Kompressor?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Kompressor?

Viesti Kirjoittaja Gate »

No niin, vasta alkaja tiedustelee. Minkälainen vehje tämä kompressor on? Onko se "käytännössä" mekaaninen remmiahdin? Voiko sille tehdä mitään saavuttaakseen parempia tuloksia? Ottaako se "kiinni" heti vai vasta tietyillä kierroksilla? :shock:

Lähdössä hakemaan C230 kompressoria w202. 95+

Kiitos jo valmiiksi, ja jos on tiedossa jotakin sivustoja mistä kyseisestä hökötyksestä voisi lukea lisää olisi kiva jos pistäisitte linkkiä.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kompressor?

Viesti Kirjoittaja Kirves »

[quote="Gate"]Minkälainen vehje tämä kompressor on? Onko se "käytännössä" mekaaninen remmiahdin? Voiko sille tehdä mitään saavuttaakseen parempia tuloksia? Ottaako se "kiinni" heti vai vasta tietyillä kierroksilla?

Juu, kyllä se käytännössä on just se, ja remmipyörien kokoa muuttamalla voi sen pyörimisnopeutta (ahtopaineita eri kierrosluvuilla) muutella mielensä mukaan.
Ja esim. Eatonin ahtimissa on integroitu hukkaportti, jolla määrätään maksimiahtopaineet.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Hain kyseisen vehkeen vm. 95 kuukausi sitten Saksasta ja olen ollut ihan tyytyväinen laitteeseen. Ei mikään raketti mutta kulkee kuitenki ihan kivasti ja kohtuu kulutuksella... Tuli vielä eilen veropäätös joka veti suupielet hymyyn kuukauden odotuspiinan jälkeen 8)
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: Kompressor?

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Gate kirjoitti:Kiitos jo valmiiksi, ja jos on tiedossa jotakin sivustoja mistä kyseisestä hökötyksestä voisi lukea lisää olisi kiva jos pistäisitte linkkiä.
http://www.automotive.eaton.com/product ... /index.asp

Tuommoinen Eatonin ahdin siellä pellin alla piilottelee, joko M45 tai M62.

http://www.magnusonproducts.com/superchargers.htm

Kirves: Ei ole integroitua hukkaporttia jolla määrätään maksimiahtopaineet. Uusimmissa malleissa on tosin integroitu bypass, jolla ahdin ohitetaan osakaasuajossa -> ahtimen pyörittämiseen ei kulu juurikaan tehoa -> säästyy bensaa. Maksimiahtopaineisiin tuolla ei ole vaikutusta.
So long, and thanks for all the fish
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Minkä verran tuommoisessa (230 k) on vakiona maksimiahtopaineet? Tietääkö kukaan?
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Lynx racing kirjoitti:Hain kyseisen vehkeen vm. 95 kuukausi sitten Saksasta ja olen ollut ihan tyytyväinen laitteeseen. Ei mikään raketti mutta kulkee kuitenki ihan kivasti ja kohtuu kulutuksella... Tuli vielä eilen veropäätös joka veti suupielet hymyyn kuukauden odotuspiinan jälkeen 8)
Voitko kertoa minkälaisen hommasit millä varusteilla ja minkälaiset verot. Olisi kiva tietää ennalta niin osaa varautua. (djtonka1@hotmail.com) :lol:

Kiitos kaikille vastanneille

ps. mitä mieltä näistä pitääkö paikkansa--> http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 280nm.html
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Joo kyllähän tuon teho/vääntölisän huomais mutta on sillä toki hintaakin. Virittäminen on ihanan kallista....

Oma peli on:

-hopea
-sporttimalli eli matalampi alusta, sisustan erot...
-musta nahkasisus sportti-etupenkein
-ilmastointi
-sähköluukku+lasit
-orkkis-amgeet alla

verot arvioin tullin sivujen viimeisistä päätöksistä ja niihin verrattuna tuli :D

http://80.81.189.226//00/36/29/42/t_19182216.jpg
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Lynx racing kirjoitti:Minkä verran tuommoisessa (230 k) on vakiona maksimiahtopaineet? Tietääkö kukaan?
suunnilleen sama kun mun mesen kuskin puolen takarenkaassa :shock:
www.thaiklupi.fi
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Jussi k kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:Minkä verran tuommoisessa (230 k) on vakiona maksimiahtopaineet? Tietääkö kukaan?
suunnilleen sama kun mun mesen kuskin puolen takarenkaassa :shock:


Eli jää vissiin alipaineen puolelle :?
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
muau
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 12.09.2005 21:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja muau »

Hain viime pääsiäisenä -96 C 230 K:n Hampurista. Nyt ilmennyt semmonen ongelma, että kompressori ei toimi. Kävin sähköliikkeessä kyselemässä ja ilmoittivat tutkimusten jälkeen, että vikakoodi 120 kompressorin kytkin / katkaisin. Missähän moinen sijaitsee ja voiko sille tehdä jotain. Voiko vika johtua vielä jostain muustakin esim. surullisen kuuluisasta ilmamassamittarista. Puhti puuttuu muuten auto toimii normaalisti eli normaali kaasulla menee tasasesti eteenpäin ja tyhjäkäyntikin ok.
messu
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

muau kirjoitti:Hain viime pääsiäisenä -96 C 230 K:n Hampurista. Nyt ilmennyt semmonen ongelma, että kompressori ei toimi. Kävin sähköliikkeessä kyselemässä ja ilmoittivat tutkimusten jälkeen, että vikakoodi 120 kompressorin kytkin / katkaisin. Missähän moinen sijaitsee ja voiko sille tehdä jotain. Voiko vika johtua vielä jostain muustakin esim. surullisen kuuluisasta ilmamassamittarista. Puhti puuttuu muuten auto toimii normaalisti eli normaali kaasulla menee tasasesti eteenpäin ja tyhjäkäyntikin ok.
Se kompurahan lähtee pyörimään kun kierrokset nousee, siellä elektromagneettinen kytkin.se liitin(johto menee kompuralle) on siinä muovisen etukopan alla. kone sammutettuna pystyy kompuraa pyörittämään käsin. Siellä on sellanen ohivirtaus putki. se menee ilmasuodattimesta ahtoputkeen, siellä on venttiili/läppä. eli kun kompura lähtee pyörimään niin läppä menee kiinni ja tyhjä käynnillä auki.
olipahan monimutkaisesti selitetty.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

Lynx racing kirjoitti:
Jussi k kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:Minkä verran tuommoisessa (230 k) on vakiona maksimiahtopaineet? Tietääkö kukaan?
suunnilleen sama kun mun mesen kuskin puolen takarenkaassa :shock:


Eli jää vissiin alipaineen puolelle :?
Itse asensin omaan viikko sitten ahtopainemittarin.Siellä 0.5bar tietämissä ne maksimissa on.
Vastaa Viestiin