpäästä jos on väärä öljy!! sitä myydään vain 20litran astiossa mut onneks täälä eräs varaosaliikkeen yrittäjä pullottaa sitä itte ettei tarvi ostaa 20 litraa ko vaihtaa öljyt!! mä sain öljyni siltä mehukatti pullossa!!
eikä kyl yhtää huuda

Mistä tuo tieto on peräisin?JarnoH kirjoitti:ootteko varmasti laittanut oikeaa öljyä mersun perään ko noin monella on alkanut huutamaan?? mulla on omassa asd perä ja siihen sai laittaa vain ja ainoastaan mobilin peräöljyä jossa on joku lisäaine!! en muista nyt sen luokitusta mut saan tänään sen selvitettyä!! ainakin asd perä alkaa huutamaan htkenpäästä jos on väärä öljy!! sitä myydään vain 20litran astiossa mut onneks täälä eräs varaosaliikkeen yrittäjä pullottaa sitä itte ettei tarvi ostaa 20 litraa ko vaihtaa öljyt!! mä sain öljyni siltä mehukatti pullossa!!eikä kyl yhtää huuda
Siis eikö Mersun ohjekirjan tiedot pidäkään paikkaansa?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
MB C 240T (W202)
tää tieto on peräisin sellaselta mieheltä joka on erikoistunut perän korjauksiin ja käy niitä välillä tekemässä myös vehon korjaamoilla!! oman alansa parhaita mynän tyyliin!! se on sanonut näin että vain tuota öljyä mersun perään että muut öljyt sen laittaa ujeltaan ennemmin tai myöhemmin! ja luotan kyllä tuohon tietoon jo sen takia ko mulla itellä ei huuda 

käsittääkseni kyllä se on juuri tuota!!tarkoitettu varmaanki myytäväksi alunperin johkin korjaamoihin ko sitä ei myydä kuulemma ko 20 litran astiois!!ainakin täälä varaosa liikkeis niin sanottiin ko kävin kyselemäs sitä ja niistä toinen pullottaa sen itse jolta sitte sain ostettua sitä omaan perään!!