mistäs eemeli arvas ton. eikä siinä vielä kaikki paluukanava ylöspäin ja sen kautta suoritettu painevoitelu niin rupeehan vähän sylkemäänkin öljyäTurbo-eemeli kirjoitti:Onko turbon paluu alaspäin, niin hassulta kuin kysymys tuntuukin niin on tapauksia, että se ylöspäin ja luullaan ahtimessa olevan vikaa kun savuttaa tyhjäkäynillä todella paljon. Toinen mikä tulee mieleen tukossa oleva ventiilikoppa (huohotin siis sisältä tukossa).juk3 kirjoitti:Joo mulla on vähän samaa ongelmaa mutta rajummassa muodossa. Garretin gt 40 (uus) öljynpaluu 16mm ja kaikki pitäis olla ihan kunnossa. Nii putkesta tulee ihan solkenaan öljyä. vinkkejä ??!!?
Öljyvuotoa ahtimessa?
Joo syy selvis se olikin asennus virhe
näin siinä käy kun amatöörit rupeaa ropaamaan turboja
öljyosa ahtimesta oli väärinpäin eikä tullut yhtään mieleen että se voisi olla väärinpäin. Mutta nyt on oikein päin ja auto pelittää, ja kulku muuttu aika roimasti vakio ahtimeen verrattuna 



Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
mistäs eemeli arvas ton. eikä siinä vielä kaikki paluukanava ylöspäin ja sen kautta suoritettu painevoitelu niin rupeehan vähän sylkemäänkin öljyä[/quote]
NYT rupes kuulostaan Pahalta oletkos ajanut sillä vai (toivottavasti) vain käyttänyt
Paikallaan. Jos olet ajanut ni sitten ammattimiehen huoltoon heti






Joo ei käynyt kun ihan hetken tyhjäkäyntiä.. Nyt on ajettu joku 200km hyvin pelittää ja öljyt pysyy oikeissa paikoissa 

Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
jepu jepu.. kävin tänään turbo-tecniks nimisessä turbopajassa tänään hesassa, ja oli ihan mielenkiintoista keskustelua..
sanoivat että ihan mikä tahansa kumiletku käy paluu puoleen, melkeinpä vaikka puutarhaletku!!
ja myöskin että paine/tulo puolella olis kuumempaa, tai yhtä kuumaa kun paluupuolella, laakerin ohitettuaan?
ja ettei paluuöljyn lämpö mene yli 115 asteen, vaikka polkee..
kävin myös US-Partsissa kysymässä moista letkua, ja kehuivat että heillä löytyy.. tosin iloiseen n.90e metri. ja metrinpala minimi. että sillai..
täytyy lähteä etolaan ostamaan normaalia öljynkestävää kumiletkua, koska sanoivat sen olevan oikein sopivaa siihen. kokeillaan.
huohotuksen laitoin kondikseen, mutta edelleen vuotaa kompurasta jonkun verran. täytyy kokeilla seuraavaks tota paluuletkua.
sanoivat että ihan mikä tahansa kumiletku käy paluu puoleen, melkeinpä vaikka puutarhaletku!!


ja myöskin että paine/tulo puolella olis kuumempaa, tai yhtä kuumaa kun paluupuolella, laakerin ohitettuaan?
ja ettei paluuöljyn lämpö mene yli 115 asteen, vaikka polkee..
kävin myös US-Partsissa kysymässä moista letkua, ja kehuivat että heillä löytyy.. tosin iloiseen n.90e metri. ja metrinpala minimi. että sillai..
täytyy lähteä etolaan ostamaan normaalia öljynkestävää kumiletkua, koska sanoivat sen olevan oikein sopivaa siihen. kokeillaan.

huohotuksen laitoin kondikseen, mutta edelleen vuotaa kompurasta jonkun verran. täytyy kokeilla seuraavaks tota paluuletkua.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
No voi vttu minkälaista puhettadansku kirjoitti:jepu jepu.. kävin tänään turbo-tecniks nimisessä turbopajassa tänään hesassa, ja oli ihan mielenkiintoista keskustelua..
sanoivat että ihan mikä tahansa kumiletku käy paluu puoleen, melkeinpä vaikka puutarhaletku!!![]()
![]()
.


Joo-o vastoinkäymiset jatkuu..öljyä alkoi puskemaan pakoputkeen.
Kone ei huohota merkittävästi (430tkm), venttilikopasta huohotinletkun pätkä ulkoilmaan, turbo on pakkatuore, öljylinja pystysuoassa ja paluulinja alkuperäiseen kohtaa ja pikkasen paksumpana.
Alussa ei vuotoa ilmennyt, käyttelin konetta paikoillaan tunnin verran, sitte alkoi pöllyttää sinistä ja röpöttämään omituisesti.
Dp:n päästä tiputtelee pisaroita sa savuaa oikein huolella jos kaasuttelee pikkasen, ajossahan ei ole ees vielä oltu.
Täytyy vissii otta pakosarja huomen iti ja kattoo oisko joku pakokanava mäkä vai tuleeko ölppä ahtimesta.
Kone ei huohota merkittävästi (430tkm), venttilikopasta huohotinletkun pätkä ulkoilmaan, turbo on pakkatuore, öljylinja pystysuoassa ja paluulinja alkuperäiseen kohtaa ja pikkasen paksumpana.
Alussa ei vuotoa ilmennyt, käyttelin konetta paikoillaan tunnin verran, sitte alkoi pöllyttää sinistä ja röpöttämään omituisesti.
Dp:n päästä tiputtelee pisaroita sa savuaa oikein huolella jos kaasuttelee pikkasen, ajossahan ei ole ees vielä oltu.
Täytyy vissii otta pakosarja huomen iti ja kattoo oisko joku pakokanava mäkä vai tuleeko ölppä ahtimesta.
Tosta röpötyksestä vielä, että tyhjäkäynnillä ei röpötä ja hieman kun pikkuhiljaa lisää kaasua, niin sitte pörpöttää sen aikaa kunnes kierrokset nousee. Jos taas painaa kaasua nopeesti niin ei röpötä vaan herää puhtaasti. Savua kuitenkin tulee reilusti joka tapauksessa, varsinkin kun ö-paineet ja kierrokset nousee.kalle7876 kirjoitti:no jos röpöttää, ni tuskin turbosta sit tulee öljy. veikkaus
Öljynpaineet on lämpöisenä tyhjäkäynnillä 10-30w huuhteluöljyillä 1kg, ja kierroksilla rajautuu tarvikemittarin mukaan noin 3,5-4 kiloon.
Kone käy nätisti ilman ylim. ääniä ja lähtee hyvin lämpöisenä käyntiin vaikkei hehkut ole toiminnassa.
Epäilen ittekkin moottoria, kumma vaan taas että olis itsekseen hajonnu reilu vuoden päivät seisoessaan, kone kuitenkin oli ajosta toimivana purattu itse todettuna.
Menee varmaan kansi aukaisuun..samalla sitte kattoo suuttimet ym.

Viimeksi muokannut Atte L, To 03.09.2009 07:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuulostaa ihan kannentiivistevialta...mutta miksi se olisi tullut tyhjäkäynnillä vai miten sitä käyteltiin se tunti. Tuo kuitenkin varmistuu kun ottaa pakosarjan irti, silloin siellä pakokanavassa näkyy yleensä selvästi öljyä.
Kone oli ehjä aikaisemmin ?
Tarkista myös mittarin näyttämä, 5 kiloa pitäisi olla kierroksilla, jolloin tyhjäkäynnillä voi pudotakkin 1 kiloon, mutta ei kai paljon sen alle kun öljyruiskut tippuvat pelistä pois. (jos tämä oli siis alkuperäinen turbokone)
Kone oli ehjä aikaisemmin ?
Tarkista myös mittarin näyttämä, 5 kiloa pitäisi olla kierroksilla, jolloin tyhjäkäynnillä voi pudotakkin 1 kiloon, mutta ei kai paljon sen alle kun öljyruiskut tippuvat pelistä pois. (jos tämä oli siis alkuperäinen turbokone)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ehjä ja ehjä..ainakin auto tuli ajamalla ruotsista ja näin ja kuulin se käynnissä. Ei silloin ainaskaan savustanu öljyä.veskola kirjoitti:Kuulostaa ihan kannentiivistevialta...mutta miksi se olisi tullut tyhjäkäynnillä vai miten sitä käyteltiin se tunti. Tuo kuitenkin varmistuu kun ottaa pakosarjan irti, silloin siellä pakokanavassa näkyy yleensä selvästi öljyä.
Kone oli ehjä aikaisemmin ?
Tarkista myös mittarin näyttämä, 5 kiloa pitäisi olla kierroksilla.
Eli oon käytelly sitä nyt samalla kun puhdistanut jäähdytysjärjestelmää, useaan otteeseen lämpoiseksi ja tarkkaillen toimintaa/vuotoja yms.
Se on bilteman mittari ja saattaa näyttää suuntaa-antavaa, kuiteskin sen mittarin omalla anturilla. Kyllä kylmillä öljyillä sen mukaan on ylikin 5 kiloa.. Siellä on kyllä seassa motor flush aineet.
On alkuperäinen turbo.
Jepjep, otin pakosarja poijes ja ykkösen pakokanava märkä öljystä. No sittepä kansi irti ja tiiviste näytti tuolta:
http://forums.offipalsta.com/album.php? ... reid=39466
Jotenkin ihmeellisesti pullahtanu toi metallinen kohta, ei liene epäselvää minkä takia kone savutti.
Eli nyt kansi koneistamon kautta suoruuden tarkistus ja pinnan plaanaus, suuttimetkin meinasin viedä penkkiin, joku on jäljistä päätellen niitä joskus aukonut. Sylinterit oli sisäpinnaltaan hyvässä kunnossa, hoonijäljet hyvin näkyvissä.
Mitenkäs noi kannenpultit? Onko ne venäytettyjä vai voikohan ne putsauksen jälkeen käyttää uudelleen ja mihin momenttiin/monessa vaiheessa..
Kannentiivisteelläkin oli vissii eroja ja pitikö se liimata vielä jollain?
Ja ne ylivuotoletkujen liitin-nippelit, kaks kusee polttoainetta, toinen heiluu kun maitohammas ja loput on joku liimalla tiivistäny. Pitäisköhän ne juottaa kiinni nii ei ainakaa vuoda, tai jotain?
Ne muoviset suojat ruiskusuuttimen ympäillä oli aika haperoa, täytyy käydä vehossa ellei ne nyt ole ihan tarpeettomat?
Ja olikohan siinä nyt kaikki...nii jos on hyviä ideoita nii saa kertoa
http://forums.offipalsta.com/album.php? ... reid=39466
Jotenkin ihmeellisesti pullahtanu toi metallinen kohta, ei liene epäselvää minkä takia kone savutti.
Eli nyt kansi koneistamon kautta suoruuden tarkistus ja pinnan plaanaus, suuttimetkin meinasin viedä penkkiin, joku on jäljistä päätellen niitä joskus aukonut. Sylinterit oli sisäpinnaltaan hyvässä kunnossa, hoonijäljet hyvin näkyvissä.
Mitenkäs noi kannenpultit? Onko ne venäytettyjä vai voikohan ne putsauksen jälkeen käyttää uudelleen ja mihin momenttiin/monessa vaiheessa..
Kannentiivisteelläkin oli vissii eroja ja pitikö se liimata vielä jollain?
Ja ne ylivuotoletkujen liitin-nippelit, kaks kusee polttoainetta, toinen heiluu kun maitohammas ja loput on joku liimalla tiivistäny. Pitäisköhän ne juottaa kiinni nii ei ainakaa vuoda, tai jotain?
Ne muoviset suojat ruiskusuuttimen ympäillä oli aika haperoa, täytyy käydä vehossa ellei ne nyt ole ihan tarpeettomat?

Ja olikohan siinä nyt kaikki...nii jos on hyviä ideoita nii saa kertoa

Plaanattu kansi ja uusi pulttisarja ja tiivisteet hallussa, onneksi kannesta ei löytyny koneistamolla mitään ylimääräistä. Vaihtoivat venttilivarsien kumit ja lasikuulapuhallus esikammioille.
Mitens tarpeelliset noi kuvassa numerolla 603 tai 606 olevat mustat muoviholkit on?
Ne murenee käsiin, eikä Veho enää toimita uusia.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 065&SGN=07
Jos nitten tarkoitus on ainoastaan suojata lialta, niin sitten jotain possumassaa tms.
Mitens tarpeelliset noi kuvassa numerolla 603 tai 606 olevat mustat muoviholkit on?
Ne murenee käsiin, eikä Veho enää toimita uusia.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 065&SGN=07
Jos nitten tarkoitus on ainoastaan suojata lialta, niin sitten jotain possumassaa tms.
Tuo 603 taitaa olla holkki jolla kiristetään esikammio paikalleen.Atte L kirjoitti: Mitens tarpeelliset noi kuvassa numerolla 603 tai 606 olevat mustat muoviholkit on?
Ne murenee käsiin, eikä Veho enää toimita uusia.
Jos nitten tarkoitus on ainoastaan suojata lialta, niin sitten jotain possumassaa tms.
Taasen 606 on se suojaholkki, joka hiastaa lian pääsyä suuttimen juureen. Jäi itellä viime remontissa vahingossa pois ennen suuttimien laittoa, on vieläkin. Seuraavassa remontissa sitten paikalleen.