elikkä semmoista nyt kyselen että pitääkö otsikon mukaisessa laitteessa irroittaa öljynsuodattimen jalka että pumppu mahtuu poistumaan?
piti äsken tempasta pumppu pöydälle mutta mersu johtaa 10-0.
Viimeksi muokannut Rammstein69, Ke 07.09.2005 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uudemmasta ei tarvi, mutta vanhemmasahan taitaa olla jotain eroa pumpussa, etten osaa sanoa...ootko tarkastanut ettei siellä pumpun takapäässä oo jotain kiinnikkeitä eessä, jotka estää irtoamisen?
Olen tuollaisen pumpun kerran irti käyttänyt. Pitäisi sen sopia sieltä pois tulemaan, jos siinä sinun autossa ei kovin erilainen suodatinjalka ole. Pumppu on kiinni alhaalta takapäästä todella vaikeapääsyisellä pultilla. Kunhan sen saa irti, niin kyllä pumppu sitten irtoaa suosiolla. Jakopäätähän ei noissa tarvitse avata, riittää kun pumpun ottaa vain pois. Kuulostaa muuten aika paljon helpommalta kuin onkaan.
Olen irroittanut syöttöpumpun -79 300D:stä ilman suodatinjalan irroittamista, käsittääkseni samanlainen pumppu, kuin -76 mallissa. Vähän ahdasta on mutta onnistuu, kun ei hermoile.
löytyykö keltään kuvaa josta selviäis ruuvien tarkoitus?
uudemman kans olen hiukan leikkinyt, mutta nyt meni sormi suuhun kun ei sisäkalut ollut sinnepäinkään..
syöttöä olis tarkoitus lisätä reilusti ja ehkä kierroksiakin.
tietysti olis kiva jos sit vielä sai kiekat putoamaan normaalisti.
Tuota vanhan mallin pumppua ei ole tainnut kukaan saada ruuvattua. Maksimikierroksia saa jonkinverran lisättyä siitä kaasuvivun rajoittimesta. Syöttöä siihen ei taida kummemmin saada. Hommaa uudemman mallin pumppu. Siihen pätee kaikki 124sen säätöohjeet joita on tämänkin foorumi väärällään.
Mika.T kirjoitti:Tuota vanhan mallin pumppua ei ole tainnut kukaan saada ruuvattua. Maksimikierroksia saa jonkinverran lisättyä siitä kaasuvivun rajoittimesta. Syöttöä siihen ei taida kummemmin saada. Hommaa uudemman mallin pumppu. Siihen pätee kaikki 124sen säätöohjeet joita on tämänkin foorumi väärällään.
onko tosiaan noin ettei tota saa ruuvattua?
juu. kyllä mullakin on ohjeet siihen uudempaan pumppuun...
onnistuuko tosiaan uudemman pumpun vaihto ilman isompia remontteja, ja onko tuossa tehossa tai kulutuksessa merkittävää eroa ilman pumpun ruuvausta. Onko kellään kokemuksia.
OM615-83
OM616-80
OM617-83 ja -78 automaatilla ja ilmastoinnilla
kyllä se uudempi malli käy aivan heittämällä,tuki vaan voiteluputki(uudemmassa ei ole,ottaa öljyn jakopäästä)
muista täyttää uudempi pumppu ennen käynnistystä parilla desillä moottoriöljyä,vaikka sammuttimen reijästä,ettei kä kuivana alkuun!!
Mika.T kirjoitti:
Tuota vanhan mallin pumppua ei ole tainnut kukaan saada ruuvattua. Maksimikierroksia saa jonkinverran lisättyä siitä kaasuvivun rajoittimesta. Syöttöä siihen ei taida kummemmin saada. Hommaa uudemman mallin pumppu. Siihen pätee kaikki 124sen säätöohjeet joita on tämänkin foorumi väärällään
kyllä se syöttöruuvi sieltä vanhemmastakin löytyy samalta paikalta muttei taida olla samaa vaikutusta kuin uudemmissa