No niin, vasta alkaja tiedustelee. Minkälainen vehje tämä kompressor on? Onko se "käytännössä" mekaaninen remmiahdin? Voiko sille tehdä mitään saavuttaakseen parempia tuloksia? Ottaako se "kiinni" heti vai vasta tietyillä kierroksilla?
Lähdössä hakemaan C230 kompressoria w202. 95+
Kiitos jo valmiiksi, ja jos on tiedossa jotakin sivustoja mistä kyseisestä hökötyksestä voisi lukea lisää olisi kiva jos pistäisitte linkkiä.
[quote="Gate"]Minkälainen vehje tämä kompressor on? Onko se "käytännössä" mekaaninen remmiahdin? Voiko sille tehdä mitään saavuttaakseen parempia tuloksia? Ottaako se "kiinni" heti vai vasta tietyillä kierroksilla?
Juu, kyllä se käytännössä on just se, ja remmipyörien kokoa muuttamalla voi sen pyörimisnopeutta (ahtopaineita eri kierrosluvuilla) muutella mielensä mukaan.
Ja esim. Eatonin ahtimissa on integroitu hukkaportti, jolla määrätään maksimiahtopaineet.
Hain kyseisen vehkeen vm. 95 kuukausi sitten Saksasta ja olen ollut ihan tyytyväinen laitteeseen. Ei mikään raketti mutta kulkee kuitenki ihan kivasti ja kohtuu kulutuksella... Tuli vielä eilen veropäätös joka veti suupielet hymyyn kuukauden odotuspiinan jälkeen
Gate kirjoitti:Kiitos jo valmiiksi, ja jos on tiedossa jotakin sivustoja mistä kyseisestä hökötyksestä voisi lukea lisää olisi kiva jos pistäisitte linkkiä.
Kirves: Ei ole integroitua hukkaporttia jolla määrätään maksimiahtopaineet. Uusimmissa malleissa on tosin integroitu bypass, jolla ahdin ohitetaan osakaasuajossa -> ahtimen pyörittämiseen ei kulu juurikaan tehoa -> säästyy bensaa. Maksimiahtopaineisiin tuolla ei ole vaikutusta.
Lynx racing kirjoitti:Hain kyseisen vehkeen vm. 95 kuukausi sitten Saksasta ja olen ollut ihan tyytyväinen laitteeseen. Ei mikään raketti mutta kulkee kuitenki ihan kivasti ja kohtuu kulutuksella... Tuli vielä eilen veropäätös joka veti suupielet hymyyn kuukauden odotuspiinan jälkeen
Voitko kertoa minkälaisen hommasit millä varusteilla ja minkälaiset verot. Olisi kiva tietää ennalta niin osaa varautua. (djtonka1@hotmail.com)
Hain viime pääsiäisenä -96 C 230 K:n Hampurista. Nyt ilmennyt semmonen ongelma, että kompressori ei toimi. Kävin sähköliikkeessä kyselemässä ja ilmoittivat tutkimusten jälkeen, että vikakoodi 120 kompressorin kytkin / katkaisin. Missähän moinen sijaitsee ja voiko sille tehdä jotain. Voiko vika johtua vielä jostain muustakin esim. surullisen kuuluisasta ilmamassamittarista. Puhti puuttuu muuten auto toimii normaalisti eli normaali kaasulla menee tasasesti eteenpäin ja tyhjäkäyntikin ok.
muau kirjoitti:Hain viime pääsiäisenä -96 C 230 K:n Hampurista. Nyt ilmennyt semmonen ongelma, että kompressori ei toimi. Kävin sähköliikkeessä kyselemässä ja ilmoittivat tutkimusten jälkeen, että vikakoodi 120 kompressorin kytkin / katkaisin. Missähän moinen sijaitsee ja voiko sille tehdä jotain. Voiko vika johtua vielä jostain muustakin esim. surullisen kuuluisasta ilmamassamittarista. Puhti puuttuu muuten auto toimii normaalisti eli normaali kaasulla menee tasasesti eteenpäin ja tyhjäkäyntikin ok.
Se kompurahan lähtee pyörimään kun kierrokset nousee, siellä elektromagneettinen kytkin.se liitin(johto menee kompuralle) on siinä muovisen etukopan alla. kone sammutettuna pystyy kompuraa pyörittämään käsin. Siellä on sellanen ohivirtaus putki. se menee ilmasuodattimesta ahtoputkeen, siellä on venttiili/läppä. eli kun kompura lähtee pyörimään niin läppä menee kiinni ja tyhjä käynnillä auki.
olipahan monimutkaisesti selitetty.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98