Tuntuu vaan, että ei oikeín meinaa lämmitä talvikylmillä riittävästi kun turbossa pitää vielä vilpoisempi termostaatti
Suomi-mersujen ja saksantuontien erot
Suomi-mersujen ja saksantuontien erot
Osaako joku perustellusti vastata kysmykseen, onko Saksasta käytettynä tuoduissa mersuissa (esim. W124 300TDT -94) pienempi lämppärin kenno, Akku, Laturi jne.. kuin vastaavassa uutena suomeen Vehon toimesta tuodussa serkussaan?
Tuntuu vaan, että ei oikeín meinaa lämmitä talvikylmillä riittävästi kun turbossa pitää vielä vilpoisempi termostaatti
Tuntuu vaan, että ei oikeín meinaa lämmitä talvikylmillä riittävästi kun turbossa pitää vielä vilpoisempi termostaatti
Toisaalta, molemmissa Belgiantuonneissani on ollut hyvät lämppärit ja kiertovesipumput, tosin molemmissa on ollut talvivarustus, eli istuinlämppärit, lämmitettävät pissapojan suuttimet ym.
Oma TDT on ollut oikein lämmin, yli 30:n pakkasillakin, kannattaa tarkistaa se että magneettiventtiilit avautuvat kunnolla, termostaatti on kunnossa (eli alkuperäinen) ja tosiaan tuo kiertovesipumppu auttaa kummasti alakierroksilla lämmitystehoa.
Pohjamuovit vaikuttavat koneen lämpöön myös olennaisesti. Talvella kannattaa joka tapauksessa peittää osa syylarista, tämä osaltaan estää polttoaineen suodattimen jäätymistäkin.
Oma TDT on ollut oikein lämmin, yli 30:n pakkasillakin, kannattaa tarkistaa se että magneettiventtiilit avautuvat kunnolla, termostaatti on kunnossa (eli alkuperäinen) ja tosiaan tuo kiertovesipumppu auttaa kummasti alakierroksilla lämmitystehoa.
Pohjamuovit vaikuttavat koneen lämpöön myös olennaisesti. Talvella kannattaa joka tapauksessa peittää osa syylarista, tämä osaltaan estää polttoaineen suodattimen jäätymistäkin.
-
Vieras
Kiehtova ajatus siitä että herr Moldenhauer on istunut ratissa nahkahousut jalassa matkalla Oktoberfestiin...samanlaista historian siipien havinaa suomiautoista ei löydy
onneks kohta on viikonloppu 
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
KL-varaosat myy uutta akkutelinettä noin 32 € hintaan, helppo vaihtaa, on parilla ruuvilla kiinni.hsippo kirjoitti:-87 W124 300 TD:ssäni akku on 75 Ah, vehon tuomissa kuulemma ainakin 100 Ah.
Kertoivat akkuliikkeessä että saa vaihdettua isomman kun vetää rälläkällä akun alla olevan kaukalon päädyt pois. Leveys ja korkeus on kuulemma 100 Ah:ssa samat mutta on muutaman sentin pitempi.
Mersu on kuin huume, on hyvä olla kun sillä ajaa ja luopuminen on mahdotontonta.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
no perhana en maksais 32€ palasta muotoillusta pellistäeki kirjoitti:KL-varaosat myy uutta akkutelinettä noin 32 € hintaan, helppo vaihtaa, on parilla ruuvilla kiinni.hsippo kirjoitti:-87 W124 300 TD:ssäni akku on 75 Ah, vehon tuomissa kuulemma ainakin 100 Ah.
Kertoivat akkuliikkeessä että saa vaihdettua isomman kun vetää rälläkällä akun alla olevan kaukalon päädyt pois. Leveys ja korkeus on kuulemma 100 Ah:ssa samat mutta on muutaman sentin pitempi.
akkukotelo
Jep tais olla toi 300da -89 akkukotelo oli kutistunu pesussa tais maksaa akun(100A )kanssa ton100€ Vehossa . Laturi tais olla joku 55A vaihdoin isomman,en tiedä mikä laturi on suomi vehkeissä.
Tässä e500 on eberi,lämmitettävät nahkajakkarat ,peilit,pesusuuttimet ja joku nappula lumiketjuille? Tuskin suomi vehkeesä olis ainakaan paremmat varusteet.
Terveisin Jamppa
Tässä e500 on eberi,lämmitettävät nahkajakkarat ,peilit,pesusuuttimet ja joku nappula lumiketjuille? Tuskin suomi vehkeesä olis ainakaan paremmat varusteet.
Terveisin Jamppa
Re: Suomi-mersujen ja saksantuontien erot
Saksassa luovutetussa W124:ssa on pienempi akku kuin Suomessa luovutetussa, ellei auton papereissa erikseen mainita isompitehoisesta akusta. Aika monissa isompikoneisissa (300D Turbo) tuo kyllä on. Laturi ja lämmityslaitteen kenno ovat samat Saksassa luovutetussa ja Suomessa luovutetussa. Jostain Etelä-Euroopan maasta (Espanja) jos Mersun ostat, saat todennäköisesti pienemmän lämmityslaitteen kennon.500tkm kirjoitti:...onko Saksasta käytettynä tuoduissa mersuissa (esim. W124 300TDT -94) pienempi lämppärin kenno, Akku, Laturi jne.. kuin vastaavassa uutena suomeen Vehon toimesta tuodussa serkussaan?
-T
Re: akkukotelo
Jep, tuo lumiketjunappula kytkee luistoneston pois, ketjuilla ilmeisesti pieni sutiminen on toivottavaakin.jamppa kirjoitti:Jep tais olla toi 300da -89 akkukotelo oli kutistunu pesussa tais maksaa akun(100A )kanssa ton100€ Vehossa . Laturi tais olla joku 55A vaihdoin isomman,en tiedä mikä laturi on suomi vehkeissä.
Tässä e500 on eberi,lämmitettävät nahkajakkarat ,peilit,pesusuuttimet ja joku nappula lumiketjuille? Tuskin suomi vehkeesä olis ainakaan paremmat varusteet.
Terveisin Jamppa






