Suomi-mersujen ja saksantuontien erot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
500tkm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 29.08.2003 10:30

Suomi-mersujen ja saksantuontien erot

Viesti Kirjoittaja 500tkm »

Osaako joku perustellusti vastata kysmykseen, onko Saksasta käytettynä tuoduissa mersuissa (esim. W124 300TDT -94) pienempi lämppärin kenno, Akku, Laturi jne.. kuin vastaavassa uutena suomeen Vehon toimesta tuodussa serkussaan?

Tuntuu vaan, että ei oikeín meinaa lämmitä talvikylmillä riittävästi kun turbossa pitää vielä vilpoisempi termostaatti :cry:
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Omassa havaittua, kiertovesipumppu uupuu. Sama ongelma näytti olevan muutamassa muussakin saksanyksilössä.....
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Toisaalta, molemmissa Belgiantuonneissani on ollut hyvät lämppärit ja kiertovesipumput, tosin molemmissa on ollut talvivarustus, eli istuinlämppärit, lämmitettävät pissapojan suuttimet ym.

Oma TDT on ollut oikein lämmin, yli 30:n pakkasillakin, kannattaa tarkistaa se että magneettiventtiilit avautuvat kunnolla, termostaatti on kunnossa (eli alkuperäinen) ja tosiaan tuo kiertovesipumppu auttaa kummasti alakierroksilla lämmitystehoa.

Pohjamuovit vaikuttavat koneen lämpöön myös olennaisesti. Talvella kannattaa joka tapauksessa peittää osa syylarista, tämä osaltaan estää polttoaineen suodattimen jäätymistäkin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

-87 W124 300 TD:ssäni akku on 75 Ah, vehon tuomissa kuulemma ainakin 100 Ah.

Kertoivat akkuliikkeessä että saa vaihdettua isomman kun vetää rälläkällä akun alla olevan kaukalon päädyt pois. Leveys ja korkeus on kuulemma 100 Ah:ssa samat mutta on muutaman sentin pitempi.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kiehtova ajatus siitä että herr Moldenhauer on istunut ratissa nahkahousut jalassa matkalla Oktoberfestiin...samanlaista historian siipien havinaa suomiautoista ei löydy :lol: onneks kohta on viikonloppu :wink:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
eki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 07.10.2003 18:58
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja eki »

hsippo kirjoitti:-87 W124 300 TD:ssäni akku on 75 Ah, vehon tuomissa kuulemma ainakin 100 Ah.

Kertoivat akkuliikkeessä että saa vaihdettua isomman kun vetää rälläkällä akun alla olevan kaukalon päädyt pois. Leveys ja korkeus on kuulemma 100 Ah:ssa samat mutta on muutaman sentin pitempi.
KL-varaosat myy uutta akkutelinettä noin 32 € hintaan, helppo vaihtaa, on parilla ruuvilla kiinni.
Mersu on kuin huume, on hyvä olla kun sillä ajaa ja luopuminen on mahdotontonta.

Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eki kirjoitti:
hsippo kirjoitti:-87 W124 300 TD:ssäni akku on 75 Ah, vehon tuomissa kuulemma ainakin 100 Ah.

Kertoivat akkuliikkeessä että saa vaihdettua isomman kun vetää rälläkällä akun alla olevan kaukalon päädyt pois. Leveys ja korkeus on kuulemma 100 Ah:ssa samat mutta on muutaman sentin pitempi.
KL-varaosat myy uutta akkutelinettä noin 32 € hintaan, helppo vaihtaa, on parilla ruuvilla kiinni.
no perhana en maksais 32€ palasta muotoillusta pellistä :shock:
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

akkukotelo

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jep tais olla toi 300da -89 akkukotelo oli kutistunu pesussa tais maksaa akun(100A )kanssa ton100€ Vehossa . Laturi tais olla joku 55A vaihdoin isomman,en tiedä mikä laturi on suomi vehkeissä.
Tässä e500 on eberi,lämmitettävät nahkajakkarat ,peilit,pesusuuttimet ja joku nappula lumiketjuille? Tuskin suomi vehkeesä olis ainakaan paremmat varusteet.
Terveisin Jamppa
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Suomi-mersujen ja saksantuontien erot

Viesti Kirjoittaja eerola »

500tkm kirjoitti:...onko Saksasta käytettynä tuoduissa mersuissa (esim. W124 300TDT -94) pienempi lämppärin kenno, Akku, Laturi jne.. kuin vastaavassa uutena suomeen Vehon toimesta tuodussa serkussaan?
Saksassa luovutetussa W124:ssa on pienempi akku kuin Suomessa luovutetussa, ellei auton papereissa erikseen mainita isompitehoisesta akusta. Aika monissa isompikoneisissa (300D Turbo) tuo kyllä on. Laturi ja lämmityslaitteen kenno ovat samat Saksassa luovutetussa ja Suomessa luovutetussa. Jostain Etelä-Euroopan maasta (Espanja) jos Mersun ostat, saat todennäköisesti pienemmän lämmityslaitteen kennon.

-T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: akkukotelo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

jamppa kirjoitti:Jep tais olla toi 300da -89 akkukotelo oli kutistunu pesussa tais maksaa akun(100A )kanssa ton100€ Vehossa . Laturi tais olla joku 55A vaihdoin isomman,en tiedä mikä laturi on suomi vehkeissä.
Tässä e500 on eberi,lämmitettävät nahkajakkarat ,peilit,pesusuuttimet ja joku nappula lumiketjuille? Tuskin suomi vehkeesä olis ainakaan paremmat varusteet.
Terveisin Jamppa
Jep, tuo lumiketjunappula kytkee luistoneston pois, ketjuilla ilmeisesti pieni sutiminen on toivottavaakin.
Vastaa Viestiin