Mitäs muiden vitot kuluttaa? Tai kaippa ne vie kaiken mitä tankkiin laittaa...
Viton pa-kulutus
Viton pa-kulutus
Tuntuu pikkusen isolta viton kulutus, kun vaihtelee välillä 8.9 - 9.4 litraa/100km. Kyseessä siis 110TD -98. Ajo on jatkuvasti samanlaista työmatka-ajoa; 7km soratietä, max 60 km/h, kestopäällystettä 14km, pari risteystä ja yksi kiertoliittymä, 60-80 km/h, yksi pysähdys, ja 9 km kestopäällystettä 80 km/h, kuormaa ei ole käytännössä yhtään, moottoritiellä 100km/h...
Mitäs muiden vitot kuluttaa? Tai kaippa ne vie kaiken mitä tankkiin laittaa...
Mitäs muiden vitot kuluttaa? Tai kaippa ne vie kaiken mitä tankkiin laittaa...
Re: Viton pa-kulutus
Sellaisen ainakin 800 km pääsee tankillisella.
Aika paljolta näyttää. Onko sulla automaatti? Mulla 110 CDI -01 vie kesällä apaude 7.3 /100km. Mittailin viime kesänä muutamalla tankillisella ja sitä samaa tasoa se oli kelistä ja ajosta riippumatta. Talvella rokotti 1/1,5 l enemmän. Eberi söi osansa ja muu jäykkyys omansa.
Olisko sulla putsari tukossa?
Olisko sulla putsari tukossa?
Ei ole automaatti vaan ihan niskoja nytkäyttävä manuaali.
Ilmanputsarin (liekö alkuperäinen) vaihto pudotti kulutusta noin 0.3 l/100km.
Voisko likainen pa-putsari nostaa kulutusta niin paljon, että se näkyisi noin selvästi...
Tokihan on hyväksyttävää, että rivipumppukone vie ainakin litran enemmän kuin yhteispaineruisku, mutta nyt alkaa olla eroa jo pari litraa, niin se on jo liikaa.
Mihinkähän tuon peltimökin ajaisi pumpun tarkistukseen, olisiko tuo Lempisen kanssa samassa hallissa toimiva dieseli-paja (mikähän sen nimi on?) osaava pulju vai onko suosituksia?
Ilmanputsarin (liekö alkuperäinen) vaihto pudotti kulutusta noin 0.3 l/100km.
Voisko likainen pa-putsari nostaa kulutusta niin paljon, että se näkyisi noin selvästi...
Mihinkähän tuon peltimökin ajaisi pumpun tarkistukseen, olisiko tuo Lempisen kanssa samassa hallissa toimiva dieseli-paja (mikähän sen nimi on?) osaava pulju vai onko suosituksia?
Kuski se on kun kiihtyy...
Ei vainen, kyllähän tuo kiihtyy paremmin kuin moni kuvittelee. Monasti on saanut harrarstaa huulilta lukua, kun kanssa-autoilija ääneen ihmettelee, jotta "nykkö se jo tuahon ehti??"...
Munamäelle on hiukan turhan paljon matkaa, mutta kaippa se on sinne mentävä, jonsei tästä kylästä osaamista löydy...
Munamäelle on hiukan turhan paljon matkaa, mutta kaippa se on sinne mentävä, jonsei tästä kylästä osaamista löydy...
Parin pivän kokemuksella osaan sanoa että toi 110 lähtee ihan eri lailla kun nää uudet 111. En tiedä 0-100 väliä, mutta tollainen käytännön kiihtyvyys ohituksissa ja muuten. 111 on kai pakko viedä lastulle jossain välissä. Aamulla ihmettelin viimeksi kun lähin yhtä 127 fiiua ohittaa kahdeksankympin vauhdista että kylläpä kestää. Vanhalla 110:llä ei olis kerenny paljon muuta ku ratti oikeaan ja samalla vasemmalle ja olis ollu ohi, mutta nyt joutu jo katteleen suoraa 
Kyllä se näissä asioissa pakkaa olemaan niin, että ne osat viedään vaikka maailman tappiin, kunhan sieltä löytyy sellainenvelho, jotta laittaa osat kuntoon ja kestäviksi. Kalliiksi se tulee useampaankin kertaan rakentaminen. Maakuntamatkailu kannattaa ottaa ihan lomailun kannalta.vanttom kirjoitti:Munamäelle on hiukan turhan paljon matkaa, mutta kaippa se on sinne mentävä, jonsei tästä kylästä osaamista löydy...
Ihan samaa mieltä, kyllä tuo minunkin "110" lähtee ihan eritavalla mitä nuo vaihtoautohallin 111 autotHarmilor kirjoitti:Parin pivän kokemuksella osaan sanoa että toi 110 lähtee ihan eri lailla kun nää uudet 111.
Automaatin kulutuksesta, niin ei se automaatti mitään enempää kuluta, enemmän vaikuttaa varmasti auton säädöt ja kunto sekä kuskin mielentila. Noissa uudenaikaisissa laatikoissa on sellaiset lukot sisällä, että tiedä vaikka kuluttaisi vähemmän kun laatikko ei anna revittää turhaan liian ylös...siis vakiomoottorilla.
Menee jo vähän ot:ksi, mutta kun nyt Vitoista pääsee jutteleen niin menköö
Kun on tullut vähän lisää kokemusta tosta uudesta laatikosta niin uskalsin jo kokeilla niitä pakkoasentojakin (+ ja -). Moottorijarrutus on niin tehokas että hyvä ettei nouse takapyörät ilmaan
. Ilmeisesti siksi kun jarruttaa just sieltä takaa, mutta jonkinlaisia lukkoja siellä siis on. Yllättävän pientä laatikko antaa moottorijarrutuksessa laittaa sisää. Liekkö maksimikiekot rajoituksena. En vielä ole tohtinu kokeilla kun olen yrittänyt vielä välttää yli 4000 kiekkoja (ajettu vasta 250km).
Hiljaisesssa ajossa loota pitää kiekat niin alhaalla että välillä täytyy käsin käskeä pienemmälle. Se kun pitää 1500 kierroksella ja jopa alle suurinta silmässä niin kuulostaa jo vähän veättävän. Kiisseliä tolla varmaan säästyy. Samoin ylöspäin vaihtaessaan jos ei tee reippaampaa kiihdytystä menee kaikki pykälät silmään varsin nopeasti. Kiekot ei ylitä 2500 missään vaiheessa.
Ensimmäinen tankillinen menossa niin ei tuosta kulutuksesta vielä osaa sanoa. Katotaan.
Kun on tullut vähän lisää kokemusta tosta uudesta laatikosta niin uskalsin jo kokeilla niitä pakkoasentojakin (+ ja -). Moottorijarrutus on niin tehokas että hyvä ettei nouse takapyörät ilmaan
Hiljaisesssa ajossa loota pitää kiekat niin alhaalla että välillä täytyy käsin käskeä pienemmälle. Se kun pitää 1500 kierroksella ja jopa alle suurinta silmässä niin kuulostaa jo vähän veättävän. Kiisseliä tolla varmaan säästyy. Samoin ylöspäin vaihtaessaan jos ei tee reippaampaa kiihdytystä menee kaikki pykälät silmään varsin nopeasti. Kiekot ei ylitä 2500 missään vaiheessa.
Ensimmäinen tankillinen menossa niin ei tuosta kulutuksesta vielä osaa sanoa. Katotaan.
Täytyypä laittaa kuvia illanpäälle. Vaihekepin D asennossa keppi heiluu sivusuuntaan jolla voi vaihtaa pienemmälle/isommalle. Mitään nappeja liukkaalle tai raskaale käytölle ei ole. Ajonvakautus ja luistonesto (ESP ja ASR) hoitaa nuo talvikelin säädöt. Toisin sanoen voi sladit unohtaa kun tuota ESP:tä ei saa edes pois päältä. Muutenkin sähkösysteemit haistelee niin joka juttua että en tiedä uskaltaako tuolla kabiinissa edes pieraista ettei systeemi mene vikatilaan 
No onneksi siinä on takuuHarmilor kirjoitti:Vaihekepin D asennossa keppi heiluu sivusuuntaan
...kröh, ja minä kun ajattelin, jotta tuommosesta saisi kivan lelun varttimailille. Mihinkäs ne on se ESP poistokytkimen unohtanut, onhan semmonen ollut henkilöautoissa. No aika kuluu ja joku keksii miten tuo lastutetaan semmoiseksi, että saa takarenkaat suttaamaan.Harmilor kirjoitti:Toisin sanoen voi sladit unohtaa kun tuota ESP:tä ei saa edes pois päältä.
Mites se yrittääkö se pitää jotain lukkoperää siinä vai rajottaako se voiman kokonaan pois, jos molemmat renkaat on lähes ilmassa. ASD / ASR tjms ?
Non niin on iltaa tässä menny vähän viihteella joten kuvat laitan huomenna. Jotain kuvia tuli otettua koneesta. Täytyy huomenna tarkistaa mitä. Tää on vähän sitä illalla hilpeenä kaljaa aamulla kalpeena hiljaa.
Nuo ASR ja ESP toimii siten että ensin yrittää hoitaa luiston jarruttamalla luistavaa rengasta ja jos tämäkään ei riitä niin pudottaa tehoja. Samaa luiston esto on jo tuossa etuveto CDI mallissa. Joissain tilanteissa se on huippu ärsyttävä. Esim kuin lähtee risteyksestä renkaathan on tietty linkussa ja ulommalla renkaalla on suurempi pyörimisnopeus. Tätä renkaiden asentoa järjestelmä ei tiedä. Tällaisessa tilanteessa ei luistoa tarvi juuri lainkaan kun järjetelmä pudottaa tehoja. Pelkät pomput jotka löytyy joka suomen tiestä riittää tähän. Ja auto "nyökkää" lähössä joka risteyksessä kun tehot tippuu.
Niin kun tässä 2004 alkaen mallissa laittaa luistoneston pois päältä lähtee tämä tehorajoitus pois, mutta ESP käyttää kuitenkin edelleen jarruja. Eli autolla ei saisi ajaa liikaa ilman luistonestoa kun se vähän niin kuin rasittaa voimansiirtoa ja kuluttaa jaruja.
Paree lopettaa tää höpinä tähän ennen ku alkaa liikaa meneen iltasatujen puolelle, mutta vaihdekeppi tosiaan liikkuu D-asennossa ku mummon hammas. Huomenna vaimo lähtee ekaa kertaa ajeleen ja heti muutaman sata kilsaa. Pysykää muut poissa nelostieltä kun ei tuo parempi puolisko ole automaatilla ajellu. Saattaa olla nenän kuvia tuulilasissa ja perä rutussa
_
Nuo ASR ja ESP toimii siten että ensin yrittää hoitaa luiston jarruttamalla luistavaa rengasta ja jos tämäkään ei riitä niin pudottaa tehoja. Samaa luiston esto on jo tuossa etuveto CDI mallissa. Joissain tilanteissa se on huippu ärsyttävä. Esim kuin lähtee risteyksestä renkaathan on tietty linkussa ja ulommalla renkaalla on suurempi pyörimisnopeus. Tätä renkaiden asentoa järjestelmä ei tiedä. Tällaisessa tilanteessa ei luistoa tarvi juuri lainkaan kun järjetelmä pudottaa tehoja. Pelkät pomput jotka löytyy joka suomen tiestä riittää tähän. Ja auto "nyökkää" lähössä joka risteyksessä kun tehot tippuu.
Niin kun tässä 2004 alkaen mallissa laittaa luistoneston pois päältä lähtee tämä tehorajoitus pois, mutta ESP käyttää kuitenkin edelleen jarruja. Eli autolla ei saisi ajaa liikaa ilman luistonestoa kun se vähän niin kuin rasittaa voimansiirtoa ja kuluttaa jaruja.
Paree lopettaa tää höpinä tähän ennen ku alkaa liikaa meneen iltasatujen puolelle, mutta vaihdekeppi tosiaan liikkuu D-asennossa ku mummon hammas. Huomenna vaimo lähtee ekaa kertaa ajeleen ja heti muutaman sata kilsaa. Pysykää muut poissa nelostieltä kun ei tuo parempi puolisko ole automaatilla ajellu. Saattaa olla nenän kuvia tuulilasissa ja perä rutussa
_
Yritetäämpä laittaa joku kuva tähän linkkinä.
Koko mylly
Sähköpääkeskus
Mutka pilkistää
Ekat ruosteet
Koneen oikea puoli
samma här
Ilotikku
Koko mylly
Sähköpääkeskus
Mutka pilkistää
Ekat ruosteet
Koneen oikea puoli
samma här
Ilotikku
Emmää muuten mistään mitään tiedä mutta toi MB Workshop only putkilo ainakin on automaatin öljyn mittatikun reikäHarmilor kirjoitti:Yritetäämpä laittaa joku kuva tähän linkkinä.
Koko mylly
Sähköpääkeskus
Mutka pilkistää
Ekat ruosteet
Koneen oikea puoli
samma här
Ilotikku
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Pelkkä paikkaHarmilor kirjoitti:Aina oppii uutta. Onko sen kortsun takana tikku vai pelkkä paikka sille?
Eli ihan heti ei itse tikkua ainakaan tähän talouteen tule..Sponsorin hinnasto kirjoitti: 11577 automaattivaihteiston mittatikku SÄHKÖLAATIKKO
Hinta: 67,00 EUR
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Mää eilen kun tankkasin, niin kulutus oli 9.0023 l/100km...
aikas tarkkaa täälläkin...
Tuli tuossa aamulla syvämiete kun "otin kisaa" peräkärry-pösön kanssa
eli mitenkähän paljon viton koneen pitäisi kiertää? Bucheli antaa melkoisia lukemia, eli max 5200r/min... mulla loppuu veto karvan alle 4000r/min, ja kiertää korkeintaan 4300 r/min... onkohan säädöt tosiaankin pielessä? 
Tuli tuossa aamulla syvämiete kun "otin kisaa" peräkärry-pösön kanssa
Mikäli puhut rivipumppukoneesta, tai no sama mistä puhut kun asia ei muutu niin se 5200 rpm on jonkin sortin teoreettinen maksimikierrosluku esimerkiksi moottorijarrutuksia varten. Vakio rivipumppu alkaa rajoittamaan syöttöä 3800 rpm kohdalla ja 4800 kohdalle sen ei edes pitäisi kiertää edes kytkin ja kaasu pohjassa.vanttom kirjoitti:Bucheli antaa melkoisia lukemia, eli max 5200r/min... mulla loppuu veto karvan alle 4000r/min, ja kiertää korkeintaan 4300 r/min... onkohan säädöt tosiaankin pielessä?
Tulevaisuuden kisoja varten avaat pumpun takakannen ja ruuvaat 'vetävät' kierrokset sinne 5800 kohdille niin pumppu antaa vielä täyden syötön 4800 kohdalla. Näin voi tehdä mikäli on manuaalivaihteisto. Päästömittaukseen pumppu pitää taas palauttaa hieman rauhallisemmalle säädölle, ainakin 5400 rpm on vielä mennyt katsastuksesta läpi.
CDI koneessa ne kierrosrajoitukset ovat aivan samanlaisia, paitsi vetävien kierrosten nosto ei ole aivan noin suoraviivaista.
Automaattivaihteiso kestää tuon 5400 rpm N-asennossa, samoin kone, mutta 4800 on ehdoton raja automaatille kun ollaan liikkeellä. Miksi, siitä voi lukea ahtimen vaihtotopicissa kun saan sinne selvityksen automaatin vaurioista.
>>onkohan säädöt tosiaankin pielessä
On pielessä mutta selvästi tehtaan säädöissä
Mullakin kulutus vitossa 10l/100km suurinpiirtein kovilla pakkasilla. Pitää aika sukkasillaan ajella että pääsee alle ton. No termostaatti on ilmeisesti sökö tai ei ollenkaan, kun ei nosta lämpöjä etes 80. Se on yksi syy tohon kulutukseen. Ja pumpulle ei oo tehty VIELÄ mittään... 
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Joku transportteri haastoi eilen liikennevaloissa,
oli pakko näyttää takaluukun merkinnät sille
Kulutuksesta ei ole havaintoa
lähes ilmalla menee näin kylmällä.
Kulutuksesta ei ole havaintoa
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija

- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- Punisher69
- Vakiokalustoa

- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
- Paikkakunta: Joutseno
- Viesti:
Ajoin tässä taannoin etelä-karjalasta pääkaupunkiseudulle ja takas.
Tuli ajettua "hieman" reippaasti ja porvoosta helsinkiin moottoritietä, Mika Häkkistä lainaten, "Flat out".
En saanu menemään yli 10l / 100km.
Ei ole pumppua ruuvattu ja muutenkin alkuperäisessä kunnossa oleva 110D.

Tuli ajettua "hieman" reippaasti ja porvoosta helsinkiin moottoritietä, Mika Häkkistä lainaten, "Flat out".
En saanu menemään yli 10l / 100km.
Ei ole pumppua ruuvattu ja muutenkin alkuperäisessä kunnossa oleva 110D.
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
- vito500tkm
- Asiantuntija

- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Äkkiä ruuvaamaan!!!Punisher69 kirjoitti:Ajoin tässä taannoin etelä-karjalasta pääkaupunkiseudulle ja takas.
Tuli ajettua "hieman" reippaasti ja porvoosta helsinkiin moottoritietä, Mika Häkkistä lainaten, "Flat out".
En saanu menemään yli 10l / 100km.
Ei ole pumppua ruuvattu ja muutenkin alkuperäisessä kunnossa oleva 110D.
Viton kulutus
vuoden 98 110d pääsin viime tankkauksella 7,78 l/100km.
autolla ajettu 250tkm välillä on mennyt kyllä liki 9 litraakin.
autolla ajettu 250tkm välillä on mennyt kyllä liki 9 litraakin.
-99 108D 285tkm tietääkseni ruuvaamaton
viimeeksi tankattu 8,3l/100
.Jos tuota ei ruuvaamalla saa pienemmäksi niin saiskohan samalla kulutuksella alakierroksille
lisääpotkua (lue käyttömukavuutta)? Tietääkö kukaan E-karjalan dieselpajoista, eli mihin kannattaa viedä säätöön vai mynään? 
Vitolla kuuhun!




