automaatti laatikosta...??
automaatti laatikosta...??
eli meinaa p päällä ja n päällä pyrkiä liikahtamaan ku antaa kierroksias......
missä vika....??
missä vika....??
Viimeksi muokannut Teppop, Ma 19.09.2005 11:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei vika, vaan ominaisuus. Joku selittää tarkemmin noista painennousuista, mutta sen osaan neuvoa, että älä suotta kaasuttele paikallaan; ovat tiivisteet turhaan kovilla. 

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- ylivertanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 13.09.2005 08:18
- Paikkakunta: Valkeala
Jatkan tähän ketjuun, kun liippaa sen verran läheltä.
Pitäisikö automaattilaatikolla varustettu W124 pysyä paikallaan, kun vaihteen laittaa päälle? Tällä hetkellä auto lähtee hiljaa liikkeelle heti kun vaihde on valittu ja nostaa jarrupolkimen.
Toinen kysymys koskee kickdownia. Missä vika kun yli 90 km/h vauhdissa laatikko ei vaihda pienemmälle kun pedalin painaa pohjaa? Mittarissa on kolmosvaihteen rajoitin noin 120 km/h kohdalla, joten kyllä laatikon pitäisi pudottaa vähintään kolmoselle.
Pitäisikö automaattilaatikolla varustettu W124 pysyä paikallaan, kun vaihteen laittaa päälle? Tällä hetkellä auto lähtee hiljaa liikkeelle heti kun vaihde on valittu ja nostaa jarrupolkimen.
Toinen kysymys koskee kickdownia. Missä vika kun yli 90 km/h vauhdissa laatikko ei vaihda pienemmälle kun pedalin painaa pohjaa? Mittarissa on kolmosvaihteen rajoitin noin 120 km/h kohdalla, joten kyllä laatikon pitäisi pudottaa vähintään kolmoselle.
Kyllä sen kuuluu "madella" kun jarrun löysää.
Kuullosta hieman että KD ei toimisi ollenkaan vaan laatikko pienentää vaijeri "tiedon" perusteella pienempää.
Missä vauhdissa vaihtaa neloselle jos kiihdyttää paikoiltaa kaasupohjassa?
Eikä sitten ajella ylinopeutta
Pitäsi vaihtaa aavistuksen ennen sitä kolmosen merkkiä mittarissa.
Akun takaa löytyy KD-rele ja sitten siellä on ylijännitesuojarele. Löytyy kun on ainoa jossa on sulake/sulakeet päällä. Tarkistappa ne.
Kuullosta hieman että KD ei toimisi ollenkaan vaan laatikko pienentää vaijeri "tiedon" perusteella pienempää.
Missä vauhdissa vaihtaa neloselle jos kiihdyttää paikoiltaa kaasupohjassa?


Akun takaa löytyy KD-rele ja sitten siellä on ylijännitesuojarele. Löytyy kun on ainoa jossa on sulake/sulakeet päällä. Tarkistappa ne.
- ylivertanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 13.09.2005 08:18
- Paikkakunta: Valkeala
Täytyy testata, kun lähden töistä. En oo vielä ees vedättäny nollista yli 120 km/h, mut johan se on aika kokeilla, kun auto on ollu viikon ja yhden päivän omistuksessa.
80 km/h ja alle laatikko heittää kyl hyvin pienempää tupaan ja maisema vaihtuu.
Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa sen releen, koska ilmastointi ei pelannu. Sama rele on kuulemma kytköksissä ilmastoinnin ja KD:n kanssa, koska ilmastoinnin kompura pitää pudottaa pois pelistä, kun painetaan poljin lattiaan.
80 km/h ja alle laatikko heittää kyl hyvin pienempää tupaan ja maisema vaihtuu.
Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa sen releen, koska ilmastointi ei pelannu. Sama rele on kuulemma kytköksissä ilmastoinnin ja KD:n kanssa, koska ilmastoinnin kompura pitää pudottaa pois pelistä, kun painetaan poljin lattiaan.
- ylivertanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 13.09.2005 08:18
- Paikkakunta: Valkeala
En lähtenyt paikoiltaa, mut vähän ennen 140 km/h vaihto neloselle. Kolmosvaihteen rajotin on 150 ja 160 km/h välissä. Töihin tullessa taas kokeilin KD:a yli 90 km/h vauhdissa, ja ei vaihda kolmoselle.Mika.T kirjoitti:Kyllä sen kuuluu "madella" kun jarrun löysää.
Missä vauhdissa vaihtaa neloselle jos kiihdyttää paikoiltaa kaasupohjassa?Eikä sitten ajella ylinopeutta
Pitäsi vaihtaa aavistuksen ennen sitä kolmosen merkkiä mittarissa.
Akun takaa löytyy KD-rele ja sitten siellä on ylijännitesuojarele. Löytyy kun on ainoa jossa on sulake/sulakeet päällä. Tarkistappa ne.
Sulakkeet oli ehjät, joskin aika epämersumaiset irroittaa, kun sain tumpuistani nahkan rikki

Ja siis käytit varmaan nimenomaan kick-downia etkä vaan survaissut pedaalia suunnilleen pohjaan? Siellä polkimen alla on näet erillinen sähkönappula kd:ta varten, ja sen kyllä tuntee kun sitä painaa -- vähän samanlainen "naksahtava vaste" polkimen alla kuin jalkakäyttöisessä valonvaihtajassa! Tämä joskus hämää muilla automaateilla ajaneita, kun polkimella pitää saada käytettyä vielä se sähkönamikkakin pohjassa että kd toimii. Jos tosiaan painoit katkaisijankin alas, kd ei tosiaan toimi, kyllä vielä 90:sta pitäisi kepoisesti vaihtaa pienemmälle.ylivertanen kirjoitti: En lähtenyt paikoiltaa, mut vähän ennen 140 km/h vaihto neloselle. Kolmosvaihteen rajotin on 150 ja 160 km/h välissä. Töihin tullessa taas kokeilin KD:a yli 90 km/h vauhdissa, ja ei vaihda kolmoselle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- ylivertanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 13.09.2005 08:18
- Paikkakunta: Valkeala
- ylivertanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 13.09.2005 08:18
- Paikkakunta: Valkeala
No hyvä, että toimii.ylivertanen kirjoitti:Toimii, yllättävän jäykkä se KD:n kytkin. Toisaalta se on ihan hyvä juttu, niin ei tuu turhaan reviteltyä, kun tuntuu tuo liikkuvan ilman pienempääkin pykälää.
Tosiaan aika harvoin sitä kd:ta tulee ainakaan meikäläisenkään käytettyä, se on vähän sellaista rytkimistä. Kyllä sitä varmoissa paikoissa pääsee nelosellakin kerkeästi ohi, ja taajamissahan tarvittaessa vaihtuu pienempi pykälä jo ihan puolikaasulla, milloin on tarve.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Juu ... Juoppokuskeille täytyy aina mainita että sitä kaasua joutuu toisinaan todella survomaan pohjaan (c180 4v automaagiRiku kirjoitti:Yllättävän tiukka KD-nappi...Eikun pedaali kunnolla pohjaan.. rupeshan sitä pienempää löytyy vielä tuolla 120 paikkeilla

Itsekin epäilin ensin ZF:n sähköohjatun automaagin jälkeen että toi MErsun KD ei toimi ollenkaan
