W 124 korkeus
-
- Vakiokalustoa
W 124 korkeus
Voisiko joku mitata kuinka korkealla on madaltamaton auto, maasta etulokasuojan -ja takalokalokasuojan kaaren reunaan(keskelle). Auto on 230 E -89 ja (mulla) renkaat 205/65-15.
jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossaMauri H. kirjoitti:Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin

Joo, on kyllä, mutta kun Aku ajoi ja Henkka oli apukuskina niin kummasti etupään maavara oli samaa luokkaa kuin sinun autossasiepk kirjoitti:jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossaMauri H. kirjoitti:Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin![]()

Mauri H. kirjoitti:Joo, on kyllä, mutta kun Aku ajoi ja Henkka oli apukuskina niin kummasti etupään maavara oli samaa luokkaa kuin sinun autossasiepk kirjoitti:jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossaMauri H. kirjoitti:Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin![]()

No onhan kunnon alustasarjan jouset aika paljon jämäkämmät kuin noi vakioiset letkut.epk kirjoitti:Mauri H. kirjoitti:Joo, on kyllä, mutta kun Aku ajoi ja Henkka oli apukuskina niin kummasti etupään maavara oli samaa luokkaa kuin sinun autossasiepk kirjoitti:jep, henkallahan on kans "suv" wannebe korkeus autossaMauri H. kirjoitti:Joo, kaverin saksantuontifarkkuun menee eteen 6 sormea, taakse vain 3-4... No siinä onkin jotain hämärää edessä, taitaa olla hiukan liian vahvat ja pitkät jouset. Yllättävää kyllä auto on ihan hyvä ajaa...epk kirjoitti:jep, jossainhan menee jopa nyrkki väliin, ja vielä pystyy heiluttamaankin![]()
, onneks oon sen verran höyhensarjaa et ei oo mulla tuota "ongelmaa"
-
- Vakiokalustoa
sormi mittaus
Eteen menee 1 sormi ja taakse 2 sormea. Sormi on noin 20mm paksu niin olisko tätä autoa madalettu jotain 40mm -60mm välille.
Osaateko sanoa minkä laisia vanteita tähän uskaltaisi laittaa ettei raavi lokasuojan reunaan tai muualle kiinni, itse ajattelin 15" mutta lähinnä toi et ja vanteen leveys kiinostaa tietää.

Osaateko sanoa minkä laisia vanteita tähän uskaltaisi laittaa ettei raavi lokasuojan reunaan tai muualle kiinni, itse ajattelin 15" mutta lähinnä toi et ja vanteen leveys kiinostaa tietää.

Re: sormi mittaus
Jousien päätykumeillahan voi myös säädellä korkeutta jonkin verran. Niitähän on muistaakseni neljän paksuisia.
Jää ulkonäön kannalta vähän liiankin sisään, ajettavuus ehkä parempi, mutta...
Edellisessä W124:ssä oli 7,5" x 17" suunnilleen samalla ET:llä ja 215/47R17 ja 225/45R17 kumeilla, eikä raapinut, siinä n. 40mm madallus...
Nämä vanteet tuli ulommas, ja paremmaltahan se näytti 
Itselläni otteen mukaan madallettu 45mm ja alla edessä 215/45R17, takana 225/50R17 (kun moiset oli nurkissa pyörimässä). Vanteet 7 x 17", ET oisko luokkaa 36, ei raavi.Chesterton kirjoitti:Eteen menee 1 sormi ja taakse 2 sormea. Sormi on noin 20mm paksu niin olisko tätä autoa madalettu jotain 40mm -60mm välille.![]()

Edellisessä W124:ssä oli 7,5" x 17" suunnilleen samalla ET:llä ja 215/47R17 ja 225/45R17 kumeilla, eikä raapinut, siinä n. 40mm madallus...

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955