pumpun irroitus w123 300d-76/ ruuvaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

pumpun irroitus w123 300d-76/ ruuvaus

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

elikkä semmoista nyt kyselen että pitääkö otsikon mukaisessa laitteessa irroittaa öljynsuodattimen jalka että pumppu mahtuu poistumaan? :roll:
piti äsken tempasta pumppu pöydälle mutta mersu johtaa 10-0.
Viimeksi muokannut Rammstein69, Ke 07.09.2005 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Uudemmasta ei tarvi, mutta vanhemmasahan taitaa olla jotain eroa pumpussa, etten osaa sanoa...ootko tarkastanut ettei siellä pumpun takapäässä oo jotain kiinnikkeitä eessä, jotka estää irtoamisen?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Olen tuollaisen pumpun kerran irti käyttänyt. Pitäisi sen sopia sieltä pois tulemaan, jos siinä sinun autossa ei kovin erilainen suodatinjalka ole. Pumppu on kiinni alhaalta takapäästä todella vaikeapääsyisellä pultilla. Kunhan sen saa irti, niin kyllä pumppu sitten irtoaa suosiolla. Jakopäätähän ei noissa tarvitse avata, riittää kun pumpun ottaa vain pois. Kuulostaa muuten aika paljon helpommalta kuin onkaan. :wink:
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Olen irroittanut syöttöpumpun -79 300D:stä ilman suodatinjalan irroittamista, käsittääkseni samanlainen pumppu, kuin -76 mallissa. Vähän ahdasta on mutta onnistuu, kun ei hermoile.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

syötön säätö

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

löytyykö keltään kuvaa josta selviäis ruuvien tarkoitus?
uudemman kans olen hiukan leikkinyt, mutta nyt meni sormi suuhun kun ei sisäkalut ollut sinnepäinkään..
syöttöä olis tarkoitus lisätä reilusti ja ehkä kierroksiakin.
tietysti olis kiva jos sit vielä sai kiekat putoamaan normaalisti.
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuota vanhan mallin pumppua ei ole tainnut kukaan saada ruuvattua. Maksimikierroksia saa jonkinverran lisättyä siitä kaasuvivun rajoittimesta. Syöttöä siihen ei taida kummemmin saada. Hommaa uudemman mallin pumppu. Siihen pätee kaikki 124sen säätöohjeet joita on tämänkin foorumi väärällään.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

pumpusta

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Mika.T kirjoitti:Tuota vanhan mallin pumppua ei ole tainnut kukaan saada ruuvattua. Maksimikierroksia saa jonkinverran lisättyä siitä kaasuvivun rajoittimesta. Syöttöä siihen ei taida kummemmin saada. Hommaa uudemman mallin pumppu. Siihen pätee kaikki 124sen säätöohjeet joita on tämänkin foorumi väärällään.
onko tosiaan noin ettei tota saa ruuvattua?
juu. kyllä mullakin on ohjeet siihen uudempaan pumppuun...
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Shemeikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.09.2003 14:03
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Shemeikka »

onnistuuko tosiaan uudemman pumpun vaihto ilman isompia remontteja, ja onko tuossa tehossa tai kulutuksessa merkittävää eroa ilman pumpun ruuvausta. Onko kellään kokemuksia.
OM615-83
OM616-80
OM617-83 ja -78 automaatilla ja ilmastoinnilla
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

kyllä se uudempi malli käy aivan heittämällä,tuki vaan voiteluputki(uudemmassa ei ole,ottaa öljyn jakopäästä)
muista täyttää uudempi pumppu ennen käynnistystä parilla desillä moottoriöljyä,vaikka sammuttimen reijästä,ettei kä kuivana alkuun!!
Mika.T kirjoitti:
Tuota vanhan mallin pumppua ei ole tainnut kukaan saada ruuvattua. Maksimikierroksia saa jonkinverran lisättyä siitä kaasuvivun rajoittimesta. Syöttöä siihen ei taida kummemmin saada. Hommaa uudemman mallin pumppu. Siihen pätee kaikki 124sen säätöohjeet joita on tämänkin foorumi väärällään
kyllä se syöttöruuvi sieltä vanhemmastakin löytyy samalta paikalta muttei taida olla samaa vaikutusta kuin uudemmissa :x
ML W164
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

suihkuputket muuten joutuu vaihtamaan,tai sitten muotoilemaan uudelleen kuten minä tein :oops: :wink:
ML W164
Vastaa Viestiin