s124 300 tdt tärisee tyhjäkäynnillä... EI ENÄÄ!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

s124 300 tdt tärisee tyhjäkäynnillä... EI ENÄÄ!!!

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

Mun 300:nen tärisee tyhjäkäynnillä.
Kun kierroksia nostaa 100:lla kierroksella tärinä loppuu.

Onko vika moottorin kannatinkumeissa vai missä??

Kun joku "asiantunja" väitti että ei lopu tärinä vaikka vaihtaa kannatinkumit.
Jos moottori ei "kalahda" sammutettaessa niin vika ei oo silloin niissä kumeissa....

Viisaammat kertokoot-
Kun ovat aika tyyriit ostaa turhaan.

~KOS~
Viimeksi muokannut KOS, Su 08.01.2006 21:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Itse veikkaisin jakoketjua.
Öljyilläkin on toisinaan melkoinen vaikutus.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

Jakoketju vaihdettu mersunliikeessä helmikuussa 2005.....

Pitääpä vaihtaa öljyt ja suodatin.
Mitä öljyä tuohon kannattaa laittaa...???

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Laittaisin mobilin diesel delvacia.
Sun myllyssä on varmaan synteettiset litkut nyt, joten synteettisillä voi hyvin jatkaa.
Mobilin sivuilta löytyy valintaopas:(ei kerro koko totuutta)
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... x?option=2
Vanhemmissa öljykeskusteluissa on myös paljon vinkkejä. Hakusanalla öljy varmasti löytyy.
Rally formulaa ovat käyttäneet monet uudemissa meseissään.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Saattaapa tuo tärinä johtua koneen kannattimistakin. Heiluuko kone käsin heilutettaessa (auto sammuksissa :wink: )? Jos kannattimet ovat painuneet litteäksi, niin kone on melkein yhtä puuta korin kanssa.

Toisaalta tuo vika voipi viitata pumpun huoltotarpeeseen. Tavaraa ei ruikita ihan tasaisesti eri sylintereille. Ja voipi pumpun keskipakosäädinkin olla kulunut.
Terveisin
Tero
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kokeile irrottaa pumpun persiiseen tuleva kaksinapainen sähköjohto, vaikuttaa joskus käyntiä huonontavasti tuo nykimisenesto? järjestelmä.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

JP74 kirjoitti:Kokeile irrottaa pumpun persiiseen tuleva kaksinapainen sähköjohto, vaikuttaa joskus käyntiä huonontavasti tuo nykimisenesto? järjestelmä.
Joo,
pitääpä kokeilla!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

dieselflosse kirjoitti:Saattaapa tuo tärinä johtua koneen kannattimistakin. Heiluuko kone käsin heilutettaessa (auto sammuksissa :wink: )? Jos kannattimet ovat painuneet litteäksi, niin kone on melkein yhtä puuta korin kanssa.

Toisaalta tuo vika voipi viitata pumpun huoltotarpeeseen. Tavaraa ei ruikita ihan tasaisesti eri sylintereille. Ja voipi pumpun keskipakosäädinkin olla kulunut.

Ei heilu juurikaan.
Tuntuu että on "yhtäpuuta" korin kanssa...

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pumpun säätötarpeeseen minäkin kallistuisin jos hydraulityynyt tuntuu ehjiltä. Oma aikoinaan kävi aika rumaa tyhjäkäyntiä ennen pumpun säätöä.

Mulla on muuten ylimääräisenä yhdet käytetyt tyynyt.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Sama juttu tossa kävi äskettäin- tosin boschin jakajapumpun kanssa- kun tyhjäkäynnin ruiskutusmääriä nosti liikaa, alkoi melkoinen humputus ja tärinä. Tuntuu olevan diesel tarkka tosta syötön määrästä tyhjäkäynnillä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

paljon on tyhjäkäynti kierrokset?
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Mulla oli kans vastaavanlaiset oireet omassa ja syyksi paljastui pumpussa jumittava/jumittavat elementit.
Loppu aaltoilut ja ravistelut isompien elementtien myötä...vähän saattoi tulla voimaaki lisää :lol:
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mika.T kirjoitti:paljon on tyhjäkäynti kierrokset?
n 600 kieppeillä

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

tontoboy kirjoitti:Mulla oli kans vastaavanlaiset oireet omassa ja syyksi paljastui pumpussa jumittava/jumittavat elementit.
Loppu aaltoilut ja ravistelut isompien elementtien myötä...vähän saattoi tulla voimaaki lisää :lol:
Kyllähän tuohon pumppuun enskesäksi tulee 7mm elementit...
;-)

..mutta miten tasasesti sitten käy tyhjäkäyntiä..??

Joilain on sellasia oireita et alkaa rouskuttaan tyhjäkäynnillä isoilla elementeillä.

Tietty jos joku on myymässä kutosen mynä tai pp pumppua niin yyveetä mulle!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Noh...aaltoilu kyllä loppuu mutta kyllähän siihen vähän "karkeampi"käynti ääni tulee varsinki kylmällä moottorilla.Lämpösenä käy nätimmin.
Voiman ääniä :D
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

KOS kirjoitti:Ei heilu juurikaan.
Tuntuu että on "yhtäpuuta" korin kanssa...
~KOS~
Joko olet hommanut uudet tyynyt? Noista on meinaan hyvä aloittaa... Ja muu hoituu ensi kesänä pumpun piristyksen yhteydessä. :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

dieselflosse kirjoitti:
KOS kirjoitti:Ei heilu juurikaan.
Tuntuu että on "yhtäpuuta" korin kanssa...
~KOS~
Joko olet hommanut uudet tyynyt? Noista on meinaan hyvä aloittaa... Ja muu hoituu ensi kesänä pumpun piristyksen yhteydessä. :wink:
En oo vielä kun oon viikot reissussa autolla ja vkonloppusin oon kotona ja mahdollista laittaa autoa.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

KOS kirjoitti:
Kyllähän tuohon pumppuun enskesäksi tulee 7mm elementit...
;-)

..mutta miten tasasesti sitten käy tyhjäkäyntiä..??

~KOS~
Ja ei päiväkään sen jälkeen ettei kädet niskaa myöten paskassa..........
www.thaiklupi.fi
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

hoh noh Jussi, älä etukäteen miestä lannista :wink:
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEH

No tuskin nyt sentään p***ssa..
:-)

Ei turraus loppunu öljyn vaihdolla...
..mutta ihan kun se ois pienentynyt..??
( taidan vaan kuvitella )

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Moottorin kumityynyjen kunnon näkee myös hyvin kun katsoo alta että kuinka lähellä kallistuksenvakaaja on öljypohjaa.(ainakin 6-syl.) Ittellä öljypohja oli kiinni siinä kun oli kuskinpuoleinen tyyny paskana.
Tyhjäkäyntikin vaikuttaa suht oikeelta. Jos johdon irroitus ei vaikuta kylmänäkään moottorin käyntiin, vika voi olla tyhjäkäynninsäätöreleessä. Ittellä oli sekin paskana, ja juristi kiettosten ollessa vähän yli 500r/min.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mauri H. kirjoitti:Pumpun säätötarpeeseen minäkin kallistuisin jos hydraulityynyt tuntuu ehjiltä. Oma aikoinaan kävi aika rumaa tyhjäkäyntiä ennen pumpun säätöä.

Mulla on muuten ylimääräisenä yhdet käytetyt tyynyt.
No niin vihdoin ja viimein sain (/ehdin) vaihtettua nuo kumityynyt....
Johan loopui tärinät tyhjäkäynnillä.
Ei samaksi autoksi tunnista enää ku tottui tuohon tärinään...

Oli toinen "hieman" heikossa kunnossa...
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/kumi.jpg

Thänks Mauri!
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin