Kyseessä on siis otsikon mukainen auto 200D- lempinimeltään Voimanpesä- moottorilla ja vuosimalli on -92. Kilometrejä on kertynyt noin 560 000. Tehostajan pumppu oli tihkunut öljyä jo jonkun tovin ja korjaussarjakin siihen tuli ostettua keväällä, joten joskushan tuo piti korjata.
Homma pitää aloittaa irrottamalla jäähdyttäjän ropeli ja sen tunneli. Tämän jälkeen löysätään moniurahihna, joka kannattaa vaihtaa samalla, sikäli kun sille on ikää ja pykimää kertynyt. Hihnan kiristin löysätään siten, että muovikäigäleen, johon kiristin jousi tulee kiinni, pultin päästä irrotetaan mutteri. Tämän jälkeen käigälettä kammetaan esim isolla ruuvimeisselillä, jotta kinnitys pultin saa vedettyä pois. Nyt pitäisi hihnan löystyä.
Öljypumpun hihnapyörä pitää irrottaa ennen kuin pumpun kiinnityspultitteja mahtuu kiertämään irti(2 kpl). Itse en imenyt säiliöstä öljyjä pois, vaan pidin kuppia alla, kun irrotin öljyletkut pumpusta. Pikkasen tuossa ehtii öjyä valumaan ennen kuin pumpun saa nykästyä pois konehuoneesta.
Pumppu pöydälle, öljyt ulos ja purkamaan. Pumppu on kasassa neljällä M8 pultilla. Ne kun irrottaa, niin paketti leviää. Tässä vaiheessa kannattaa pitää varansa, ettei osia pääse tippumaan lattialle ja häviämään. Tarkempia nimiä noille osille en nyt kehtaa ruveta keksimään, mutta ainakin pumpun siipinä on kymmenen semmosta kynnen kokosta peltilätkää, jotka voi irrota ja hävitä herkästi. Pyöra, jossa nuo siivet on "kiinni", pysyy akselilla semmosen jousirenkaan (rengassokan) avustuksella. Öljysäiliö oli rungossa kiinni ikävästi kolmella ulkopuolisella kuusi sakaraisella tähtipääruuvilla, jotka sai kyllä kuuden millin tavallisella hylsyllä auki, kun löi hylsyn vasaralla kantaan paikoilleen. Akselin stefan irrotuksen jälkeen pumppu oli kutakuinkin putsausta ja uusien tiivisteitten kanssa kasaamista vailla. Tuossa tiivistesarjassa oli mukana neljä M6 pultille sopivaa tiivisteprikkaa (terästä ja kumia samassa prikassa), mutta mie en kyllä keksiny semmosia mihkään toho pumppuun vaihtaa.
Uusi öljynsuodatinkin toho kannattaa samalla vaihtaa. Öljyiksi mie laitoin automaattivaihteiston öljyä. Öljysäiliön kannen tiiviste ei sitte muute tuu tiivistesarjan eikä suodattimen mukana, vaan sen joutuu vielä ostaa eriksee, mut miullaha ei sitä nyt ollu.
Pumppu kasaan, paikoilleen ja öljyt sisään


