Om617 ja OM617 Risteytys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Shemeikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.09.2003 14:03
Paikkakunta: Oulainen

Om617 ja OM617 Risteytys

Viesti Kirjoittaja Shemeikka »

No niin hyvät herrat. ajukopassa alkoi sellainen ajatus kiemurrella jotta kun on vanhanmallin OM617 josta joku on saanu kannen hajalle ja sitten on uudemman mallinen roottomi josta alakerta renklaa jajossa on ne pienet pikahehkut ja vanhassa saa hehkuttaa niitä M24;sia useita minuutteja, niin laittais siitä uudemmasta kannen siihen vanhempaan lohkoon. Tarvike liikkeestä kävin kannen tiivistettä kysymässä ja kuuletti olevan samallainen. jotta onnistuiskohan tuo :wink: Mitäpä ootta mielipuolta.
OM615-83
OM616-80
OM617-83 ja -78 automaatilla ja ilmastoinnilla
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ei kai siinä muuta kuin vaihtaa kannen vaan.
w115,123,124,126,210 yms.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Kuinka mulla olis hatara mustikuva että uudemman kannen esikammiot ottaa kiinni vanhan mallin mäntiin. Tai päinvastoin. Eli ne pyöreäpäiset kammiot kilkkaa tasapäisten kammioiden kanssa käytettyihin mäntiin.
Ja std. mäntiä ei voi vaihtaa keskenään kun porauksissa on pieni ero?
Kuten sanottu, en ole asiasta varma, on sen verran kulunut aikaa kun noiden kanssa olen pelannut, mutta kannattaa tarkistaa ennen kun vetää kannen kiinni ja tuhlaa tiivisteen. Oikaiskaa viisaammat jos muistan väärin.

JariN
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mäntiä ei voi vaihtaa keskenään, on eroa porauksissa.

Mulla on yhdessä -82 240D:ssä isoilla hehkuilla oleva kansi, alakerta pitäisi kuulemma olla taas uudempaa mallia, mutta tiedä sitten..

Kannattaa tosiaan tutkia ennen kuin tarjoaa uutta kannentiivistettä väliin.
w115,123,124,126,210 yms.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Re: ..

Viesti Kirjoittaja JariN »

jarski kirjoitti:
Mulla on yhdessä -82 240D:ssä isoilla hehkuilla oleva kansi, alakerta pitäisi kuulemma olla taas uudempaa mallia, mutta tiedä sitten..
Juu, eli jos muistan oikein vanha kansi tasapäisillä esikammioilla käy uudemman alakerran kanssa mutta uudempi kansi pyöreäpäisillä esikammioilla kilkkaa vanhanmallisten mäntien kanssa. Tossa kysymyksessähän oli ymmärtääkseni kyseessä uudempi kansi ja vanhempi alakerta.

JariN
Avatar
Shemeikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.09.2003 14:03
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Shemeikka »

Damn, minkähänlainen operaatio tuo kammioiden vaihto lienee, pystyykö koti konstein vaihtaan ilman että särkee koko kantta. :?: :shock:
OM615-83
OM616-80
OM617-83 ja -78 automaatilla ja ilmastoinnilla
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Shemeikka kirjoitti:Damn, minkähänlainen operaatio tuo kammioiden vaihto lienee, pystyykö koti konstein vaihtaan ilman että särkee koko kantta. :?: :shock:
Vaatii etukammion mutteriavaimen ja liukulekan jossa sama kierre ku suuttimen rungossa. Ps. ota hehkut ensin pois, ni lähtee paremmin (tuli joskus kokeiltua nuorena poikana lankahehkujen kans :oops: )Lähti ne sillaikin mut oli vähä kirees :!:
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Shemeikka kirjoitti:Damn, minkähänlainen operaatio tuo kammioiden vaihto lienee, pystyykö koti konstein vaihtaan ilman että särkee koko kantta. :?: :shock:
Kato nyt kuitenkin ensiksi onko siellä ne uudemmat tähtipää männät vai vanhemmat kuoppapää männät. Jos on porattu voi olla kummat vaan ja tietysti ne kannen esikammoiden päät. Voihan nekin olla vaihdetut.
Vastaa Viestiin