Moi !
Silläkin uhalla, että taas Wade leimataan Münchauseniksi...
Tankkasin W123:ni (300D, 5-vaihteinen) tankin piripintaan ja nollasin tripin. Laitoin varakannuun 5 l ja kannun konttiin. Aine tankista loppui vasta trippimittarin osoittaessa lukemaa 940,4 km. Vedin tiensivuun heti, kun kone alkoi pätkiä ja kaadoin varakannun sisällön tankkiin ja sain koneen käyntiin eikä tarvinnut edes ilmata käsipumpulla. OM617 kävi toki hetken hiukan "henkeä haukkoen"
Ja johtopäätökset :
Mikäli tankkiin meni aluksi 68 litraa (pistoolin katkaistua syötön ekaa kertaa sain tankattua vielä 3 litraa, jolloin oli "korkkia myöten" täynnä), olisi keskikulautus :
68 l / 940,4 km = 7,23 l/100 km
Mikäli tankki piripintaan täytettynä olisi 65 litraa, niin :
65 l / 940,4 km = 6,91 l/100 km
Toki epävarmuustekijänä on tuon matkamittarin näyttämä, joka pitää vielä tarkistaa jotenkin, mutta kyllä liikkuu 1,5 tonnia vanhaa Saksan rautaa vähällä määrällä polttonestettä !

Lisäksi ajo oli etupäässä (2/3 matkasta) rauhallista maantieajoa, mutta toisaalta talvirenkailla ja pari kylmästarttiakin tuossa oli...
Naftanpihtausterveisin,
Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)