s124 300 tdt tärisee tyhjäkäynnillä... EI ENÄÄ!!!
s124 300 tdt tärisee tyhjäkäynnillä... EI ENÄÄ!!!
HEP!!!
Mun 300:nen tärisee tyhjäkäynnillä.
Kun kierroksia nostaa 100:lla kierroksella tärinä loppuu.
Onko vika moottorin kannatinkumeissa vai missä??
Kun joku "asiantunja" väitti että ei lopu tärinä vaikka vaihtaa kannatinkumit.
Jos moottori ei "kalahda" sammutettaessa niin vika ei oo silloin niissä kumeissa....
Viisaammat kertokoot-
Kun ovat aika tyyriit ostaa turhaan.
~KOS~
Mun 300:nen tärisee tyhjäkäynnillä.
Kun kierroksia nostaa 100:lla kierroksella tärinä loppuu.
Onko vika moottorin kannatinkumeissa vai missä??
Kun joku "asiantunja" väitti että ei lopu tärinä vaikka vaihtaa kannatinkumit.
Jos moottori ei "kalahda" sammutettaessa niin vika ei oo silloin niissä kumeissa....
Viisaammat kertokoot-
Kun ovat aika tyyriit ostaa turhaan.
~KOS~
Viimeksi muokannut KOS, Su 08.01.2006 21:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Laittaisin mobilin diesel delvacia.
Sun myllyssä on varmaan synteettiset litkut nyt, joten synteettisillä voi hyvin jatkaa.
Mobilin sivuilta löytyy valintaopas:(ei kerro koko totuutta)
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... x?option=2
Vanhemmissa öljykeskusteluissa on myös paljon vinkkejä. Hakusanalla öljy varmasti löytyy.
Rally formulaa ovat käyttäneet monet uudemissa meseissään.
Sun myllyssä on varmaan synteettiset litkut nyt, joten synteettisillä voi hyvin jatkaa.
Mobilin sivuilta löytyy valintaopas:(ei kerro koko totuutta)
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... x?option=2
Vanhemmissa öljykeskusteluissa on myös paljon vinkkejä. Hakusanalla öljy varmasti löytyy.
Rally formulaa ovat käyttäneet monet uudemissa meseissään.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Saattaapa tuo tärinä johtua koneen kannattimistakin. Heiluuko kone käsin heilutettaessa (auto sammuksissa
)? Jos kannattimet ovat painuneet litteäksi, niin kone on melkein yhtä puuta korin kanssa.
Toisaalta tuo vika voipi viitata pumpun huoltotarpeeseen. Tavaraa ei ruikita ihan tasaisesti eri sylintereille. Ja voipi pumpun keskipakosäädinkin olla kulunut.

Toisaalta tuo vika voipi viitata pumpun huoltotarpeeseen. Tavaraa ei ruikita ihan tasaisesti eri sylintereille. Ja voipi pumpun keskipakosäädinkin olla kulunut.
Terveisin
Tero
Tero
dieselflosse kirjoitti:Saattaapa tuo tärinä johtua koneen kannattimistakin. Heiluuko kone käsin heilutettaessa (auto sammuksissa)? Jos kannattimet ovat painuneet litteäksi, niin kone on melkein yhtä puuta korin kanssa.
Toisaalta tuo vika voipi viitata pumpun huoltotarpeeseen. Tavaraa ei ruikita ihan tasaisesti eri sylintereille. Ja voipi pumpun keskipakosäädinkin olla kulunut.
Ei heilu juurikaan.
Tuntuu että on "yhtäpuuta" korin kanssa...
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Kyllähän tuohon pumppuun enskesäksi tulee 7mm elementit...tontoboy kirjoitti:Mulla oli kans vastaavanlaiset oireet omassa ja syyksi paljastui pumpussa jumittava/jumittavat elementit.
Loppu aaltoilut ja ravistelut isompien elementtien myötä...vähän saattoi tulla voimaaki lisää

..mutta miten tasasesti sitten käy tyhjäkäyntiä..??
Joilain on sellasia oireita et alkaa rouskuttaan tyhjäkäynnillä isoilla elementeillä.
Tietty jos joku on myymässä kutosen mynä tai pp pumppua niin yyveetä mulle!!!
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En oo vielä kun oon viikot reissussa autolla ja vkonloppusin oon kotona ja mahdollista laittaa autoa.dieselflosse kirjoitti:Joko olet hommanut uudet tyynyt? Noista on meinaan hyvä aloittaa... Ja muu hoituu ensi kesänä pumpun piristyksen yhteydessä.KOS kirjoitti:Ei heilu juurikaan.
Tuntuu että on "yhtäpuuta" korin kanssa...
~KOS~
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Moottorin kumityynyjen kunnon näkee myös hyvin kun katsoo alta että kuinka lähellä kallistuksenvakaaja on öljypohjaa.(ainakin 6-syl.) Ittellä öljypohja oli kiinni siinä kun oli kuskinpuoleinen tyyny paskana.
Tyhjäkäyntikin vaikuttaa suht oikeelta. Jos johdon irroitus ei vaikuta kylmänäkään moottorin käyntiin, vika voi olla tyhjäkäynninsäätöreleessä. Ittellä oli sekin paskana, ja juristi kiettosten ollessa vähän yli 500r/min.
Tyhjäkäyntikin vaikuttaa suht oikeelta. Jos johdon irroitus ei vaikuta kylmänäkään moottorin käyntiin, vika voi olla tyhjäkäynninsäätöreleessä. Ittellä oli sekin paskana, ja juristi kiettosten ollessa vähän yli 500r/min.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
No niin vihdoin ja viimein sain (/ehdin) vaihtettua nuo kumityynyt....Mauri H. kirjoitti:Pumpun säätötarpeeseen minäkin kallistuisin jos hydraulityynyt tuntuu ehjiltä. Oma aikoinaan kävi aika rumaa tyhjäkäyntiä ennen pumpun säätöä.
Mulla on muuten ylimääräisenä yhdet käytetyt tyynyt.
Johan loopui tärinät tyhjäkäynnillä.
Ei samaksi autoksi tunnista enää ku tottui tuohon tärinään...
Oli toinen "hieman" heikossa kunnossa...
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/kumi.jpg
Thänks Mauri!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti