Automaatti "jarruttaa"
Automaatti "jarruttaa"
Moro
Olen tuore tapaus automaattilaatikoiden parissa joten pari kysymystä vastikään hankitusta, E250 D vm. 1994 ajopelistä. Ajaessani vaikka 80km/h alan löysään kaasua kokonaan vapauttamatta niin kone tuntuu jarruttavan mutta kuitenkin kiihtyy normaalisti kaasua painaessa... normaalia automaatilta?
Toinen on että joskus pysätyessä jarruttamalla kierrokset on käynyt alhaalla, lähes sammunu ikään kuin vaihde "ei olisi lähtenyt päältä", vastaava kuin manuaalissa jarrutetaan ilman kytkintä.
En ainakaan löytänyt keskusteluista vastaavaa, joskin vaihteiston säädöistä on tietoa muttaa littyykö tämä siihen...
Olen tuore tapaus automaattilaatikoiden parissa joten pari kysymystä vastikään hankitusta, E250 D vm. 1994 ajopelistä. Ajaessani vaikka 80km/h alan löysään kaasua kokonaan vapauttamatta niin kone tuntuu jarruttavan mutta kuitenkin kiihtyy normaalisti kaasua painaessa... normaalia automaatilta?
Toinen on että joskus pysätyessä jarruttamalla kierrokset on käynyt alhaalla, lähes sammunu ikään kuin vaihde "ei olisi lähtenyt päältä", vastaava kuin manuaalissa jarrutetaan ilman kytkintä.
En ainakaan löytänyt keskusteluista vastaavaa, joskin vaihteiston säädöistä on tietoa muttaa littyykö tämä siihen...
Re: Automaatti "jarruttaa"
Mersun automaateissa (ainakin näissä ei-sähkölaatikoissa) on aika hyvä moottorijarrutus. Ei siis syytä huoleen.metu kirjoitti:Moro
Olen tuore tapaus automaattilaatikoiden parissa joten pari kysymystä vastikään hankitusta, E250 D vm. 1994 ajopelistä. Ajaessani vaikka 80km/h alan löysään kaasua kokonaan vapauttamatta niin kone tuntuu jarruttavan mutta kuitenkin kiihtyy normaalisti kaasua painaessa... normaalia automaatilta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kylläpä jarruttaa myös 722.6
Kaupunkiajossa keppi onkin yleensä kolmosella tämän miellyttävän ominaisuuden vuoksi.
Maantiellä vitosella eli D:llä ja cruise jos hokasee jotta myötämaalla vauhti kirii kovaksi, laatikko tiputtelee alaspäinkin vaihteita tarvittaessa.
Kaupunkiajossa keppi onkin yleensä kolmosella tämän miellyttävän ominaisuuden vuoksi.
Maantiellä vitosella eli D:llä ja cruise jos hokasee jotta myötämaalla vauhti kirii kovaksi, laatikko tiputtelee alaspäinkin vaihteita tarvittaessa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Lisäys tuohon toiseen ilmiöön; tänäänkin auto teki niin että pysähtyesssäni liikennevaloihin D päällä, auto kävi tyhjäkayntiä hetken normaalisti kunnes kierrokset lähti laskemaan ja kone sammu.
Voisiko tuossa alipaineletkuviidakossa olla jokin vuoto tms. joka vaikuttaa tyhjäkäyntiin kyseisellä tavalla? Hakemalla ne syyt on ollut tapana löytyä mutta jos vika tai ilmiö olisi jollekkin tuttu niin säästyis aikaa.
Voisiko tuossa alipaineletkuviidakossa olla jokin vuoto tms. joka vaikuttaa tyhjäkäyntiin kyseisellä tavalla? Hakemalla ne syyt on ollut tapana löytyä mutta jos vika tai ilmiö olisi jollekkin tuttu niin säästyis aikaa.
Terve,
Oon nyt muutaman kuukauden seurannut sivusta tätä foorumia ja täytyy ensimmäiseksi kiittää loistavasta foorumista.
Hommasin tuossa n. 3 kk sitten ensimmäisen Mersuni joka on E230 vm. 1996 ja automaatti. Viikko sitten siihen asennettiin moottorinlämmitin ja tuli samanlainen ongelma kuin metulla. Eli jarruttaessa kierrokset painuu alas ja kun löysää jarrun niin kierroslukumittari pomppii vähän aikaa. Viime perjantaina meni niin alas että auto sammu. Onko metu pystynyt paikantamaan että mistä ongelma johtuu? Mistä W210 :stä löytyy tuo ylijänniterele ja näkeekö siitä mitenkään onko se mennyt rikki?
Oon nyt muutaman kuukauden seurannut sivusta tätä foorumia ja täytyy ensimmäiseksi kiittää loistavasta foorumista.
Hommasin tuossa n. 3 kk sitten ensimmäisen Mersuni joka on E230 vm. 1996 ja automaatti. Viikko sitten siihen asennettiin moottorinlämmitin ja tuli samanlainen ongelma kuin metulla. Eli jarruttaessa kierrokset painuu alas ja kun löysää jarrun niin kierroslukumittari pomppii vähän aikaa. Viime perjantaina meni niin alas että auto sammu. Onko metu pystynyt paikantamaan että mistä ongelma johtuu? Mistä W210 :stä löytyy tuo ylijänniterele ja näkeekö siitä mitenkään onko se mennyt rikki?
Nyt olen vaihtanut polttoainesuotimelta lähtevien kirkkaiden polttoaineletkujen O-renkaat (4kpl), oli vuotojälkiä. Nyt kyseistä ilmiötä ei ole tapahtunut, että olisiko imaissut vuotavan O-renkaan kautta ilmaa putkeen., tuntuu vaan että isosti ilmaa täytyy tulla että kone sammuu. Vuotokohta oli rungon kyljestä lähtevässä putkessa.
En mitannut O-renkaita ensin hakeakseni kumikaupasta, että kyllä Veholta saan oikean kokoiset. Sai kyllä 13 eurolla .....seuraavalla keralla taidan mitata.
En mitannut O-renkaita ensin hakeakseni kumikaupasta, että kyllä Veholta saan oikean kokoiset. Sai kyllä 13 eurolla .....seuraavalla keralla taidan mitata.