Öljyvuotoa ahtimessa?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

Turbo-eemeli kirjoitti:
juk3 kirjoitti:Joo mulla on vähän samaa ongelmaa mutta rajummassa muodossa. Garretin gt 40 (uus) öljynpaluu 16mm ja kaikki pitäis olla ihan kunnossa. Nii putkesta tulee ihan solkenaan öljyä. vinkkejä ??!!?
Onko turbon paluu alaspäin, niin hassulta kuin kysymys tuntuukin niin on tapauksia, että se ylöspäin ja luullaan ahtimessa olevan vikaa kun savuttaa tyhjäkäynillä todella paljon. Toinen mikä tulee mieleen tukossa oleva ventiilikoppa (huohotin siis sisältä tukossa). :idea:
mistäs eemeli arvas ton. eikä siinä vielä kaikki paluukanava ylöspäin ja sen kautta suoritettu painevoitelu niin rupeehan vähän sylkemäänkin öljyä
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Joo syy selvis se olikin asennus virhe :lol: näin siinä käy kun amatöörit rupeaa ropaamaan turboja :) öljyosa ahtimesta oli väärinpäin eikä tullut yhtään mieleen että se voisi olla väärinpäin. Mutta nyt on oikein päin ja auto pelittää, ja kulku muuttu aika roimasti vakio ahtimeen verrattuna :lol:
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

no tekemällä sitä oppii :D .tsemppii projektille
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

mistäs eemeli arvas ton. eikä siinä vielä kaikki paluukanava ylöspäin ja sen kautta suoritettu painevoitelu niin rupeehan vähän sylkemäänkin öljyä[/quote]

:shock: NYT rupes kuulostaan Pahalta oletkos ajanut sillä vai (toivottavasti) vain käyttänyt :!: Paikallaan. Jos olet ajanut ni sitten ammattimiehen huoltoon heti :!: :!: :!:
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

[oli käyttänyt vaan onneksi.laakerit oli ok.ei mitään jälkiä
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Joo ei käynyt kun ihan hetken tyhjäkäyntiä.. Nyt on ajettu joku 200km hyvin pelittää ja öljyt pysyy oikeissa paikoissa :D
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

jepu jepu.. kävin tänään turbo-tecniks nimisessä turbopajassa tänään hesassa, ja oli ihan mielenkiintoista keskustelua..

sanoivat että ihan mikä tahansa kumiletku käy paluu puoleen, melkeinpä vaikka puutarhaletku!! :shock: :shock:

ja myöskin että paine/tulo puolella olis kuumempaa, tai yhtä kuumaa kun paluupuolella, laakerin ohitettuaan?

ja ettei paluuöljyn lämpö mene yli 115 asteen, vaikka polkee..

kävin myös US-Partsissa kysymässä moista letkua, ja kehuivat että heillä löytyy.. tosin iloiseen n.90e metri. ja metrinpala minimi. että sillai..

täytyy lähteä etolaan ostamaan normaalia öljynkestävää kumiletkua, koska sanoivat sen olevan oikein sopivaa siihen. kokeillaan. :roll:

huohotuksen laitoin kondikseen, mutta edelleen vuotaa kompurasta jonkun verran. täytyy kokeilla seuraavaks tota paluuletkua.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

dansku kirjoitti:jepu jepu.. kävin tänään turbo-tecniks nimisessä turbopajassa tänään hesassa, ja oli ihan mielenkiintoista keskustelua..

sanoivat että ihan mikä tahansa kumiletku käy paluu puoleen, melkeinpä vaikka puutarhaletku!! :shock: :shock:

.
No voi vttu minkälaista puhetta :!: Lego-tecniks tuon virman nimi pitäis ilmeisesti olla :evil:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

teflon sisälle metallikudos päälle johon puristetaan päät
ainakin lakeuden hydro tekee näin ja kestää.
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

xr5t kirjoitti:teflon sisälle metallikudos päälle johon puristetaan päät
ainakin lakeuden hydro tekee näin ja kestää.
joo toi on paras mut kyl silikoni letkukin toimii ja on huomattavasti edullisempi
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Joo-o vastoinkäymiset jatkuu..öljyä alkoi puskemaan pakoputkeen.
Kone ei huohota merkittävästi (430tkm), venttilikopasta huohotinletkun pätkä ulkoilmaan, turbo on pakkatuore, öljylinja pystysuoassa ja paluulinja alkuperäiseen kohtaa ja pikkasen paksumpana.

Alussa ei vuotoa ilmennyt, käyttelin konetta paikoillaan tunnin verran, sitte alkoi pöllyttää sinistä ja röpöttämään omituisesti.
Dp:n päästä tiputtelee pisaroita sa savuaa oikein huolella jos kaasuttelee pikkasen, ajossahan ei ole ees vielä oltu.

Täytyy vissii otta pakosarja huomen iti ja kattoo oisko joku pakokanava mäkä vai tuleeko ölppä ahtimesta.
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

no jos röpöttää, ni tuskin turbosta sit tulee öljy. veikkaus
käyttis 657hv 870nm 0.9bar 810009 masterpower
holset ja mp ahtimet. pakosarjan laipat yms..
www.kkdmotorsport.com
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

kalle7876 kirjoitti:no jos röpöttää, ni tuskin turbosta sit tulee öljy. veikkaus
Tosta röpötyksestä vielä, että tyhjäkäynnillä ei röpötä ja hieman kun pikkuhiljaa lisää kaasua, niin sitte pörpöttää sen aikaa kunnes kierrokset nousee. Jos taas painaa kaasua nopeesti niin ei röpötä vaan herää puhtaasti. Savua kuitenkin tulee reilusti joka tapauksessa, varsinkin kun ö-paineet ja kierrokset nousee.
Öljynpaineet on lämpöisenä tyhjäkäynnillä 10-30w huuhteluöljyillä 1kg, ja kierroksilla rajautuu tarvikemittarin mukaan noin 3,5-4 kiloon.
Kone käy nätisti ilman ylim. ääniä ja lähtee hyvin lämpöisenä käyntiin vaikkei hehkut ole toiminnassa.
Epäilen ittekkin moottoria, kumma vaan taas että olis itsekseen hajonnu reilu vuoden päivät seisoessaan, kone kuitenkin oli ajosta toimivana purattu itse todettuna.
Menee varmaan kansi aukaisuun..samalla sitte kattoo suuttimet ym. :cry:
Viimeksi muokannut Atte L, To 03.09.2009 07:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kuulostaa ihan kannentiivistevialta...mutta miksi se olisi tullut tyhjäkäynnillä vai miten sitä käyteltiin se tunti. Tuo kuitenkin varmistuu kun ottaa pakosarjan irti, silloin siellä pakokanavassa näkyy yleensä selvästi öljyä.

Kone oli ehjä aikaisemmin ?

Tarkista myös mittarin näyttämä, 5 kiloa pitäisi olla kierroksilla, jolloin tyhjäkäynnillä voi pudotakkin 1 kiloon, mutta ei kai paljon sen alle kun öljyruiskut tippuvat pelistä pois. (jos tämä oli siis alkuperäinen turbokone)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

veskola kirjoitti:Kuulostaa ihan kannentiivistevialta...mutta miksi se olisi tullut tyhjäkäynnillä vai miten sitä käyteltiin se tunti. Tuo kuitenkin varmistuu kun ottaa pakosarjan irti, silloin siellä pakokanavassa näkyy yleensä selvästi öljyä.

Kone oli ehjä aikaisemmin ?

Tarkista myös mittarin näyttämä, 5 kiloa pitäisi olla kierroksilla.
Ehjä ja ehjä..ainakin auto tuli ajamalla ruotsista ja näin ja kuulin se käynnissä. Ei silloin ainaskaan savustanu öljyä.
Eli oon käytelly sitä nyt samalla kun puhdistanut jäähdytysjärjestelmää, useaan otteeseen lämpoiseksi ja tarkkaillen toimintaa/vuotoja yms.
Se on bilteman mittari ja saattaa näyttää suuntaa-antavaa, kuiteskin sen mittarin omalla anturilla. Kyllä kylmillä öljyillä sen mukaan on ylikin 5 kiloa.. Siellä on kyllä seassa motor flush aineet.

On alkuperäinen turbo.
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Jepjep, otin pakosarja poijes ja ykkösen pakokanava märkä öljystä. No sittepä kansi irti ja tiiviste näytti tuolta:

http://forums.offipalsta.com/album.php? ... reid=39466

Jotenkin ihmeellisesti pullahtanu toi metallinen kohta, ei liene epäselvää minkä takia kone savutti.

Eli nyt kansi koneistamon kautta suoruuden tarkistus ja pinnan plaanaus, suuttimetkin meinasin viedä penkkiin, joku on jäljistä päätellen niitä joskus aukonut. Sylinterit oli sisäpinnaltaan hyvässä kunnossa, hoonijäljet hyvin näkyvissä.
Mitenkäs noi kannenpultit? Onko ne venäytettyjä vai voikohan ne putsauksen jälkeen käyttää uudelleen ja mihin momenttiin/monessa vaiheessa..
Kannentiivisteelläkin oli vissii eroja ja pitikö se liimata vielä jollain?
Ja ne ylivuotoletkujen liitin-nippelit, kaks kusee polttoainetta, toinen heiluu kun maitohammas ja loput on joku liimalla tiivistäny. Pitäisköhän ne juottaa kiinni nii ei ainakaa vuoda, tai jotain?
Ne muoviset suojat ruiskusuuttimen ympäillä oli aika haperoa, täytyy käydä vehossa ellei ne nyt ole ihan tarpeettomat? :o

Ja olikohan siinä nyt kaikki...nii jos on hyviä ideoita nii saa kertoa :wink:
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Plaanattu kansi ja uusi pulttisarja ja tiivisteet hallussa, onneksi kannesta ei löytyny koneistamolla mitään ylimääräistä. Vaihtoivat venttilivarsien kumit ja lasikuulapuhallus esikammioille.
Mitens tarpeelliset noi kuvassa numerolla 603 tai 606 olevat mustat muoviholkit on?
Ne murenee käsiin, eikä Veho enää toimita uusia.

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 065&SGN=07

Jos nitten tarkoitus on ainoastaan suojata lialta, niin sitten jotain possumassaa tms.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Atte L kirjoitti: Mitens tarpeelliset noi kuvassa numerolla 603 tai 606 olevat mustat muoviholkit on?
Ne murenee käsiin, eikä Veho enää toimita uusia.
Jos nitten tarkoitus on ainoastaan suojata lialta, niin sitten jotain possumassaa tms.
Tuo 603 taitaa olla holkki jolla kiristetään esikammio paikalleen.
Taasen 606 on se suojaholkki, joka hiastaa lian pääsyä suuttimen juureen. Jäi itellä viime remontissa vahingossa pois ennen suuttimien laittoa, on vieläkin. Seuraavassa remontissa sitten paikalleen.
Vastaa Viestiin