W 124 korkeus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
Paikkakunta: (Suur)Hattula

W 124 korkeus

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

Voisiko joku mitata kuinka korkealla on madaltamaton auto, maasta etulokasuojan -ja takalokalokasuojan kaaren reunaan(keskelle). Auto on 230 E -89 ja (mulla) renkaat 205/65-15.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Tollanen mittahan sattuu vaihtelemaan aika paljon esim. eri koneversion, iskari ja jousimerkin mukaan, jousien kuoleentumisen ym mukaan.
Mihin tarviit?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, korkeus vaihtelee, suomimalleissa oli vielä vahvistettu alusta joka oli korkeampi.

Jos lokarin ja renkaan väliin menee 3 - tai enemmän sormea päällekäin, ei todennäköisesti ole madallettu.

300 TE:hen meni kesärenkailla 4 sormea pääällekkäin, madalluksen (2.5 cm) jälkeen 2.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin :wink:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin :wink:
Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin :wink:
Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...
jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossa :lol: :wink:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin :wink:
Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...
jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossa :lol: :wink:
Joo, on kyllä, mutta kun Aku ajoi ja Henkka oli apukuskina niin kummasti etupään maavara oli samaa luokkaa kuin sinun autossasi :shock:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin :wink:
Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...
jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossa :lol: :wink:
Joo, on kyllä, mutta kun Aku ajoi ja Henkka oli apukuskina niin kummasti etupään maavara oli samaa luokkaa kuin sinun autossasi :shock:
:lol: , onneks oon sen verran höyhensarjaa et ei oo mulla tuota "ongelmaa" :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin :wink:
Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...
jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossa :lol: :wink:
Joo, on kyllä, mutta kun Aku ajoi ja Henkka oli apukuskina niin kummasti etupään maavara oli samaa luokkaa kuin sinun autossasi :shock:
:lol: , onneks oon sen verran höyhensarjaa et ei oo mulla tuota "ongelmaa" :roll:
No onhan kunnon alustasarjan jouset aika paljon jämäkämmät kuin noi vakioiset letkut.
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
Paikkakunta: (Suur)Hattula

sormi mittaus

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

Eteen menee 1 sormi ja taakse 2 sormea. Sormi on noin 20mm paksu niin olisko tätä autoa madalettu jotain 40mm -60mm välille. :D
Osaateko sanoa minkä laisia vanteita tähän uskaltaisi laittaa ettei raavi lokasuojan reunaan tai muualle kiinni, itse ajattelin 15" mutta lähinnä toi et ja vanteen leveys kiinostaa tietää. :?:
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: sormi mittaus

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jousien päätykumeillahan voi myös säädellä korkeutta jonkin verran. Niitähän on muistaakseni neljän paksuisia.
Chesterton kirjoitti:Eteen menee 1 sormi ja taakse 2 sormea. Sormi on noin 20mm paksu niin olisko tätä autoa madalettu jotain 40mm -60mm välille. :D
Osaateko sanoa minkä laisia vanteita tähän uskaltaisi laittaa ettei raavi lokasuojan reunaan tai muualle kiinni, itse ajattelin 15" mutta lähinnä toi et ja vanteen leveys kiinostaa tietää. :?:
Itselläni otteen mukaan madallettu 45mm ja alla edessä 215/45R17, takana 225/50R17 (kun moiset oli nurkissa pyörimässä). Vanteet 7 x 17", ET oisko luokkaa 36, ei raavi. :D Jää ulkonäön kannalta vähän liiankin sisään, ajettavuus ehkä parempi, mutta...

Edellisessä W124:ssä oli 7,5" x 17" suunnilleen samalla ET:llä ja 215/47R17 ja 225/45R17 kumeilla, eikä raapinut, siinä n. 40mm madallus... 8) Nämä vanteet tuli ulommas, ja paremmaltahan se näytti :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin :wink:
minulla meni vakiona melkein molemmat nyrkit päällekkäin (olen tosin pieni ihminen) ja nyt menee renkaat sisälle koteloon eikä väliin mene kuin yksi sormi.
Vastaa Viestiin