w124 300D autom. -86 loota vaihtaa suoraan 4:lle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
akitza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 08.10.2005 18:45
Paikkakunta: lohja

w124 300D autom. -86 loota vaihtaa suoraan 4:lle

Viesti Kirjoittaja akitza »

On ilo omistaa mersu!
No joo, tässä yks kaunis syys aamu töihin lähtiessä huomaisin "ilokseni", ett loota vetää jo 20:n vauhdissa 4:sen tupaan. Illalla kotiin tullessa ei ollu ihmeempiä oireiluja. Pakkovaihteilla toimii. Mistä vois johtua näin mielenkiintoinen vika?
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Re: w124 300D autom. -86 loota vaihtaa suoraan 4:lle

Viesti Kirjoittaja tapve »

akitza kirjoitti:On ilo omistaa mersu!
No joo, tässä yks kaunis syys aamu töihin lähtiessä huomaisin "ilokseni", ett loota vetää jo 20:n vauhdissa 4:sen tupaan. Illalla kotiin tullessa ei ollu ihmeempiä oireiluja. Pakkovaihteilla toimii. Mistä vois johtua näin mielenkiintoinen vika?

Vaimos on varmaan ajellu viimeksi autollasi ja näin ollen laatikko on mukautunut vaimosi rauhalliseen ajotapaan. Itse kun vähän annat kenkää niin laatikko tunnistaa melko pian ajajan vaihtuneen ja käyttää kaikkia vaihteita
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
akitza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 08.10.2005 18:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja akitza »

No onhan sekin sillä ajellu,mut kyllä se mulla kumminkin hajos :evil:
eikä tuo lakutoosa enempääkään kulkenu kotia tulles, ett ota näistä sitten selvää :?: :!: :?:
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

akitza kirjoitti:No onhan sekin sillä ajellu,mut kyllä se mulla kumminkin hajos :evil:
eikä tuo lakutoosa enempääkään kulkenu kotia tulles, ett ota näistä sitten selvää :?: :!: :?:
Minä oon itse huomannut selvästi, kun istun vaimon vieressä ja hän ajaa, niin auto kulkaa rauhallisen jouhevasti, laatikko vaihtaa herkästi isompaa vaihdetta jo alhaisissa nopuksissa, kun taas minun ajaessa voi vetää kolmosella 180 ennenkuin suostuu vaihtamaan nelosella, ei tietenkää aina, mutta näinkin on käynyt.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Alipaineen ohjausventtili syöttöpumpun kyljessä/takana varmaan takkuilee.Jos se päästää koko ajan täyden alipaineen laatikolle niin vaihdot tapahtuu aikaisin.
Tonikäisen mesen laatikko ei vielä kuskeja eikä ajotapoja tunnistele,moinen olisi mahdollista vasta 10 v.uudemmassa.

JariN
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

JariN kirjoitti:Alipaineen ohjausventtili syöttöpumpun kyljessä/takana varmaan takkuilee.Jos se päästää koko ajan täyden alipaineen laatikolle niin vaihdot tapahtuu aikaisin.
Tonikäisen mesen laatikko ei vielä kuskeja eikä ajotapoja tunnistele,moinen olisi mahdollista vasta 10 v.uudemmassa.

JariN
Kiitos jariN, taidat olla oikeassa, en huomannut heti tuota Mesen vuosimallia. Osaatko sanoa syytä kun mun 300tdt automaatti Mesessäni ASD valo palaa koko ajan? Onko jotain vikaa? Onkohan kalliskin korjata. En ole näin kesäkelillä huomannut, et toimiiko perälukko.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

niin kyllä vikaa kannattaa hakea siitä vaijerista joka menee laatikkoon alipaine vain määrää kuinka kovaa rytkästään vaihde päälle
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Tuosta ASD:stä

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Sain ite ASD valon palamaan kun akku tyhjeni, meni varmaan "vikasietotilaan".Haulla löysin ohjeet ja on kokeiltu:
auto käymään tyhjäkäyntiä, akun vierestä löytyy pieni rasia josta kansi pois. Yhdistä navat 1+5 kuudeksi sekunniksi. Tämä nollaa vikamuistin.
Eli jos oikeata vikaa ei ole niin valo sammuu.

Jos ei sammu tai ei toimi niin yhdistä uudelleen mutta vain kahdeksi sekunniksi ja mene laskemaan kuinka monta kertaa ASD valo vilkkuu..kertoo vilkahduksien määrällä missä vika. Vikakoodit löytyy Foorumilta.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaasuvivustolta laatikkoon menevä vaijeri irti tai poikki.
Alipaineella säädetään vain vaihtojen kovuus. Vaijerilla säädetään vaihto ajankohdat.
akitza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 08.10.2005 18:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja akitza »

Alipaineiden säätö puoli tuntuis toimvan, kun kiristin jonkun kierroksen, niin vaihdot huomattavasti terävämpiä(ehkä liiankin), säädetään vähän takas päin(kunhan jaksaa).
Vaijeri ainakin yläpäästä paikoillaan. Irti otettaessa ja nykiessä vaijerin päästä tuntuis olevan ehjäkin, vai voisko se katketa laatikon päästä sillein et sitä ei purkamatta tajuu. Sillä ei ole mitään merkitystä onko vaijeri irti vai säädetty tiukalle.
Kuinka tuo sähköpuoli vaikuttaa tän ikäisessä tomaatissa???
Jostain luin täältä foorumista et toi KC vaijeri vaikuttais laatikon paineisiin; voiko venttilikoneistosta olla mäntiä halki tai jotain ?

Voi muuten tarjota ehjää lootaa sopu hintaan jos sellaisia ois tarjolla :!:
Niin löytyisköhän tomaatin korjauskäsistä mistään
MB 300 D automatic
Vastaa Viestiin