w124 300D autom. -86 loota vaihtaa suoraan 4:lle
w124 300D autom. -86 loota vaihtaa suoraan 4:lle
On ilo omistaa mersu!
No joo, tässä yks kaunis syys aamu töihin lähtiessä huomaisin "ilokseni", ett loota vetää jo 20:n vauhdissa 4:sen tupaan. Illalla kotiin tullessa ei ollu ihmeempiä oireiluja. Pakkovaihteilla toimii. Mistä vois johtua näin mielenkiintoinen vika?
No joo, tässä yks kaunis syys aamu töihin lähtiessä huomaisin "ilokseni", ett loota vetää jo 20:n vauhdissa 4:sen tupaan. Illalla kotiin tullessa ei ollu ihmeempiä oireiluja. Pakkovaihteilla toimii. Mistä vois johtua näin mielenkiintoinen vika?
Re: w124 300D autom. -86 loota vaihtaa suoraan 4:lle
akitza kirjoitti:On ilo omistaa mersu!
Vaimos on varmaan ajellu viimeksi autollasi ja näin ollen laatikko on mukautunut vaimosi rauhalliseen ajotapaan. Itse kun vähän annat kenkää niin laatikko tunnistaa melko pian ajajan vaihtuneen ja käyttää kaikkia vaihteita
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Minä oon itse huomannut selvästi, kun istun vaimon vieressä ja hän ajaa, niin auto kulkaa rauhallisen jouhevasti, laatikko vaihtaa herkästi isompaa vaihdetta jo alhaisissa nopuksissa, kun taas minun ajaessa voi vetää kolmosella 180 ennenkuin suostuu vaihtamaan nelosella, ei tietenkää aina, mutta näinkin on käynyt.akitza kirjoitti:No onhan sekin sillä ajellu,mut kyllä se mulla kumminkin hajos![]()
eikä tuo lakutoosa enempääkään kulkenu kotia tulles, ett ota näistä sitten selvää![]()
![]()
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Kiitos jariN, taidat olla oikeassa, en huomannut heti tuota Mesen vuosimallia. Osaatko sanoa syytä kun mun 300tdt automaatti Mesessäni ASD valo palaa koko ajan? Onko jotain vikaa? Onkohan kalliskin korjata. En ole näin kesäkelillä huomannut, et toimiiko perälukko.JariN kirjoitti:Alipaineen ohjausventtili syöttöpumpun kyljessä/takana varmaan takkuilee.Jos se päästää koko ajan täyden alipaineen laatikolle niin vaihdot tapahtuu aikaisin.
Tonikäisen mesen laatikko ei vielä kuskeja eikä ajotapoja tunnistele,moinen olisi mahdollista vasta 10 v.uudemmassa.
JariN
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Tuosta ASD:stä
Sain ite ASD valon palamaan kun akku tyhjeni, meni varmaan "vikasietotilaan".Haulla löysin ohjeet ja on kokeiltu:
auto käymään tyhjäkäyntiä, akun vierestä löytyy pieni rasia josta kansi pois. Yhdistä navat 1+5 kuudeksi sekunniksi. Tämä nollaa vikamuistin.
Eli jos oikeata vikaa ei ole niin valo sammuu.
Jos ei sammu tai ei toimi niin yhdistä uudelleen mutta vain kahdeksi sekunniksi ja mene laskemaan kuinka monta kertaa ASD valo vilkkuu..kertoo vilkahduksien määrällä missä vika. Vikakoodit löytyy Foorumilta.
auto käymään tyhjäkäyntiä, akun vierestä löytyy pieni rasia josta kansi pois. Yhdistä navat 1+5 kuudeksi sekunniksi. Tämä nollaa vikamuistin.
Eli jos oikeata vikaa ei ole niin valo sammuu.
Jos ei sammu tai ei toimi niin yhdistä uudelleen mutta vain kahdeksi sekunniksi ja mene laskemaan kuinka monta kertaa ASD valo vilkkuu..kertoo vilkahduksien määrällä missä vika. Vikakoodit löytyy Foorumilta.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Alipaineiden säätö puoli tuntuis toimvan, kun kiristin jonkun kierroksen, niin vaihdot huomattavasti terävämpiä(ehkä liiankin), säädetään vähän takas päin(kunhan jaksaa).
Vaijeri ainakin yläpäästä paikoillaan. Irti otettaessa ja nykiessä vaijerin päästä tuntuis olevan ehjäkin, vai voisko se katketa laatikon päästä sillein et sitä ei purkamatta tajuu. Sillä ei ole mitään merkitystä onko vaijeri irti vai säädetty tiukalle.
Kuinka tuo sähköpuoli vaikuttaa tän ikäisessä tomaatissa???
Jostain luin täältä foorumista et toi KC vaijeri vaikuttais laatikon paineisiin; voiko venttilikoneistosta olla mäntiä halki tai jotain ?
Voi muuten tarjota ehjää lootaa sopu hintaan jos sellaisia ois tarjolla
Niin löytyisköhän tomaatin korjauskäsistä mistään
Vaijeri ainakin yläpäästä paikoillaan. Irti otettaessa ja nykiessä vaijerin päästä tuntuis olevan ehjäkin, vai voisko se katketa laatikon päästä sillein et sitä ei purkamatta tajuu. Sillä ei ole mitään merkitystä onko vaijeri irti vai säädetty tiukalle.
Kuinka tuo sähköpuoli vaikuttaa tän ikäisessä tomaatissa???
Jostain luin täältä foorumista et toi KC vaijeri vaikuttais laatikon paineisiin; voiko venttilikoneistosta olla mäntiä halki tai jotain ?
Voi muuten tarjota ehjää lootaa sopu hintaan jos sellaisia ois tarjolla

Niin löytyisköhän tomaatin korjauskäsistä mistään
MB 300 D automatic